Kap.18 Happy Birthday Ginny!

695 22 6
                                    

~Ginny~
"Ja må hon leva, ja må hon leva, ja må hon leva ut i hundrade är! Javisst ska hon leva, javisst ska hon leva, javisst ska hon leva ut i hundrade år!!"
Den sången vaknade jag till på min födelsedag som råkade vara just idag.
"Grattis gumman!"sa mamma och gav mig en stor kram.
Japp du gissade rätt, jag har fått lov att åka hem under min födelsedag och det har Harry, Hermione och Ron också fått.
"Okej skynda på nu! Jag vill ha tårta!"sa Ron gnälligt.
"Ronald Weasley! Du lägger genast av! Ginny var minsann inte såhär jobbig på din födelsedag!"sa mamma strängt. "Jaja, öppna dina presenter nu Ginny."sa mamma.
Jag började med det första paketet, det var från Hermione.
Hon hade köpt ett armband med olika stenar som ändrade färg beroende på mitt humör.
"Tack Hermione!"sa jag glatt.
Nästa paket var från Ron. Han hade köpt en ny kvast åt mig. Den hette Komet 2000 och var rätt så snabb med 134 bromskrafter och 200 snabbhets effekter (ingen aning om det heter så).
"Tack Ron!!" Sa jag glatt eftersom jag bara hade haft en Rensopar sjua förut.
Paketet efter var från mamma och pappa. Inuti paketet låg ett par örhängen i form av drömfångare, ett jättepaket med chokladgrodor och en ny påfågelfjäder med bläck.
Jag öppnade det sista paketet som var från Harry. Innuti paketet låg ett guldigt kuvert med en snirklig handstil. Jag förstod genast att Hermione hade skrivit texten som Harry kommit på eftersom Harry inte hade så fin handstil. Själva presenten var å andra sidan väldigt enkel men den gjorde mig glad. Den bestod av en ros av metall i färgen guld, ett halsband med en blomma på och en, ja vad var det för något? Det var en mellanstor metall bit med en stor skärm av glas och en knapp uppepå föremålet och precis under skärmen.
"Ginny, det där kallas mobil."sa Hermione medan hon försökte kväva sitt skratt.
"Jaha, vad är det då?, säg inte att det är en sån där komplicerad sak som mugglare har uppfunnit?! Den kommer säkert satt vara svår att använda! Lika svårt som att använda en ostskärare! Skitsvårt med andra ord!"sa Ron tröttsamt.
"Ron, för det första, heter det osthyvel och för det andra, håll din käft och lyssna på vad Hermione säger!"sa jag argt.
"Jo, du kan hålla kontakten med folk snabbare än med brev."sa Hermione.
"Häftigt!"sa jag intresserat medan Ron gäspade stort.
"Och man kan installera spel på telefonen också."sa Hermione ointresserat.
"Kan man? Typ som matspel?"sa han upphetsat.
Nu var det min tur att gäspa högt.
"Ginny, gillade du dina presenter?"undrade mamma.
"Japp, kan vi äta tårtan nu?"frågade jag.
"Javisst."svarade mamma.
"TÅRTAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!"skrek Ron.
Jag och Hermione gick sakta nerför trappan medan vi hade skrattet i halsen.
När vi kom ner satt Ron och Harry och käkade upp hälften av min tårta.
"Ron, spara åt din syster och speciellt åt din flickvän"sa jag retsamt.
Hermione blev röd om kinderna vid mina sista ord medan Ron satte i halsen. Han hade nog aldrig tänkt sig att man såg att han och Hermione var ihop så tydligt. Men som vanligt hade han fel.

~Ron~
Jag satte i halsen vid Ginnys sista ord. Syntes det så tydligt att jag och Hermione var ihop?
Med tanke på Harrys och Ginnys ansiktsuttryck så syntes det tydligt.
Jag kollade konstigt på Ginny och återgick till att käka upp tårtan.
"Grattis gumman!"sa pappa som precis kommit in i rummet. Han hade på sig en lila låssaskrona vilket fick honom att se riktigt komisk ut.
"Tack pappa!"sa Ginny glatt och gav honom en kram.

___________________________
Tjenare!
Nu har jag äntligen skrivit ett lite längre kapitel (vilket bevisar hur lite jag egentligen skriver!)
Jaja, hoppas att ni mår bra iallafall.

Kramisar från Majjsen💕

True Love          ~Swedish~Onde histĂłrias criam vida. Descubra agora