"Yo yo yow! Rapmon" panggil Suga... Matanya dialihkan ke baju Rapmon.."Rapmon.. Kau .. Sebenarnya kau pon pilot jugak?.. Wahh pangkat lbih tggi drp aku rupanya patut lar secret² bagai " ujar suga .. Rapmon hanya tersengih sambil mnggarukan kepalanya..
"Aku malu bhai ahaha" Ujar Rapmon..
"Hek eleh! Poyo ja kau ni" kata Suga ..
~ayo ladies and gentleman ooo woo~
Telefon suga yg berdering pantas diangkat..
Suga : yeoboseyo
Kim Hye : beb! Jun Ri dah mati kena bunuh eeee! ... Menakutkan sampai terkeluar otak dia
Suga : Boo?.. Jun Ri mati?.. Siapa yg bunuh?..
Kim Hye : Aku tak ta--
Tut..Tut...
Talian tiba² saja terputus..
"Yeoboseyo?.. Kim !! Are you still there?.. Yeoboseyo?.. Aish! Jinjja knp dgn Kim ni" kata Suga .. Rapmon melihat ke arah Suga sambil mngerutkan dahinya..
"Knp wey?" Soal Rapmon.. Suga hanya trdiam..
"Kajja" ajak suga lalu masuk ke dlm keretanya..
************************************
"Encik! Sy tahu.. Kematian Yujin tu mmg kes pembunuhan dan bknnya bunuh diri." kata Jungkook dgn riak yg serious.. Mr. Defcon mengusap dagunya..
"Awak yakin kes Yujin itu adalah kes pembunuhan?" soal Mr.Defcon sekali lagi..
"Klau x percaya tuan tgk video ni" Jungkook mnghulurkn telefon Jun Ri kpd Mr.Defcon ... Slps dia melihat klip video itu barulah dia mempercayai Jungkook..
"Tp siapa yg bunuh dia ni?. . x jelas sngt" ujar Mr.Defcon..
"Nanti sy siasat kes ni dgn lbih mendalam lagi tuan" kata Taehyung pula..
Trut..Trut..
Telefon Jungkook bergetar, dia mnyeluk poketnya dan mngankat panggilan masuk..
Jungkook : yeoboseyo..
Suga : Kookie! Jun Ri dah mati.. Tp aku x pasti siapa yg bunuh dia.. Ni pun Kim Hye yg bagitahu aku..
Jungkook : booo?..
"Annyeonghaseyo tuan, maaf lmbt " ucap Ryu Hyun yg tiba² saja masuk ke dlm pejabat Mr . Defcon.. Mata Jungkook tdk lepas memerhatikan sedikit tompokan percikan darah pada hujung baju Ryu Hyun..
Jungkook : aku rasa aku tahu siapa yg bunuh Jun Ri..
Suga : siapa?..
Jungkook : tapi aku x pasti nanti aku siasat terlbih dahulu.. Bye
Jungkook menekan punat merah untuk menamatkan talian..
"Knp tuan panggil sy?" soal Ryu Hyun..
"Sy nak awk bukak semula kes prmbunuhan Yujin"ujar Mr.Defcon.. Wajah Ryuhyun agak trkjut.. Dia trus memandang tajam ke arah jungkook..
"Nae" ucapnya lalu beredar..
'Sepertinya aku tahu siapa pembunuhnya tapi knp dia mesti bunuh Yujin? Bukankah dia sngt cintakan Yujin jugak?' fikir Jungkook..
"Kau nampak x apa yg aku nampak td?" bisik Taehyung. . jungkook menoleh ke arah Taehyung...
"Nampak apa wey?" Soal Jhope..
"Kt baju dia tadi ke?" bisik Jungkook kpd Taehyung dan Taehyung hanya mnganggukn kepalanya..
"Kajja! Kita ikut si Ryu Hyun tu.. Aku syak dialah pembunuhnya.. Jom kita siasat knp dia buat kerja gila ni sdgkan dia seorang polis" ajak Taehyung..
"Tuan.. Kami prgi dulu" pinta Jungkook..
"Jungkook-sshi nanti dulu" pggil Mr.Defcon.. Jungkook yg baru saja hendak beredar menoleh kembali ke belakang..
"Ya Tuan" jwb Jungkook
"Sy serahkan kes ini kpd awk.. Kalau berjaya bongkarkan kes ini.. Sy akan naikkn pangkat awk" ujar Mr.Defcon.. Jungkook tersenyum..
"Jinjja?" soal Jungkook tidak percaya..
"Nae ^^" jwb Mr.Defcon
"Palli²" arah Jungkook.. Jhope dan Taehyung yg masih lagi tercegat di pintu terus mengorak langkah ...
************************************
Jimin mnyeluk poketnya untuk mnelefon Jhope..
Jimin : yeoboseyo
Jhope : yeoboseyo.. Wae ni jimin?.. Suara kau mcm cemas je
Jimin : fuhh lega aku yg kau x cedera.. Ni aku nk ckp, ada org mati kt dlm rumah kau.. Mati kena bunuh
Jhope : yup! Aku dah tahu.. Tadi baru suga call Kookie ckp bnda ni
Jimin : bguslah kalau mcm tu.. Okaylah aku dah bersihkan rumah ni.. Skrg aku nk ikut seokjin pergi hospital so i got to go bye~
Tut..tut..
Slps talian diputuskan.. Jimin trus mengorak langkah ke hospital..
Sesampainya di hospital, dia mncari² kelibat seokjin dan Mijoo..
"Mana mereka ni" omel Jimin.. Matanya menangkap susuk tubuh Mijoo yg sdg duduk di ruangan hospital sambil mnekup mukanya..
"Knp dgn Mijoo tu" ujar Jimin kmudian dia berjalan ke arah Mijoo..
"Mijoo-sshi.. Gwechanayo??" soal Jimin..
"Jimin.. Pinggang sy sakit tolong sy" pinta Mijoo..
"Seokjin mana?" soal Jimin..
"Dia kat dalam .. Sdg membuat bedah siasat ke atas mayat td.." bls Mijoo. . Jimin melabuhkan punggungnya di sebelah Mijoo kmudian dia mnyeluk poketnya dan mngeluarkan ramuan yg dikhaskan untuk mijoo lalu diberikan kpd Mijoo..
"Ini adalah ramuan yg sy buat untuk mnyembuhkan pnyakit badi mayat yg ada dlm badan awak" ujar Jimin.. Mijoo mulai mendongak lalu mngambil botol yg berisi ramuan rahsia itu kmudian diteguknya.. Walaupun ramuan itu agak sedikit pahit namun dipaksa telan jugak ..
"Mcm mana?.. Dah okay?" soal Jimin..
"Okay sikit drp td.. Thanks jimin ^^" ucap Mijoo..
"Nae.. Cheonma" Jwb Jimin..
***********************************
"Unnie?.. Mana unnie?" Jisoo dah balik" jerit Jisoo yg baru saja pulang drp sekolah..
"Mana unnie ni?.. Hmm prgi hospital lagi kut" omel Jisoo lalu menghempaskan begnya ke sofa kmudian dia berjalan menuju ke dapur mngambil jus oren untuk menghilangkan dahaga.. Tiba² dia ternampak seperti sesuatu yg berada di sebelahnya.. Dia melihat melalui ekoran matanya.. Kelihatan seperti ada satu lembaga sdg menjilat darah pada lantai..
'Apa tu' desis hatinya lalu menoleh ke tepi tapi tidak ada sesiapa..
'Perasaan aku je kot' kata Jisoo di dlm hatinya..Krek...krek..krek..
Jisoo terdengar sesuatu dari arah biliknya..
'Unnie x tutup kipas ke?.. Tapi knp unnie masuk bilik aku' fikir Jisoo kmudian dia berjalan ke biliknya untuk mnutup kipas.."Aik! .. Suis x terpasang pun tapi knp kipas berpusing?" omel Jisoo baru saja dia hendak melangkah keluar tiba² satu lembaga tanpa kepala pula datang mnyergahnya..
"Tolong sempurnakan anggota badan sy" kata lembaga tanpa kepala itu..
"Arghhhhhh!!!" jerit Jisoo lalu pengsan..
~bersambung~
YOU ARE READING
KILLED
FanfictionSinopsis : Mengisahkan seorang gadis yg menghidapi penyakit buah pinggang,apabila membuat pemeriksaan X-Tray trdapat sesuatu yg bergerak di dlm badannya.. kakitangan pembedahan terkejut apabila melihat kepala manusia yg berada di dlm badannya dan m...