"Sebenarnya.. Kami dtg ni sbb nk bagitahu tentang pnyakit yg awak alami skrg.. " kata Seokjin..
"Pnyakit buah pinggang ke?.. Hmm.. Sy pon pelik knp tiba² je x blh dibedah" kata Mijoo..
"Sebenarnya awak bukan sahaja mngalami masalah buah pinggang.. " kata Jimin.. Mijoo mngerutkan dahinya..
"Sy x fhm mksud doktor dan prof" kata Mijoo..
"Xpayah pggil doktor kt sy klau di luar hospilal, pggil Seokjin je dan jimin pon sama ,pggil jimin biar lbih mesra" kata Seokjin..
"Okay nae.. Hmm, sbnarnya sy msih xfhm dgn apa yg cuba korg nk sampaikan" bls Mijoo..
"Sy rasa awak terkena badi mayat" kata Jimin, mata Mijoo terus saja membulat..
"Badi mayat?.. Apa tu?" Soal Mijoo tdk mngerti..
" Menurut kajian sy, istilah BADI MAYAT ialah pengaruh gangguan di mana berpindahnya kejahatan makhluk halus dari seseorang yang telah meninggal dunia.. Jadi sy rasa kmungkinan kt dlm rumah ni ada mayat" kata Jimin.. Muka Mijoo sudah kelihatan agak pucat...
"Apa simptom awal dia?" Soal Mijoo ingin tahu...
" Simptom awal badi mayat biasanya.. Mula² kamu akan terasa lenguh atau sakit di belakang badan.." ujar Jimin..
"Ouh, sy prnh mngalaminya" kata Mijoo..
"Yg kdua kamu tidak boleh tidur malam.. " kata Jimin lagi..
"Seterusnya?" soal seokjin ingin tahu dan dia juga rasa yg dia patut tahu tentang pnyakit ini...
" kmudian Hilang selera untk makan,Terbayang sesuatu yg tdk ada sesiapa blh nmpk ,bila awak tidur awak terasa yg badan awak ditindih .. Dan last sekali Demam panas shingga bdn terketar-ketar"kata Jimin..
"Awak ada mngalami simptom tu x?" Soal Seokjin..
"Hilang selera ni ada lar,terbyg sesuatu yg org lain xnampk pon selalu jugak,er~ ditindih sy x pasti tp bdn sy ada lar jgk rasa berat apabila bngun drp tidur,klau demam pnas tu ada lar 2 hari lepas.. " jelas Mijoo...
Jimin memandg Seokjin yg berada disebelahnya...."Tekaan aku mmg tepat, dia terkena badi mayat" kata Jimin dgn muka yg agak serious...
*skip*
~ I Need you girl wae..~
Telefon Jhope yg berdering pantas dijawab...
Jhope : Yeoboseyo
...Tut..tut..
Talian trus saja dimatikan sebaik saja Jhope mnyapa...
'Siapa yg call aku ni' kata Jhope sndiri .."Jhope?.. Knp dgn kau?" Soal Taehyung yg tiba² saja muncul di ruang tamu dan melabuhkan punggung di sofa bersama mug di tgnnya... Jhope yg sdg berdiri membelakangi Taehyung trus memusingkan badannya dan duduk ke sofa... Dia mnggaru rambutnya kasar...
"Td ada org call... Bila aku angkat je pggilan masuk, dia trus mematikan talian... Taehyung yg baru saja hendak menghirup air di dlm mug terhenti,dia trus saja menoleh ke arah Jhope ...
"Entah².. Org tu ada kaitan dgn pembunuhan Yujin x" kata Taehyung ... Jhope mngankat sebelah keningnya...
"Kau rasa?" Soal Jhope ...
"Biar aku sambungkan lokasi pggilan yg dia buat... Nanti bila dia call kau sekali lagi kita akan tahu dimana lokasi panggilan yg dia buat nanti senang aku nk buat pernyiasatan ...
"Nah ambik handphone aku" Jhope trus mnghulurkan telefonnya kpd Taehyung..
"Alaaa syugah! Kau nak prgi dah ke?.. Hmm sedih lar aku kalau kau xde" ujar Rapmon... Jhope dan Taehyung menoleh ke arah pintu apabila terdengar suara Rapmon...
"Suga nk ke mana tu?" Soal Jhope ..
"Aku nk terbang ke amerika hehe... Lusa aku balik lar, korang jaga diri.. Dan kau rapmon,aku masih xtahu kau kerja apa... Kau kerja apa erk?.." soal Suga.. Rapmon hanya tersengih..
"Hehe... Secret" kata Rapmon..(Sbb author sendiri xpasti rapmon kerja apa pff~ bye *hilang dri radar*)
"Main secret² pulak.. Okaylah korang bye" kata Suga sambil melambaikan tgnnya.. Mereka bertiga membls lambaian Suga..
"Oh ya! Jungkook prgi mana?" Soal Rapmon...
"Dia pergi pejabat polis lar, dia nk buat pemohonan suruh bukak balik kes kematian Yujin" kata Taehyung.. Mata Jhope trus saja membulat..
"Booo?.. Jinjja? Gomawo lar korang... Sggup bersusah - payah untuk aku kan" kata Jhope terharu..
"No hal lah" bls Taehyung..
*skip*
"Tuan, xkan xblh kes ni dibukakan semula?.. Tuan tau x sbb kepala mayat perempuan ni x jumpa,pghuni rumah tu terkena badi mayat" ujar Jungkook... Mr.Ryu Hyun memandg Jungkook dgn pandangan tajam..
"Awk xfaham ke? Kes ni tlh ditutup.. Lagipun masa kami prgi ke rumah dia, kepalanya sudah tiada,yg ada cuma anggota badannya sahaja" marah Mr. Ryu Hyun sambil menghempaskan fail yg bewarna coklat itu ke meja sehingga Jungkook tersentak..
"Ok! Fine... Kalau Tuan xnak bukak kes ni ,biar saya saja yg membongkarkan kes ini !!" Kata Jungkook lalu mngambil fail di atas meja... Mr. Ryu Hyun mngerutkan wajahnya menahan geram..
"Kamu xkan berjaya Jungkook.. Kamu polis pangkat bawahan dah berlagak nk mnyelesaikankes seorang diri" kata Mr.Ryu Hyun sinis... Jungkook mngetap bibir lalu cepat² beredar drp pejabat Mr. Ryu Hyun..
"Berlagak btul Mr Ryu Hyun tu huh!" Dengus Jungkook kasar
"Tgklah bila aku berjaya, baru kau tahu langit tu tggi ke rendah" bebel Jungkook lagi...
~bersambung
YOU ARE READING
KILLED
FanfictionSinopsis : Mengisahkan seorang gadis yg menghidapi penyakit buah pinggang,apabila membuat pemeriksaan X-Tray trdapat sesuatu yg bergerak di dlm badannya.. kakitangan pembedahan terkejut apabila melihat kepala manusia yg berada di dlm badannya dan m...