Kap.20 Fenixorden

592 19 1
                                    

~Harry~
"V..v..va?!  Ni kan inte!"skrek jag.
"Jo Harry, nu när Voldemort är borta har vi ingen anledning att ha kvar Fenixorden."sa Kingsley.
"Men... Men ni kan inte! Hur ska då alla som ser upp till er reagera?!"skrek Ginny upprört.
Sedan sprang båda ut ur rummet. Jag kunde inte förstå det. Hur kunde dem?
Jag hörde steg bakom oss och förstod att Hermione och Ron måste vara bakom oss. Jag och Ginny sprang snabbare. Vi hörde stegen bakom oss försvinna och våra namn ropas avlägset men dem som skrek fick inget svar.
Jag ska berätta vad som har hänt innan allt detta hände. Det började med att Ginny fyllde år. När jag och Ron käkat upp halva tårtan kom Ginny och Hermione in i köket.
Dem fnittrade som galningar. Efteråt kom Mr.Weasley in i rummet. Han sa grattis till Ginny och lite annat. Sen berättade han det. Fenixorden skulle splittras. Kingsley kom och snackade med oss om just det.

Utan att ha märkt det så började det att bli mörkare. Ginny satte sig ner på marken. Efter några minuter så började hon huttra av köld.
"Kom, vi går hem Ginny"sa jag och gav henne min kofta.
"T..tack H..H...Harry"sa hon skakigt. Vi gick hem igen och gick och la oss. Imorn ska vi tillbaka till Hogwarts. Det var min sista tanke innan drömmarna tog över. Drömmar om en egen familj.

~Ginny~
Jag vaknade med ett ryck.
Nej!!
Jag sprang ner till köket och som tur var så satt alla redan där.
"Hallå! Vi ska vara på perrongen om 45 minuter!"
"Lugn Ginny, tåget är försenat"
Jag andades ut av lättnad.
"Hur mycket?"undrade jag.
"Tre minuter"sa Ronald utan att riktigt förstått hur lite det egentligen var.
Utan förvarning sprang jag och Hermione upp på mitt rum och packade våra koffertar. Vi hörde tunga snabba steg i trappan utanför och förstod att Ron och Harry var påväg att fixa sina koffertar.
Jag blev just klar och tåget gick om 7 minuter.
Vänta va! 7 minuter?!

True Love          ~Swedish~Donde viven las historias. Descúbrelo ahora