47

3.6K 145 40
                                    

PoV Camille

We hebben de hele dag gepraat, gevreten, tv gekeken en niks gedaan. Ik weet niet hoe het is, mijn telefoon zit nog in mijn jaszak.

Als ik naar de wc ben geweest pak in mijn telefoon toch maar. Ik zet het aan, ik open whatsapp en ben een beetje heel erg volgespamt. Ik open eerst de berichtjes van Brad.

Van: Brad
Brad: hey Cam, wat is er? Niall is helemaal overstuur en huilt alleen maar. Wil je alsjeblieft komen x

Brad: Cam kom alsjeblieft!

En zo zijn er meer berichtjes, ook van Louis, Harry, Brook en Liv.

Ik krijg een berichtje binnen. Ik open het.

Van: Louis
Louis: Camille, kan je nu alsjeblieft komen! Niall is kwaad op zichzelf. Hij zegt dat het allemaal zijn schuld is. Hij schreeuwt alleen maar en nu schreeuwt hij jouw naam en huilt. Kan je alsjeblieft komen x Lou

Ik zucht, ja nee? Ik weet het niet.

"El?" Vraag ik en loop weer naar de bank. "Ja" zegt ze. "Louis appte me net dat Niall super boos op zichzelf is. Zal ik naar hem toe gaan?" Vraag ik onzeker. Ze haalt haar schouders op. "Weet ik niet, deze beslissing ligt aan jou" zegt ze. "Ik ga, als ik vanavond niet terug ben dan ben ik aan het praten of dan is het goed" zeg ik. Ze knikt en geeft me een snelle knuffel. "Succes meid" zegt ze. "Dank je" zeg ik. Ik trek mijn jas en schoenen aan en ren naar de auto. Ik ga gewoon half in mijn pyjama naar mijn ex.

Ik kom aan bij het huis, ik weet nou nog steeds niet van wie hij is, en stap uit. Ik ren naar de voordeur en bel aan.

De deur wordt opengetrokken en Louis zijn ogen worden groot. "Dank je" zegt hij en geeft me een knuffel. Ik glimlach zwak en trek mijn schoenen en jas uit. We lopen de woonkamer binnen. "Hi" zeg ik zacht als ik Liam en een meisje zie zitten. "Ik ben Sophia, vriendin van Liam" zegt ze en staat op. Ze geeft me een hand. "Camille, ex van Niall" zeg ik. "Ow" zegt ze zacht. Ik glimlach zwak. "Wil je naar Niall?" Vraagt Louis. Ik knik en loop achter hem aan. "Harry is met hem aan het praten" zegt hij. Ik knik.

We stappen een kamer binnen. Harry kijkt om. "Hi" zegt hij. "Hoi" zeg ik. "Hij slaapt net, maar wordt telkens weer wakker" zegt hij als hij mij een knuffel geeft. Ik knik. "Je ziet er lekker mooi uit" zegt hij sarcastisch, nope, niet afgenomen. "Louis appte mij helemaal overstuur" zeg ik. Hij lacht. "Wij gaan" zegt Louis. Ik knik. "Succes" zeggen ze tegelijk en lopen weg.

Ik ga op het bed naast Niall zitten. Hij draait een paar keer en zucht. Zijn ogen schieten open en kijkt om zich heen. Hij stopt met rond kijken als zijn ogen die van mij vinden. "Cam" zegt hij zacht en verward en gaat zitten. Ik glimlach zacht. Hij legt zijn hand op mijn wang. Ik slik. Er rolt een traan over zijn wang. "Je bent zo mooi geworden" fluistert hij. Ik bloos. "W-wat doe je hier?" Vraagt hij stotterend. "Louis zei dat je overstuur was en je zei alleen mijn naam" zeg ik zacht en kijk naar mijn nagels. Een snik verlaat zijn mond. Er rolt ook een traan over mijn wang.

"Ik moest het uitmaken van het management. Ik had geen keus. Ik had een week, misschien had je dat wel gemerkt dat ik zo down was, maar dat komt door dat. Ik wilde niet kwijt, je was mijn alles, ik hielt van je" fluistert hij. "Ik hou nog van je" fluister ik zacht. "Echt?" Vraagt hij ongelovig. Ik knik zacht. "Ik hou ook nog steeds van jou" fluister hij. "Alleen ik ben nog steeds pissig op je, je maakte het uit" zeg ik. Hij knikt. "Je moest niet weten hoe erg ik mezelf haatte" zegt hij.

"Ik las dat je een lied over mij had geschreven" zeg ik. Hij krijgt een glimlach op zijn lippen. "Je begreep de tweet?" Vraagt hij. Ik knik. "Eerst niet, maar toen ik het de tweede keer las wel. 'Mac' inplaats van 'Cam'". Hij knikt. "Het lied heeft Half a Heart" zegt hij. "Ik heb het wel eens gehoord" zeg ik. Hij glimlacht trots.

"Is de jongen jouw vriendje?" Vraagt hij onzeker. Ik kijk hem vragend aan. "Je zat bij hem op zijn rug". "Ow Brad, nee. Beste vriend" zeg ik. Hij knikt en komt naast me zitten. "Kun je het me vergeven?" Vraagt hij. Ik knik zacht. "Maar eerst wil ik beste vrienden worden, weer aan elkaar wennen" zeg ik en kijk hem aan. Hij slikt en knikt teleurgesteld. "Sorry" zeg ik zacht. "Zeg geen sorry, ik begrijp je" zegt hij zacht. Ik geef hem een snelle knuffel.

Niall knuffelt terug. Ik glimlach en leg mijn hoofd in zijn nekholte. Ik snuif zijn geur op. Zijn oude vertrouwde geur. "Kom, we gaan naar de rest" zegt hij zacht. Ik knik en sta op. Hij komt voor me staan en knuffelt me stevig. Ik knuffel terug. Ik hoor met snikken. "Ik ben zo blij dat je er weer bent" mompelt hij. "Ik ben ook blij dat ik jou weer een knuffel kan geven" zeg ik zacht. Hij tilt me op en ik klem mijn benen om zijn middel. Ik kijk naar hem hoe voorzichtig hij met mij de kamer uit loopt. Hoe geconcentreerd hij is. "Van wie is dit huis?" Vraag ik zacht. "Van Harry". "Is hij verhuist?". Hij knikt. "Ow" mompel ik.

Niall zet me weer neer voordat we de woonkamer binnen lopen. We lopen de woonkamer weer binnen en iedereen kijkt ons aan. Louis heeft echt een stomme glimlach op zijn lippen. Ik grinnik en loop achter Niall aan. Hij gaat zitten op de bank en ik naast hem, maar Niall trekt me opschoot zodat ik tussen zijn benen zit.

"Hoe gaat het?" Vraagt Liam. "Goed" antwoorden Niall en ik tegelijk. We lachen. "En hoe gaat het met je leven? Wat heb je allemaal gedaan?" Vraagt Louis. "Goed. Ik heb gedanst e-" begin ik, maar word onderbroken door Niall. "Ik zei het toch" zegt hij. Ik grinnik. "En woon op mezelf" zeg ik en Niall haalt het elastiekje uit mijn haar. Wat gaat hij wel niet allemaal doen? "Nou samen met El, uh heb nog steeds geen contact met mijn moeder" zeg ik. Niall gaat met zijn hand door mijn haar. "Samen met El?! Val
je op vrouwen?" Vraagt Louis serieus. "Nee, ik val niet op vrouwen. Gewoon als vrienden" zeg ik. Ik pak de polsen van Niall vast. Net zoals Brad zit hij de hele tijd aan mijn haar. "Cool" zegt Liam. Niall werkt tegen. "Niall" zeg ik. "Ja" zegt hij. "Don't touch my hair" zeg ik. "Maar het is zo mooi en zacht" zegt hij. "Het is anders, maar mooi" zegt hij zacht. Ik laat zijn polsen los en zucht. Ik heb nu kort haar, het valt net over mijn schouders.

"Maar waarom was je vanmiddag hier?" Vraagt Harry. "Liv is jullie nieuwe buurmeisje en ze durfde niet alleen. Brad, Brook en ik moesten mee" zeg ik. Ze knikken. Mijn telefoon gaaf af. Ik zucht en kijk wie het is. Brad. Ik neem op.

C: "kan ik straks terug bellen?"

B: "hallo Brad, hoe gaat het? Hoi Cam, het gaat goed met jou?". Ik rol met mijn ogen.

C: "het gaat goed"

B: "mooi zo, mare wat doe hier naast?"

C: "dingen goed maken"

B: "oke, Liv is helemaal hyper omdat je auto er staat"

C: "wauw, blijf je bij haar slapen?"

B: "ja, ik had je ook nog gevraagd, maar je antwoordde niet"

C: "ow sorry, had andere problemen, ik kom morgen wel langs"

B: "is goed, doeiii"

C: "doei" zeg ik hem hang op.

Ik zet mijn telefoon uit en leg mijn hoofd op Niall's borst. "Wat is er?" Vraagt hij. "Overbezorgde vrienden" zeg ik zacht en sluit mijn ogen. "Ben je moe?" Vraagt Sophia. Ik knik. "Als je een dag lang met El lacht, huilt en druk doet, dan ben je moe" zeg ik zacht en open mijn ogen weer.

We praten een tijdje en lachen. Ik val half inslaap. We zijn voetbal aan het kijken. Ik sluit mijn ogen en val langzaam inslaap tegen Niall aan

Change My Life~Niall HoranWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu