Vuur

19 1 0
                                    

Ik kijk Anna aan en schud hevig "nee". Ze kijkt me aan en heeft volgens mij in de gaten wat ik bedoel. Dan zegt ze ineens :' o wacht ik mag deze week euhm.. Ja ik mag van mijn ouders niet logeren omdat ik straf heb.' Ik zie het verdriet in bailey's ogen komen dan kijkt ze mij aan. Ik draai me snel om zodat ik haar niet aan hoef te kijken. Dan barst ze ineens in tranen uit. Ik draai me om en zie dat ze met haar hoofd in haar benen zit gevouwen. En schreeuwt : ' nu zal ik waarschijnlijk in mijn eentje in een vreemd bos moeten slapen en verhongeren.' Ik wil haar net vertellen waar wij wonen en wat ons is overkomen wanneer het achter ons in vlammen opgaat. Bailey, Anna en ik raken in paniek . Wanneer Bailey zich met een ruwe beweging omdraait vliegt de andere kant ook in brandt. Op de achtergrond hoor ik Anna schreeuwen :' we zitten vast en kunnen nergens heen!' Dan wil ik Anna's kant op rennen. Maar ineens valt er een grote brandende boom om en blokkeert mijn weg . Ik hou mijn handen voor mijn gezicht en het begint te regenen. Ik zie een uitgang in de kring van vuur ik roep Anna en Bailey maar ik hoor niets terug. Ik zie ondertussen niets meer door de rook. Dan zie ik daar ergens licht vandaan komen. Ik ren er snel naar toe. Dan zie ik dat het de telefoon van Bailey is. Ze word gebeld. Ik kijk om me heen maar kan Bailey nergens vinden. Dan voel ik me duizelig en val neer op de grond.
Vaag zie ik me iemand in een witte jas voor me. Alles knippert in draait. En dan val ik weer weg.
Als ik echt wakker word valt het me op dat ik ergens binnen ben. Ik lig in een houten bed in een schattige kamer. Als ik goed kijk zie ik een meisje ongeveer even oud als ik op het voeteneind zitten. Wanneer ik mijn ogen echt helemaal open hebt zegt ze: ' hey je bent wakker.' Ik ga snel rechtop zitten. Maar dan zegt ze :' nee blijf rustig liggen je bent gewond!'
'Gewond?'vraag ik maar als ik op mijn hoofd wil krabben voel ik verband. Het meisje glimlacht vriendelijk maar zegt voor de rest helemaal niets. Ik vraag: ' wat is er gebeurt?' Als ze wil antwoorden wordt de deur opengetrapt en komen er misschien wel 10 zwart geklede mannen binnen stormen.
Dan word het meisje bewusteloos geslagen. En het vervelendste is dat ik toe moet blijven kijken hoe ze haar in elkaar trappen en ik er niets tegen kan doen. Dan komt er een man op mij af ik probeer in de benen te komen maar het lukt niet. Hij komt dichterbij en ik geef hem een trap in zijn personalspace. Hij kreunt en draait zich om. Hierdoor geeft hij me de kans om hem nog een trap te geven. Hij verliest zijn evenwicht en valt in de glazen kast naast het bed waar ik lag. Van schrik draai ik me om en weer terug . Als ik weer kijk ligt de man in een grote plas bloed. Dan zegt een andere man:' dat wijf heeft hem vermoord grijp haar.' Als het tot me door dringt wat ze zeiden begin ik richting de deur te sprinten. Komen die conditie trainingen en sprint oefeningen toch nog van pas. Ik ben ze te snel en heb een voorsprong. Ik ren zo hard ik kan, het bos in. Maar wat nou?? En als?? De gedachten dwalen door mijn hoofd. Ik begin me nu echt een beetje zorgen te maken. Maar ik moet blijven rennen ik heb geen andere keus anders hebben ze mij straks ook. En dan ineens hoor ik iemand schreeuwen: 'KIJK UIT BOOM!!!' Toen kwam er een waas voor mijn ogen en alles is zwart..........

Earth,water,fire,airWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu