Chapter 14

3.5K 396 112
                                    

"Apa yg kau ckp ni Ryu Hyun?" Soal Jhope sambil mngerutkan dahinya...

"Aku msih ingt lagi 2 tahun lepas masa kau! Tinggal bersama dgn aku .." Ujar Ryu Hyun.. Dia mngimbas kmbali kenangan lampaunya bersama dgn Yujin..

-flashback-

Ketika itu Ryu Hyun berkwn rapat dgn Yujin.. Ryu Hyun sudah lama mnyukai Yujin tetapi dipendamkan saja.. Sehinggalah pada suatu hari dia benar² bersedia untuk meluahkan perasaannya terhadap Yujin..

"Jhope! Okay x baju yg aku pakai ni?" Soal Ryu hyun sambil memusing² kan badannya di hadapan Jhope ..

"Okay lar tu hehe mantap huu~ " puji Jhope ..

"Aku malu nk prgi sorg².. Kau temankan aku blh?" Soal Ryu Hyun .. Jhope yg sdg ralit menonton televisyen terus memndg ke arah Ryu Hyun..

"Woi haha klau bertiga bkn date dah tu.." Kata Jhope ..

"Alaaa! Kau teman lar kejap pastu kau prgi lar hehe pura² prgi tandas ke atau pura² mak kau call ke" cadang Ryu Hyun..

"Suka hati kaulah" kata Jhope ..

"Cepatlah bersiap" arah Ryu Hyun..

Sesampainya mereka di sebuah restoran ,kelihatan seorang prempuan sdg mnunggu di meja mkn..

"Annyeong!" Ryu Hyun mnyapa, perempuan itu trus mndongakkn kepalanya..

"Jhope!?"

"Yujin?"

Soal mereka serentak..

"Booo?.. Korang dah knl?" Soal Ryu Hyun..

"Siapa x kenal namja hot kt sekolah ni Ryu oii haha " kata Yujin

"Aish! Mana ada lar haha.. Yujin ni aku knl sngt dia ni hehe classmate aku " ujar Jhope ..

"Ouh.. By the way, yujin x pesan mknan ke?" Soal Ryu Hyun..

"Sy tggu awak lar Ryu hehe .. Apa prkara penting yg awak nk bagitahu sy?" Soal Yujin..

Ryu Hyun berasa gugup saat itu ..

"Er~ biar sy order mknan dulu kt kaunter" pinta Ryu Hyun..

"Mcm mna hdup awak skrg?.. Mesti dah kawin kan? Haha" soal Yujin..

"Xlah! Still single mingle triangle lgi kekeke~" jwb Jhope ..

"Wahh! Jinjja?.. Er~ klau mcm tu knp x cari ?" Soal Yujin sambil menongkat dagunya memandang Jhope ..

"Entahlah haha xjumpa lagi yg sesuai" jwb jhope ..

"Klau yg mcm sy sesuai x?" soal Yujin kmudian dia cepat² mnutup mulutnya apabila mula mnyedari yg dia tersalah ckp..

"Hah?" Soal Jhope , mukanya merona merah .. Yujin mngetap bibirnya..

"Sebenarnya sy sukakn awak" ucap Yujin..

"Yu... Yujin... Awak sukakan Jhope?" Soal Ryu Hyun.. Mreka berdua memndg ke arah Ryu Hyun.. Sejak drp itu hubungan Jhope dgn Ryu Hyun agak dingin dan Ryu Hyun mngambil keputusan untuk tidak tggal serumah lagi dgn Jhope , apabila dia tahu yg Jhope dgn Yujin sudah mnjadi pasangan kekasih, dia mula mnyimpan dendam dan berhasrat untuk membunuh mereka berdua..

-end flashback-

"Knp Jhope yg slh?.. Kau sepatutnya slhkan diri kau -,- .. Dah kau yg lmbt confess padam muka" bidas Jungkook..

"Kau! Diam!" Jerkah Ryu Hyun.. Jungkook tersentak apabila dijerkah..

"Maafkan aku Ryu Hyun tp aku x blh menafikan perasaan aku, aku pun sukakan dia .. Ryu, kalau kau cintakan dia.. Kau xkan buat dia mnderita, " kata Jhope .. Mijoo hanya memerhatikan saja drama yg berlaku di hadapannya .. Tiba² dia ternampak Ryu Hyun mngeluarkan pisau bersaiz kecil drp poket belakangnya.. Ryu Hyun semakin menghampiri Jhope ..

KILLEDWhere stories live. Discover now