Kendi üzüntüleri ile uğraşırken günü tamamlamıştı. Eve gittiğinde tüm sıkıntı yüzünden belli oluyordu. Annesinin daha iyi olduğunu görünce sevindi. Gülümseme yerleşti yüzüne, işte günün tek güzel tarafı buydu. Yemek sonrası meyve saatinde annesi her akşamın sorusunu tekrarladı.
"Neler yaptın bugün?"
"Hep aynı işler. Tatil için de plan yapmaya başladık. Kızlarla yine bir arada tatil yapacaktık ya. Onun için izin istedim Tayfun Beyden, ama alamadım."
"Neden? İzin hakkın. Neden vermedi acaba?"
"Doğan var ya, hani şu çok uzun olan. O Elif ile çıkıyor. Kızlarla gidiyoruz deyince, ben de aynı tarihte izin istiyorum diye tutturdu. Tayfun bey de ikiniz aynı zamanda çıkabilecek misiniz, bakmam lazım, dedi."
"Kıskanmış."
"Hiç ümitlenme anne. Yeni biri ile çıkıyor." Sesinde 'Bu kez bilemedin' ifadesi vardı. Annesi de şaşırmıştı
"Kim? Tayfun mu?"
"Evet. Böylece tüm düşündüklerinde yanıldın. Kabul et artık."
"Eh ne yapalım, demek ki göründüğü kadar akıllı değilmiş." Hale hanım yanılmadığını biliyordu. Sadece o an neler yaşandığını anlamadığı için susmayı tercih etti. Çağla zaten üzgündü daha da üstüne gitmenin hiç gereği yoktu. Kocası yan tarafta uyukluyordu. O da dizisinin tekrarını izliyordu. Çağla da hiç anlamasa da televizyona bakıyordu. Kadın oyuncunun üstündeki elbiseyi görünce gündüz aklına geleni annesine söylemeye karar verdi.
"Anne..."
"Söyle"
"Bana biraz kıyafet diker misin?"
"O nerden çıktı?"
Tayfun'u tavlamak için düşünmüştüm, diyemezdi. En iyisi ekonomik olsun diye, açıklama yapmaktı. Hale hanım gözünü televizyondan ayırmadan, "O zaman bana biraz para ver bakalım. Bir de nasıl şeyler istiyorsun?"
"Dikecek misin? Kaç yıldır oturmuyordun makineye." Ara sıra sökük, daraltma, açma yapmanın haricinde neredeyse küsmüştü makineye.
"Kaç yıldır dikiş dikmemi isteyen olmamıştı."
"Anne, evde diksen yine? Etrafta bir sürü insan vardır sana bir şeyler diktirecek."
"Uğraşamam. Bir daha vergi dairesi ile başımı derde sokamam. Sen yetersin bana. Sökül parayı. Beni konuşturup paradan yırtamazsın."
"Ne kadar istiyorsun?"
"Önce neler istiyorsun bir anlat bakalım."
"Gel internetten seçelim. Bugün biraz bakındım da. Şöyle uçuşan bir elbise ve güzel bir tulum istiyorum."
"Uçuşan elbise mi? Nasıl bir şeyler istiyorsun sen? Tarzın mı değişiyor?"
"Yok anne, bu sene çok moda ve vitrinlerdeki fiyatlar benim maaşımın iki katı gibi. O yüzden sana müracaat ettim. Biz, tabii izin alabilirsem temmuz başında Jülidelerin yazlığına gideriz. Gerçi bu sene Jülide yok ama olsun, ev bizim yine bir hafta. O zamana yetişir mi?"
"Yetişir tabii. Hatta düğüne bile bir elbise yetişir."
"Ciddi misin?"
"Aç şu cüzdanı. Kızdırma beni vazgeçeceğim şimdi."
"Al annem cüzdan sana feda olsun." Cüzdanı verip ne kadar aldığına bakmadı bile. Annesi içinden bir miktar para alıp iade etti.
"Hadi bakalım şu resimlere."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Doğru Erkek Nasıl Bulunur?
RomanceHangi erkeği seçecek? Çağla, hayatının en zor seçimini yapıyor. Bize de kararında yardımcı olmak düşüyor.