Evlilikleri ikinci haftasını yaşarken Çağla merakla regl tarihini bekliyordu. Acaba hamile kalmış olabilir miydi? Biraz beli ağrımaya başlamıştı. Göğüsleri de ağrıyordu. Ama bir yerlerde regl öncesi belirtilerin hamilelik belirtilerine yakın olabileceğini okumuştu. Yine internette dolaşmaya başladı. İşte aradığı yazıyı buldu...
Beklenen adet tarihinde gecikme Her zaman gebeliği göstermese ya da gebelik bulunmasına rağmen adet görülebilmesine karşın binlerce yıldır olduğu gibi hala gebeliğin en erken bulgusudur.
Bulantı: Sabahları daha belirgin olan bulantılar genelde günün ilerleyen saatlerinde hafifler ya da kaybolur. Bazı hastalarda beklenen adet gününden bile önce ortaya çıkabilir.Gebeliğin 10. haftasına kadar şiddeti artabilir.Büyük bölümünde daha sonra kaybolur.Gebelik hormonunun (Chorionic gonodotropin) düzeyindeki artışa bağlanmaktadır.
Kokulara karşı duyarlılık: Genel olarak kokulara karşı bir duyarlılık olsa da her anne adayında farklı şekilde ortaya çıkabilir. Örneğin mutfağa giremeyen, sabun kokusuna duyarlılık nedeniyle ellerini yıkayamayan, dişlerini fırçalayamayan anne adaylarına sıklıkla rastlarız.
Fazla uyuma ihtiyacı: Genelde hamileliğin erken dönemlerinde ortaya çıkar. Çalışan hanımlar bunu daha iyi fark edebilir.
Tansiyon düşmesi: Açlık durumunda ve yetersiz sıvı alındığında daha sık görülür. Gebeliğin etkisiyle dolaşım sisteminde oluşan değişikliklere bağlıdır. Birinci ve ikinci 3 aylık periyotta belirgindir.
Kasık ağrıları: Ani yapılan hareketlerde, oturur pozisyondan ayağa kalkarken ya da yatar pozisyonda sağa sola dönerken çoğu kez tek taraflı, ancak bazen çift taraflı da olabilen kısa süreli keskin ağrılar görülebilir. 'Round ligament ağrısı' olarak bilinen bu ağrı rahmi yerinde tutan bağların gerilmesiyle
ortaya çıkar. Keskin bir ağrı olmasına karşın zararı yoktur. Ani hareketlerden kaçınmak uygun olacaktır.Sık idrara çıkma: Erken dönemde başlar ve genelde hamilelik boyunca da devam eder
Göğüslerde değişiklikler : Şişkinlik, gerginlik ve ağrı görülebilir.bu bulgular adet öncesi gerginlik sendromunda da ortaya çıkabilecek bulgulardır.Ayrıca bazı gebelerde de görülmeyebilir.
Hamilelik başlangıcında ilk kontrol genelde gebelik boyunca yapılacak bütün kontrollerinizden daha ayrıntılı olacaktır. Beklenen adet kanamasının 1hf 10 gün gecikmesinin ardından doktorunuzla görüşmenizde fayda vardır. Bu dönemde yapılan ultrasonografi ile dış gebelik ekarte edilebilir ve gebelikle ilgili danışmanlık verilebilir.
Çağla okuduklarından sadece göğüslerindeki gerginlik ve şişkinlik maddesinin geçerli olduğunu fark etti. Bir mucize olmazsa hamile değildi. Regl gününe iki gün kalmıştı. Bu iki günü stres yapmadan geçirmek istiyordu. Tayfun'a belli etmek istemese de yine de canı sıkılıyordu. Bu ruh halini üstünden atmak için o akşam kocasına yemek ısmarlamaya karar verdi. Onu en sevdiği balıkçıya götürecekti. Kendisi de uzun zamandır gitmiyordu. Özlemişti.
Ekrandan kocasına ilk mesajı yazdı. "Akşam seni dünyanın en iyi balıkçısına götüreceğim."
"Ama balık oldu mu ben çok yerim. Altından kalkabilecek misin?"
"Orada kredim var. Yetmezse deftere yazarlar."
"Tamam, seni saat altıda alırım."
"Tamam tam altıda masamda ol ama. Çok acıkacağımdan eminim."
"Emriniz başım üstüne sultanım."
Akşam altı olduğunda ikisi de çıkmak için hazırdı. Bu hafta kimse onlara mesai olduğunu anımsatmıyordu. İkisi de farkında olsa da erken çıkmayı tercih ediyordu. Çağla, nasılsa bir sonraki hafta hasta olacağı için akşamları çalışır, böylece açığı kapatırdı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Doğru Erkek Nasıl Bulunur?
RomanceHangi erkeği seçecek? Çağla, hayatının en zor seçimini yapıyor. Bize de kararında yardımcı olmak düşüyor.