Chapter 2

4.3K 406 30
                                    


-start-

Mijoo membuka pintu rumah, dia masuk ke dlm rumahnya dgn langkah longlai kerana kepenatan..

"Knp xblh operate.. Apa yg tdk kena dgn aku?.. Knp doktor tu senyap jer bila aku tanya?" omel Mijoo kmudian dia melepaskan keluhan kecil tiba² ..

Arghhh!!!!..

Mijoo trdengar suara Jisoo yg menjerit dari arah bilik, Mijoo meletakkn begnya ke sofa lalu brlari ke arah bilik..

Gangg!

Mijoo membuka pintu bilik Jisoo.. Tiada orang..
'Eh! Bukan ke Jisoo masih berada di sekolah?.. Siapa yg menjerit td?' soal Mijoo..

Krek..krek..krek..

Mijoo dapat menangkap bnyi kipas yg berpusing² di siling, dgn prlahan-lahan dia mendongakkn kepalanya.. Alangkah trkejutnya dia apabila trnampak kepala manusia yg trgantung di kipas..

"Arghhhhh!" jerit Mijoo, dia trus berlari kluar drp bilik Jisoo...

********************************

Seokjin trmenung di atas sofa rumahnya, dia masih memikirkan tentang fail seorg pesakit buah pinggang pagi td..

-flashback-

Seokjin membawa masuk fail pesakit yg trlanggarnya td ke dlm bilik doktor..

TOK TOK TOK

seokjin mngetuk pintu bilik sblum msuk ke dlmnya..

"Masuk!" arah Doktor hyun.. Seokjin terus membuka pintu lalu melangkah masuk ke dlm bilik doktor..

"Annyeonghaseyo Kim seokjin imnida" Ucap Seokjin.. Doktor hyun yg sdg ralit menaip sesuatu di komputer mula mendongak..

"Ouh kamu, doktor praktikal kan?" soalnya..seokjin hnya mnganggukn kepalanya..

"Nae,sy memilih hospital ini untuk membuat pembedahan praktikal" ujar Seokjin..

"Okay baiklah.. Hmm sy tgk pencapaian kamu sebelum ini memuaskan.. Baiklah sy akan mencari pesakit untuk kamu membuat pembedahan ke atasnya" kata Doktor Hyun sambil membelek² fail pesakit..
"Er~ hum Doktor Hyun.. Sy pilih pesakit ini" kata Seokjin sambil menghulurkan sekeping fail..
"Ohh.. Kamu sudah pilih?.. Hehe" kata Doktor Hyun lantas mnyambut huluran Seokjin, dia membuka fail itu dgn prlahan².. Matanya tiba² saja membulat apabila melihat nama pesakit itu.. Dia cepat² memberikan fail itu kpd Seokjin... Mukanya kelihatan sudah pucat ..

"Knp Doktor?" soal Seokjin

"Betul ke awk nk pesakit tu?" soalnya.. Seokjin hanya menganggukn kepalanya..

"Kamu jgn mnyesal" katanya lagi..
'Hah?.. Knp nk mnyesal? Bukan ke mnyembuhkan orang amalan yg baik?' kata Seokjin di dlm hatinya..

"Nae" bls Seokjin sambil mngerutkan dahinya

"Er~ okay klau mcm tu awak blh kluar" kata doktor itu

-end flashback-

"Pelik.. Knp doktor tu takot dgn pesakit itu?" kata Seokjin sendiri..

"Ha! Tgh fikirkan apa tu ahaha fikirkan awek ke?.." sergah Jungkook secara tiba² bersama mug di tgnnya.. Seokjin trsentak dgn sergahan Jungkook..

"Hish! Kau ni.. Nasib baik aku xde penyakit jantung kalau x mati trus aku td" kata Seokjin sambil mngusap dadanya..

"Hahha! Apa susah, klau sakit jantung bedah lar ,kau kan doktor" seloroh jungkook dgn tawanya sambil mngambil remote TV di atas meja..

"Mana yg lain?.." soal Seokjin

"Dah tidur.." bls Jungkook sambil menghirup mug yg diisi dgn hot chocolate, matanya menfokuskan ke arah televisyen..

"Kookie!" pggil Seokjin.. Jungkook menoleh sekilas ke arahnya..

"Iya?.. Ada apa?" soal jungkook

"Knp aku tgk Jhope sekarang bnyk diam drp brcakap?.. Lepas tu knp dia jarang kluar rumah?.. Bukan ke dulu dia selalu join racing motosikal?" Soal Seokjin..

"Kau xtahu lagi ke?" soal Jungkook..

"Hish kau ni.. Aku kan prgi ke luar negara ahaha.. Lupa ke?.. Manalah aku tahu prkembangan org² kt dlm rumah ini" ujar Seokjin...

"Hum.. Kau ingt lagi x kat Yujin?" soal Jungkook..

"Ouh girlfriend Jhope yg dia selalu cerita tu ke?.. Yg cun melecun tu erk? Hehe knp dgn dia?" soal Seokjin..

"Dia dah mati.. Mayat dia dijumpai tanpa kepala.. Sejak itu Jhope menjadi lbih pendiam, kalau kitorg tnya dia jawab sepatah.. Dia dah xseceria mcm dulu" kata Jungkook..

"Booo?.. Dah mati?.. Mcm mana blh mati dalam keadaan mcm tu?" soal Seokjin agak trkejut.. Jungkook hanya mngankt bahunya..

"Entahlah aku pun xtahu.. Humm kesian Jhope" kata Jungkook turut bersimpati dgn nasib teman serumahnya.. Seokjin hanya mngeluh, matanya trus difokuskan ke arah Televisyen..

"Ini mesti kes pembunuhan.. Kau x cuba siasat?" soal Seokjin..

"Aku ni kan baru jadi polis.. Mana lar orang nak prcaya lagi kat aku.. Buat krja² biasa jer,pangkat bawah biasalah" kata Jungkook..

"Ouh yeke?.. Hmm" keluh Seokjin..

"Annyeong!!" jerit seseorang sambil membuka pintu rumah.. Seokjin dan Jungkook melihat ke arah pintu..

"Taehyung!! Balik pon kau" jerit Jungkook.. Taehyung hanya tersengih sambil menarik bagasinya..

********************************

"Tolong.... Tolong aku.... " seru satu suara..

"Pergi !!.. Pergi !!.. Jgn ganggu aku ... Pergi !" jerit Mijoo.. Dia melihat suasana sekeliling yg kelihatan agak gelap.. Mijoo menangis sendiri..

"Jisoo tolong unnie.. Mana kamu Jisoo" kata Mijoo sambil mengesat air matanya yg mengalir deras..

"Tolong... Saya..." Suara itu tdk berhenti² meminta tolong drp Mijoo..

"Kau nak apa hah!.. Tolonglah T^T jgn kacau hidup aku!!" jerkah Mijoo kuat.. Tiba² bayangan putih menghampirinya.. Mijoo mengecilkan matanya untuk melihat bayangan putih itu dgn lebih jelas.. Makin lama ia semakin dekat..

"Tolong aku!" sergah satu suara , Mijoo menoleh ke belakang...

"Arghhh!" jerit Mijoo apabila kepala manusia tanpa badan mnyergahnya dri arah belakang.. Dia memusingkan
Kepalanya ke depan dan berlari sepantas yg boleh tetapi langkahnya trhenti apabila badan manusia tanpa kepala semakin dekat dgnnya.

"Arghhh!" sekali lagi Mijoo mnjerit.. Dia tdk tahu hendak lari ke arah mana lagi.. Dia tersekat dgn kepala dan badan manusia..

_______________________________

"Arghhh!" jerit Mijoo lalu trbangun drp tidur..

"Unnie! Knp dgn unnie?" soal Jisoo yg berada di sebelahnya.. Mijoo menoleh ke arah Jisoo yg memandg ke arahnya..

"Xde apa².. Hum.. Knp kamu tidur kt sini?" soal Mijoo.. Jisoo mngetap bibirnya..

"Jisoo takot" katanya..

"Xpe lar Jisoo tidur dgn unnie ye?.." kata Mijoo..

"Gomawo unnie" kata Jisoo lantas memeluk kakaknya.. Mijoo melihat sekelilingnya lalu menyelimutkan mukanya..

~brsambung~

KILLEDWhere stories live. Discover now