Sesampainya Suga di lapangan terbang,dia menilik jam tgn miliknya mnunggu masa untuk penerbangan ..
"Aigoo.. Smlm kata ke Dubai tp tiba² tukar shif pulak hmm.. Xpe lar, lagipun xsggup aku tgk Jhope kt hospital... Amerika pon amerika lar,kalau prgi Dubai nanti org ingt aku sesat pulak kat sana" omel Suga... tiba² matanya tertangkap membernya iaitu Kim Hye yg sdg duduk di bangku sambil melihat sekeping foto..
"Apa yg Kim hye buat kt situ" kata Suga lalu berjln ke arah Kim Hye...
"Hoi Kim, knp dgn kau ni?.. Apa yg kau buat kt sini?.. Beberapa minit lagi kita kna mulakan penerbangan" kata suga.. Kim Hye mendongak memndg suga yg sdg berdiri di hadapannya...
"Aku rasa mcm xnk prgi ke amerika.. Bnyk sngt kenangan aku dgn Ex aku kt sana" kata Kim Hye.. Suga terus melabuhkan punggung di sebelah Kim Hye lalu merangkul bahunya..
"Sabarlah beb... Bnda yg lepas jgn dikenang.. Think about your future .." Pujuk Suga...
"Tapi aku mnyesal buat dia mcm tu suga, aku mnyesal.. Sebenarnya aku syg dia" kata Kim Hye.. Suga melihat foto yg berada ditgn Kim Hye, alangkah terkjutnya Suga apabila melihat foto perempuan itu yg seiras dgn Yujin iaitu girlfriend Jhope ...
"Er~ Kim.. Blh aku tahu nama Girlfriend kau?" Soal Suga.. Kim Hye mngesat air matanya...
"Nama dia Yujin.. Hmm" jwb Kim Hye..
'Yujin?.. Ommo! Mmg xsalah lagi Ex dia tu mmg girlfriend Jhope
*skip*
GREGANGG!!..
Jungkook menutup pintu rumah dgn kuat apabila mngingatkan kejadian td kmudian dia duduk di sofa sambil berpeluk tubuh, mulutnya pula dimuncungkan..
"Kau ni dah knp?" Soal Taehyung ..
"Pegawai atasan tadi lar huh! Mnyakitkan hati.. Dia xnak buka kes kematian Yujin lps tu duk hina jawatan aku" omel Jungkook.. Taehyung mula mngerutkan dahinya..
"Pelik.. Knp xblh bukak kes tu?.. Hmm nampaknya kita sendiri yg kna membongkarkan kes misteri ini" ujar Taehyung mnakala Jhope, Rapmon dan Jungkook hanya mnganggukn kepala mereka..
"Seokjin dgn Jimin prgi mana?" Soal Jungkook sambil menjenguk ke ruang dapur dan makmal Jimin..
"Diorg prgi rumah pesakit Seokjin nak explain tentang pnyakit dia tu" jwb Taehyung.."Oh! Badi mayat tu ke?.. " soal Rapmon dan Taehyung hnya mnganggukkn kepalanya..
"Knp aku rasa perempuan yg terkena badi mayat tu mcm ada kaitan dgn girlfriend kau erk Jhope?" Ujar Jungkook.. Jhope menoleh ke arah Jungkook..
"Maksud kau?" Soal Jhope ..
"Entahlah.. Firasat aku kut sbb Seokjin kata, kt dlm badan pesakit dia ada kepala mayat... Dan Jimin kata kemungkinan kt rumah pesakit Seokjin tu ada mayat.. Dia terkena badi mayat... " kata Jungkook..
"Jadi.. Aku rasa kita patut prgi mnyiasat kt rumah pesakit Seokjin " Cadang Taehyung..
"Kau ada ke alamat rumah pesakit Seokjin?" Soal Rapmon..
"Prgilah cari dlm bilik dia" kata Jungkook.."Tapi.. Aish! Xboleh².. Xpasal² pesakit Seokjin takot dgn kita... Yelah, tiba² dtg rumah dia .. Dah lar polis tdk bagi buka kes tu" kata Jhope... Jungkook memandg ke arah Jhope ..
"Xpe Jhope, aku ada.. Aku akan buktikan kat polis atasan yg aku boleh buat.." Kata Jungkook..
"Wah!! Bukan main semangat kau kookie" puji Rapmon..
"Of course, jadi polis harus berani dan bersemngt bukannya tutup mata dan lepas tgn mcm tu jer -,-" kata Jungkook
"Okay².. Aku faham kau sakit hati dgn pegawai tu ahaha kau perli dia kan?.. Okay aku faham xD " kata Taehyung sambil tergelak..
"Bguslah kalau kau faham.. Korg tggu kejap aku nk masuk ke dlm bilik Seokjin, nak cari alamat rumah pesakit buah pinggang dia tu" kata Jungkook lalu bngun drp kerusi dan berjalan ke arah bilik Seokjin..
~i need you girl wae ho~~
Tut...tut...
Telefon Jhope sekali lagi berdering, baru saja dia hendak menekan punat hijau, talian trus dimatikan..
"Hish! Siapa ni .. Main² btul" marah Jhope sambil mndengus kasar...
"Eh! Jhope .. Sini jap" pggil Taehyung sambil menarik tgn Jhope untuk melihat skrin laptopnya.. Rapmon pula berjalan ke arah mereka untuk melihat apa yg dilihat oleh mereka berdua..
"Ehh! Bukan ke ini adalah lorong ..." Belum sempat Jhope mnyudahkan ayatnya..
"Hoi korang aku dah jumpa" pggil Jungkook sambil mengibaskan fail Seokjin .. Mereka bertiga trsentak kmudian trus memndg ke arah Jungkook dan Jungkook mula berkerut..
"Korang ni knp tgk aku mcm tu?" Soal Jungkook kmudian dia mnghampiri mereka bertiga yg sdg mnghadap laptop..
"Kitorang tgh cari lokasi org yg membuat paggilan kt Jhope ni..." Kata Rapmon..
"Panggilan apa?" Soal Jungkook..
"Entah! Bila Jhope angkat dia letak" jwb Taehyung..
"Hurm... Xpe² kita selesaikan kes misteri ni satu persatu yer.. Jgn terburu²,Nanti stress pulak" kata Jungkook..
"Okaylah.. Hmm kau dah jumpa fail tu?.. Nk tgk" pinta Jhope kmudian Jungkook trus mnghulurkan fail itu kpd Jhope .. Dia membelek² fail itu dgn penuh teliti, dia berhnti membelek fail apabila melihat alamat rumah pesakit seokjin..
"Knp ni Jhope?" Soal Taehyung..
"Alamat rumah ni .. Aku knl sngt" jwb Jhope ..
"Kau kenal?.. Tggu apa lagi,. Jomlah kita prgi" ajak Rapmon... Jhope memandg Rapmon sebaik saja dia brkata bgitu...
"Jom!.. " ujar Jhope lalu bngun drp sofa dan kluar drp rumah diikuti dgn Taehyung,Jungkook dan Rapmon..
"Aku prgi dgn motor , korang berdua naik kereta Jungkook " kata Jhope,dia trus memakai helmetnya dan mnghidupkan enjin motosikal lalu beredar..
"Mcm pelik jer aku tgk si Jhope tu .. Bersemangat sgguh" kata Rapmon...
"Hoi momon! Cepatlah! ".jerit Jungkook.. (Nama pggilan baru Rapmon.. Disahkan oleh author √ )..
"Yelah²" kata Rapmon.
"Aigoo.. Kau ni, yg kau pakai helmet Suga masuk dlm kereta knp?" Soal Taehyung.. Rapmon mnyentuh kepalanya..
"Eh! Tersilap pakai hehe... Mianne,aku ingt nk memboceng motor dgn Jhope tp dia dah blah kata Rapmon..
"Dah tu, buanglah helmet tu... Jgn sampai terlekat badi mayat kt kepala Kau" kata Jungkook tanpa rasa bersalah...
"Badi mayat?.. Aigoo aku lupa!" Kata Rapmon lalu mencampak helmet suga ke luar tingkap kereta.. Kesian syugah,eh! Lupa dia dah buang helmet tu so apa salahnya kalau Rapmon tolong buangkan..
"Mcm² kau ni momon" omel Jungkook lalu mnghidupkan enjin kereta dan trus mninggalkan perkarangan rumahnya..
~bersambung~
YOU ARE READING
KILLED
FanfictionSinopsis : Mengisahkan seorang gadis yg menghidapi penyakit buah pinggang,apabila membuat pemeriksaan X-Tray trdapat sesuatu yg bergerak di dlm badannya.. kakitangan pembedahan terkejut apabila melihat kepala manusia yg berada di dlm badannya dan m...