1

38 3 0
                                    

POV Gina 

Het is doodstil in de klas. De directrice komt binnen, er loopt een jongen achteraan. Hij heeft een zwarte sweater aan en capuchon op zodat je zijn gezicht niet kan zien, hij ziet er knap uit, voor zover je dat kan zien. De directrice verlaat het aardrijkskunde lokaal,

dat is gek, want ze zitten nu bij Engels, bedenkt ze ineens. Waarschijnlijk is het weer een hallucinatie, zoals de dokter dat goed zegt, ze kan zijn woorden nog precies herinneren, dat het onmogelijk was en daarna dat dit bij alle tienermeisjes voorkomt. Ze gelooft het niet. Het beeld van de jongen voor de klas begint wazig te worden en hoort dat Joyce weer tegen haar begint te praten, 'opschieten, dan kunnen we het laten sneeuwen bij Oppertrut! Schrijf snel over!´. Ze slaat haar boek dicht en begint het over te schrijven. Vervolgens pakt ze haar schrift met blanco papiertjes en scheurt er twee papiertje uit. ze geeft er een aan Joyce en vouwt van de andere een prop. De leraar zegt tegen de klas dat hij even de huiswerkbladen gaat halen en dat het stil moet blijven. 'Lucky us!´ zeg ik terwijl we elkaar met een grote grijns aan kijken, het volgende moment zitten er 2 grote proppen in het  haar van Jackeline, Abigail en Chelina kijken boos achterom, ze geven meteen Tyler en Kevin de schuld, 'stomme rotjochies, denken jullie dat jullie grappig zijn of zo?´ schreeuwt Abigail. Net op het moment dat de jongens zich willen verdedigen en Chelina ook een verwensing wil schreeuwen komt mr. Schnitzel binnen, 'STILTE!!!, de bel gaat zo, pak je boeken in en als je door de deur gaat neem je een blad van de stapel mee.´ roept mr. Schnitzel, de bel gaat. Joyce en ik vluchten het lokaal uit terwijl we doodgaan van het lachen, Tyler en Kevin kijken ons verontwaardigt aan en beginnen dan ook te grijnzen, 'ik hoef zeker niet te vragen waarom jullie dat deden, of wel?´ Zegt Kevin. Ik schud mijn hoofd.  Ik hou er meestal niet van om gemeen tegen iemand te doen, maar voor Jackeline maak ik een uitzondering. 'Welke les hebben we straks?´ Vraagt Joyce 'Aardrijkskunde´ zeg ik, ik heb mijn rooster altijd bij me. Wacht eens, Aardrijkskunde, daar had ik over gehallucineerd. Zou het weer echt gebeuren net als die andere keren? Het zal wel niet, maar stiekem ben ik wel benieuwd, zou hij nieuw in de klas komen? Ik hoop het. We lopen naar het aardrijkskunde lokaal, ik wordt er een beetje zenuwachtig van. 'Is er iets?´ vraagt Kevin. 'Nee´ antwoord ik, ik wil niet raar lijken. Ik bedoel welk ander tienermeisje heeft nou hallucinaties? Ik wil niet dat ze denken dat ik gek ben. We gaan op onze plaatsen zitten en pakken onze spullen. Iedereen is stil, dat is vreemd, normaal lijkt het hier de apenheul wel.

Ik kijk nerveus naar de deur. Er wordt geklopt, Ik schrik maar doe net of er niks aan de hand is, het is toch wel vaker gebeurd. De deur gaat open en de directrice loopt naar binnen met dezelfde jongen achter haar aan, Zou dit ook een hallucinatie zijn? Het zou kunnen, toch? Ik kijk hoe de jongen voor de klas gaat staan en wacht tot de directrice weer weg is. Mr. Velde staat op en kucht 'Jongens en meisjes´ begint hij 'Zoals jullie kunnen zien is er een nieuwe jongen in de klas, zijn naam is Jack´ Jackeline slaakt een kreetje 'Hij is perfect!´ mr. Velde kijkt haar boos aan en gaat verder 'Wees een beetje aardig en wil één van jullie hem even rondleiden?´ Ik steek mijn hand op, ik wil wel weten wat voor een jongen hij is en ik wil hem niet aan Jackeline uitleveren, die verslind hem levend. 'Ja, Jack ga maar met Gina mee´ zegt mr. Velde, blijkbaar denkt hij er net zo over. Ik sta op en loop naar de deur, Jack volgt me zwijgend. Ik laat hem alles zien en vertel zo goed mogelijk hoe alles hier werkt. Hij zegt niks maar knikt de hele tijd. 'Weet je,´ zeg ik 'Ik snap niet waarom ze jou gewoon je capuchon op laten houden. Normaal mag dat niet´ Hij bijt op zijn lip. 'Ik ben , zeg maar, een speciaal geval.´ Zijn stem klinkt normaal, dat zou je op het eerste gezicht niet zeggen. Maar toch is het zo.

POV Tyler 

Ik kijk naar het bord, aardrijkskunde is echt het saaiste vak van de wereld. Ik stoot Kevin aan 'Gast´ zeg ik, hij kijkt op en zegt 'Wattiser?´ ik kijk hem aan. 'Ik vertrouw die gast niet.´ Zeg ik. 'Jij bent gewoon paranoia. Ik vind het ook vreemd dat hij wel een muts op mag, maar hij is dan toch niet meteen slecht ofzo?´ antwoord hij. 'Je zal wel gelijk hebben…´ Zeg ik, ik ga weer verder met  mijn huiswerk. De deur van het lokaal gaat open, Jack en Gina komen binnen, Gina kijkt nieuwsgierig naar Jack. Eerlijk gezegd wou ik ook wel weten wie hij was en waar hij vandaan kwam. Ik leun een beetje naar voren om te horen of ze nog wat zeggen, maar ik kan het niet horen en leun nog een beetje verder, nog steeds hoor ik niks. Nog een klein stukje misschien? BENG! Ik zit op de grond mijn tafel ligt op de grond en mijn stoel ergens haverwege het lokaal. Eerst weet ik niet wat er is gebeurd en dan begin ik keihard te lachen, De hele klas kijkt me verbaast aan en dan beginnen ze ook te lachen. Ik krabbel overeind en zet alles weer neer. Tegen de tijd dat ik weer zit gaat de bel. 

MemoriesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu