Chapter 7

3.1K 334 5
                                    


-start-

    "Mcm mna ni? .. Ada x cara nk mngubati penyakit ini?" Soal Mijoo..

    "Ramuan dia sy akan cuba untuk mencarinya.. Pasal kepala mayat tu,kami kna minta bantuan member kami lar untuk mencari kepala mayat yg tersorok tu" kata Jimin dan Seokjin hanya mnganggukn kepalanya..

TOK TOK TOK..

Pintu bilik diketuk dari arah luar... Semua memandang ke arah pintu..
'Siapa pulak tu' kata Mijoo di dlm hatinya. Kmudian Mijoo terus bngun drp sofa lalu berjalan ke arah pintu.. Dgn prlahan² dia membukanya..

    "Awak siapa?.. " soal Mijoo kpd lelaki yg berada di hadapannya.. Matanya teralih pula ke arah sebuah kereta yg mula menapak di hadapan rumahnya... Tiga org lelaki mula turun drp kereta..

  "Annyeonghaseo!.. Jung Hoseok imnida tp awak blh panggil sy jhope.. Maaflah klau kedatangan sy ini mnganggu awak" kata Jhope sambil melihat sekeliling rumah Mijoo.. Taehyung,Rapmon dgn Jungkook yg baru saja sampai,turut memperkenalkn diri..

    "Eh! Tu mcm Taehyung je" kata Jimin.. Seokjin menjengulkan kepalanya untuk melihat ke arah pintu..

   "Xnmpak sngt lar, terlindung dgn Mijoo..

     "Masuklah" kata Mijoo kmudian mereka trus msuk ke dlm rumah Mijoo..

    "Btul lar diorg yg dtg" kata Jimin

    "Knp korg dtg sini?" Soal Seokjin..

     "Sebenarnya, Aku rsa pesakit kau ni mmg terkait dgn kematian girlfriend Jhope" kata Jungkook..

    "Yup! Mmg terkait dgn girlfriend aku pon..ini mmg rumah dia" kata Jhope ..

    "Booo!" Jerit mereka serentak..

   "Habis tu mcm mana ni?... Sy selalu diganggu oleh roh girlfriend awak tu" kata Mijoo..

    "Mcm ni lar,kami cuba mnyiasat di mana kepala mayat itu disorokkn .. " kata Taehyung.. Mijoo mnganggukn kepalanya tiba² pinggangnya terasa sakit..

   "Aduh.. Sakit.. Seokjin tolong saya.. Erghhh! Arghh! Sakit..." Jerit Mijoo.. Mereka semua sudah mula kalut..

    "Aigoo.. Mcm mna ni" kata Rapmon cemas...

    "Xpe, aku ada sediakan ubat penenang.. " kata Seokjin ..

    "Wah! Kau mmg Doktor yg berkaliber.. Harap² kau dinaikkn pgkat haha" Kata Taehyung..

    "Jgn dipuji nanti x jadi .. Mijoo, sabar ye.." Kata Seokjin kmudian dia membuka kotak kecemasan lalu mngambil jarum kmudian memasukkn ubat penenang ..

   "Arghhh!! Pinggang sy.. Sakit..." Kata Mijoo sambil mngetap gigi menahan sakit.. Seokjin dgn segera mncucuk lengan Mijoo kmudian dia trus pgsan..

   "Korang blh mula mnyiasat, biar aku dan Jimin bawak dia ke bilik.. Jimin ! Kau kna tolong aku pulihkn pnyakit misteri perempuan ni... Klau x aku x blh menjalankn pembedahan ke atasnya" kata Seokjin dan Jimin hnya mnganggukn kepala kmudian Seokjin mengankt Mijoo ke bilik..

    "Jhope, masa kau dtg sini mayat girlfriend kau ada kt mna?" Soal Taehyung.. Jhope melihat di segenap ruang bilik itu..

    "Kt sebelah pasu itu" kata Jhope sambil menundingkan jarinya ke arah sebuah pasu besar.. Mereka berjalan ke sana, Taehyung mngambil kanta pembesar dan melihat ke lantai tiba² dia terjumpa kesan calar pada lantai..

    "Eh ! Korang cuba tgk ni" pggil Taehyung.. Rapmon,Jhope dan Jungkook mnghampiri Taehyung..

    "Apa?.. Kau ada jumpa apa² ke?" Soal Jungkook..

    "Kt lantai ni mcm ada kesan calar" jwb Taehyung yg xlepas drp melihat kanta pembesarnya.. Jungkook duduk mncangkung, dia cuba mnyentuh kesan calar itu dgn jarinya..

    "Ni mcm torehan pisau" kata Jungkook..

    "Pisau?.. " soal Rapmon.. Jungkook mnganggukn kepalanya..

   "Pisau bersaiz kecil" sambung Taehyung..

    "Eh! Aku baru teringat, jhope blh kau bagitahu aku sekali lagi x nma musuh kau?.. Aku nk jadikan sbgai suspek pembunuhan ni" pinta Jungkook..

    "Musuh aku ..Ryu Hyun,Kim Hye,Jun Ri.. " jwb Jhope ..

    "Mcm mna kau blh ada musuh ni Jhope .. Musykil aku" soal Rapmon..

   "Semuanya sebab Yujin.. Jun Ri hampir² membunuh aku sebab adiknya.. Adik dia sngt mncintai aku tp aku menolak sbb aku sygkn yujin.. Mgkin dia nk bls dendam sbb aku mnyakiti perasaan Adik dia" kata Jhope ...

   "Xkan sbb tu dia nk bunuh kau... Mustahil, entah² ada sesuatu yg berlaku kt adik dia x sampai dia mnyimpam dndam kt kau" kata Jungkook..

    "Entah! Aku xpasti" ujar Jhope..

   "Okay! Ryu Hyun tu siapa pulak?" Soal Taehyung..

    "Ryu Hyun ni, dulu dia kwn aku masa di zaman kolej cuma jurusan lain².. Dia teman serumah aku.. Tp kami putus kwn lps dia tahu yg aku dgn Yujin couple.. Aku xsangka dia sngt mncintai Yujin.. Skrg ni aku x tahu kt mna dia skrg.. Last jumpa dia mnggu lps, dia kata dia akan rampas yujin drp aku walau apa cara sekalipun" jelas Jhope .. Jungkook trus berdiri sambil berpeluk tubuh, sebelah tgnnya mngusap dagu dan mulutnya dimuncungkan mnakala otaknya ligat berfikir...

   "Nma musuh kau sama dgn pegawai atasan aku tu .. Ryu Hyun, tp xkan dia kot... Eh cop! Teman serumah kau tu ambik jurusan apa?" Soal Jungkook.. Jhope mnggarukan kepalanya cuba mngingati identiti lelaki itu .. Matanya tiba² saja membulat kmudian dia memndg tepat ke wajah Jungkook..

    "Yelah! Dia ambik jurusan ketenteraan.. Jadi xmustahil pekerjaan dia tu pegawai polis atau askar negara" Jwb Hope

   "Ooo! Patutlah bila aku nk bukak kes ini dia xbagi.. Entah² dia pembunuh" kata Jungkook..

   "Hish! Kita xblh menuduh secara melulu.. Kna cari bukti yg kukuh dulu" kata Taehyung

   "Nae!" Jwb Jungkook..

  
~ayo ladies and gentleman ~

Telefon Rapmon berdering menandakan pggilan masuk...

Suga : oi Rapmon.. Knp aku call Jhope dia x angkt erk?.. Bagi handphond kau kt dia, aku nk tanya sesuatu..

Rapmon : ouh, mgkin Jhope off telefon dia kot atau buat silent sbb td ada org ganggu dia .. Jap erk

   "Hoi Jhope! Suga nk ckp dgn kau" pggil Rapmon lalu mnghulurkan telefonnya kpd Jhope ..

Jhope : ada apa?

Suga : aku nk tanya  ni, kau knl x Kim Hye?..

Jhope : dia Ex Yujin.. Knp wei? Mcm mna kau knl dia..

Suga : dia kwn sekerja aku .. Td msa kitorg tgh duduk kt bangku dia ada cerita pasal Yujin dan dia kata dia mnyesal buat yujin mcm tu .. Aku jadi pelik, mna tau kot² dia.... tp entahlah kau suruhlah si Taehyung dgn Jungkook siasat kes tu.. Okaylah beb! Aku dah nak berlepas ni,Maaf kalau aku xmembantu sngt dlm kes ni.. Bye

Talian terus dimatikan..

    "Knp Jhope?.. Knp  nampak mcm serious je" soal Jungkook..

   "Kim Hye" kata Jhope

    "Siapa tu?" Soal Rapmon,Jungkook dan Taehyung serentak..

~bersambung~

KILLEDWhere stories live. Discover now