~Ginny~
Vi stod där med vidöppna munnar och bara stirrade på henne. Hon var identisk lik sin syster förutom håret, Liana var ju blond men Lea hade chokladbrunt hår. Att dem var så lika skrämde mig.
Hon gick förbi oss utan ett ord men med ett varmt leende.
Jag skakade av mig tanken av att hon skulle vara som sin syster.(Tre timmar senare!)
Jag gick in i uppehållsrummet och såg att en flicka satt i hörnet av rummet med händerna för ansiktet.
Jag gick dit.
"Hej, jag heter Ginny, Ginny Weasley, vad heter du?"undrade jag.
Hon lyfte upp sitt tårdränkta ansikte.
"L..Lea An..Andersen."svarade hon mellan snyftningarna.
"Varför gråter du?"undrade jag.
"Jag vill inte snacka om det med någon men du verkar vara trevlig, kan du bevara en hemlighet?"frågade hon.
"Ja"svarade jag.
"Det är så att min syster tror att hon är bättre än alla och..ja, du vet säkert resten, men det är så att hon kallar mig blodsförrädare fast vi inte ens är renblodiga, min pappa var halvblod och min mamma är renblod men Liana verkar tro att om man förstorar upp den renblodiga sidan är man renblod. Det enda hon tänker på är att man praktiskt taget är kunglig om man är renblodig, hon är en idiot!"sa hon och tog upp ett papper från bordet framför henne. Tydligen omedveten om vad hon gjorde så började hon riva sönder det. Hermione kom fram till oss och började prata med Lea. Jag lyssnade halvhjärtat på medan jag tänkte. Hur kunde hon ha samma gener som Liana, Lea var ju trevlig och snäll men Liana var som...ja, lite (mycket) hmm, speciell. Och med det sagt menar jag att hon inte har något vett i skallen.
"Jorden anropar Ginny!"ropade Hermione.
"Va?"sa jag undrande.
"Är du med på sanning eller konka?"sa hon.
"Javisst, vem börjar?"
"Jag kan göra det."sa Lea.
"Okej kör." Sa jag och trollade fram en flaska ur tomma intet. Sen trollade jag också fram 3 flaskor med veritaserum som alla fick dricka.
Lea snurrade flaskan och den stannade på Hermione.
"Sanning eller konka Hermione?"
"Sanning"sa Mione.
"Har du en stor hemlighet?, isånnafall berätta."sa Lea
"Jag har ingen stor hemlighet just nu. Men jag har haft."sa hon. Sen snurrade hon flaskan den hamnade på mig.
"Sanning eller konka Ginny?"sa hon.___________________________
Tjenare!
Jag har tänkt på att man kanske undrar något om karaktärerna.
Om ni gör det så kan ni skriva frågor i kommentarerna.
T.ex Till Ginny: Vad känner du när Liana flörtar med Harry?
Man kan skriva roliga frågor som T.ex Till mrs Weasley: Äter alla dina barn lika mycket som Ronald?
Aja, tack på förhand.
Kramisar från mej💗
ВЫ ЧИТАЕТЕ
True Love ~Swedish~
Фанфик"Harry, du vet väl att jag älskar dig?" "Ja Ginny, det vet jag. Jag älskar dig också. Mer än vad du tror" Harry Potter ska börja sitt sjunde år på Hogwarts med Hermione, Ron och Ginny. Men redan på Hogwarts-Expressen går allt fel då en flicka med v...