...Liana!
Hennes ögon hade blivit röda skåror precis som Voldemorts, hennes hy hade blivit vit som snö och hennes läppar lika röda som blod.
"Vad gör du!!"skrek jag.
"Jag gör vad min pappa sa åt mig att göra innan han dog!"
"Varför?!"sa jag förtvivlat.
"Tror du att jag vill detta? Jag har inte valt mitt liv! Nu ska jag berätta en saga för dig som handlar om, ja du vet nog vilka. Dem tre systrarna Riddle ska sägas ha varsin förmåga. Ena systern ska ha förmågan att se in i framtiden, andra systern ska ha förmågan att läsa tankar och den tredje och yngsta systern vet man inte vad hon har för förmåga. Dem som man vet förmågan hos är tvillingar, den tredje systern är yngst och högst sju år! Som sagt har jag inte valt mitt liv men det verkar du ha gjort!"sa hon och släppte förbannelsen. Sen gick hon med rasande steg ut ur rummet.
Precis då kom professor McGonnagal in i klassrummet.
"Professorn, j..."
"Jag vet miss Weasley, jag hörde allt på vägen hit, sagan om dem 3 Riddle systrarna. Denna skoldagen är inställd!"sa hon(I sjukflygen några timmar senare)
Jag satt och pratade med Lea eftersom hon var den enda som hade vaknat.
"Så du och Liana är dem 2 tvillingarna i den där historien alltså, och den tredje är eran lillasyster?"sa jag.
Hon lyfte sitt tårdränkta ansikte "Ja, men jag är inte stolt över det! Mamma och pappa trodde att dem tre Riddle systrarna skulle komma i senare generationer eftersom det pratats väldigt mycket om det i min släkt i århundraden, men ingen trodde att det skulle hända just nu."sa hon.
"Jag önskar att jag kunde veta mer om din släkt så jag får veta mer"
"Du får veta mer om du vill, här har du ett foto på mig och mina systrar."sa hon och räckte fram ett glänsande foto på Lea, Liana och en liten, inte äldre än 7 år, flicka med rödbrunt långt hår ner till midjan och grå ögon.
"Det är min lillasyster Iza."sa hon. "Det är den systern jag är stolt över."
"Jaha, jag önskar jag hade en syster. Det skulle underlätta rätt så mycket."sa jag.
"Som du kan se så är Iza väldigt söt, det är det som gör henne speciell, hon ska börja här på Hogwarts om några år.
Jag ska börja här om en månad, jag har pratat med McGonnagal om det."sa Lea.
"Vad är det som gör Iza så speciell?"frågade jag nyfiket.
"Jo, det är så att vi har hittat ett spår på hennes ansikte likt en vilie (vilie är ett sagoväsen som man kan läsa om i 4 boken i Harry Potter serien!) som vi inte vet något om, eftersom ingen i våran släkt har något vilieblod i sig. Men Iza är speciell, för när hon får ett raseriutbrott så spränger hon typ halva huset!"
"Då borde hon och Harry bli bra vänner!"sa jag i ett skratt.
"Vem skulle jag bli bra vän med?"sa Harry som precis hade vaknat.
"Jag säger bara att du och Leas lillasyster skulle bli bra vänner för att ni båda gillar att spränga saker i luften."sa jag snabbt.
"Ja!, har hon också trollat bort ett fönster till en skallerorm så att hennes kusin ramlat ner i buren och sen inte sagt att det var hon?"sa han upphetsat.
"Jepp"sa Lea.
"Yes, då har jag äntligen nån att prata med om att spränga alla läxor."sa han som om han snackade med nån annan.___________________________
Tjenare!Då var kapitel 14 klart då.
Jag undrar om nån ens undrar något om karaktärerna, det är redan 2 personer som har frågat olika saker. Jag skulle bli glad om någon frågade något om Liana eftersom hon nu är tjejen som kan läsa tankar.
Tack på förhand!
Kramisar från Majjsen💗
BINABASA MO ANG
True Love ~Swedish~
Fanfiction"Harry, du vet vÀl att jag Àlskar dig?" "Ja Ginny, det vet jag. Jag Àlskar dig ocksÄ. Mer Àn vad du tror" Harry Potter ska börja sitt sjunde Är pÄ Hogwarts med Hermione, Ron och Ginny. Men redan pÄ Hogwarts-Expressen gÄr allt fel dÄ en flicka med v...