Chapter 3

3.8K 373 29
                                    


-start-

    "Jimin" panggil Seokjin, Jimin yg sedang sibuk membaca buku kajiannya di sofa trus menoleh ke arah Seokjin..
   
    "Waeyo?" soalnya..

    "Kau tgh busy ke?.. Sorry la ganggu tp aku nak mintak tolong dgn kau boleh?" soal Seokjin.. Jimin mngerutkan wajahnya..
   
     "Apa?" soal Jimin..

     "Mcm ni, aku ada merawat seorang pesakit buah pinggang.. Masa aku check, aku ada ternampak kepala manusia di dlmnya.. Boleh kau kaji x mcm mna benda tu boleh masuk kt badan perempuan tu?" Soal Seokjin..

    "Booo?.. Kepala dalam badan?.. Nae, nanti aku cuba buat kajian.. Jimin bngun drp sofa kmudian menuju ke bilik makmalnya di tingkat bawak.. Seokjin menyandarkan badannya pada sofa sambil melepaskan keluhan..

    "Kesian perempuan itu" kata Seokjin sendiri...

-flashback-

Pov seokjin

    "Doktor tolonglah sy.. Pinggang sy rasa sakit.. Knp xblh buat pembedahan secepat mungkin?.." soal gadis itu.. Aku hanya melihat gadis itu dari jauh, dia merayu² di hadapan Doktor Hyun, wajahnya kelihatan sngt pucat..

    "Xboleh.. Maaf! Sy xboleh selamatkan kamu.. " kata Doktor Hyun lalu beredar.. Gadis itu trus duduk di kerusi yg terletak di ruang mnunggu sambil menekup wajahnya.. Aku terus  berjalan ke arahnya..

    "Cik!" aku menyapa, dia mngesatkan air mata dan terus mendongakkn kepala..

   "Boleh sy bantu?" soalku.. Dia memandang ke arahku dgn wajah yg penuh berharap..

    "Tolong sy doktor,pinggang sy sakit" katanya.. Oh ya! Aku terlupa mngenai pesakit buah pinggang yg tdk blh dibedah itu, mgkin ini orangnya..

    "Jomlah cik, sy cuba buat pemeriksaan" aku mngajaknya ke bilik X-tray.. Mataku membulat setelah aku melihat sesuatu yg terdpt di dlm bdnnya... Kepala manusia?..

    "Doktor?.. Mcm mna dgn buah pinggang sy?" soalnya..

    "Cik, cuba tgk apa yg ada di dlm bdn cik" aku mnghulurkan kertas kpdnya. . Dia trus mngambilnya dan melihat pada bahagian pinggangnya.. Tangannya terketar² ..

    "Ke... Kepala.. Ni" katanya tergagap..

     "Doktor... Sy takot.. Tolong sy T^T .. Benda ni selalu menggangu sy" luahnya.. Sekarang barulah aku faham knp doktor Hyun xbrani membuat pembedahan terhadapnya...

    "Nanti sy tolong awak... Tp buat masa ni awak mkn ubat tahan sakit okay?" pujukku..

End POV Seokjin

-end flschback-

    "Seokjin!" pggil Jimin..

    "Aku dah tahu apa sebenarnya di dlm bdn pesakit kau" kata Jimin.. Seokjin hanya mngerutkan dahinya sambil mngankt sebelah keningnya menantikan jwpn Jimin..

    "Dia terkena badi mayat .. Aku rasa mgkin kt dlm rumah dia ada mayat.. " kata Jimin..

     "Jimin?.. Seokjin?.. Apa yg korang bualkan?" soal Taehyung yg dtg bersama² dgn jungkook, rapmon dan suga.. Mereka berempat terus duduk ke sofa .. Suga mngambil remote tv dan menekan siaran kegemarannya.
Seokjin memandg ke arah Taehyung

    "Kitorang cerita pasal badi mayat" kata Jimin.. Keempat² mereka trkjut..

     "Boo?.. Badi mayat?, kt mna?" soal Taehyung..

     "Taehyung, aku nk mintak tolong kau.. Kau mesti turut membantu, aku rasa aku mmg perlukan kau" kata Seokjin

    "Tolong apa?" soal Taehyung..

   "Pesakit aku terkena badi mayat, jadi kepala mayat tu ada kt dlm bdn dia, susah untuk aku membuat pembedahan ke atasnya.. Jimin kata kemungkinan ada mayat kt dlm rumah dia" jelas Seokjin.

     "Jadi, kau nk suruh aku mnyiasat rumah dia mcm tu?" soal Taehyung sambil mengusap dagunya.. Seokjin mnganggukkn kepalanya

    "Aku nk ikot.. Mcm best jer kes ni,bila kau nk prgi rumah dia?" Jungkook bertanya

   "Nanti aku fikirkan" bls Seokjin..

    "Badi mayat.. Er~ Menakotkan" kata Suga yg drp td mndiamkan diri berasama Rapmon kerana khusyuk mndgr cerita..

    "Eleh! Takotlah tu haha kau takot kan?" usik Rapmon..

     "Eh! Aniya mna ada" blas Suga

     "Haha yelah tu" kata Rapmon

    "Oh ya! Esok kau terbang ke mna?" soal Taehyung..

     "Aku ke dubai" jwb Suga

     "Dubai??... Hahaaha! Aku rasa kau paling putih kat sana nanti.. Kata² Rapmon disambut dgn gelak tawa teman serumahnya manakala Suga hanya mncebik kemudian matanya beralih ke arah televisyen.. Tawa mereka terhenti apabila melihat kelibat Jhope yg sepertinya baru hendak keluar rumah..

    "Eh! Jhope nk keluar rumah ke?" bisik Jungkook ke telinga Suga..

    "Elok jugak tu dia kluar, lama dah dia berkurung kt dlm rumah" kata Suga..

    "Jhope! Kau nk prgi mna?" soal Rapmon.. Jhope yg baru saja hendak membuka pintu rumah menoleh ke belakang, dia hanya membisu dan persoalan Rapmon tdk dijawab dia trus saja keluar drp rumah..

    "Knp dgn Jhope tu?.. Selalunya dia xmcm tu" soal Taehyung..

    "Dia ada mslh" kata Jungkook..

   "Hah?.. Mslh apa?" soal Taehyung
   
    "Nantilah lain kali aku cerita" kata Jimin.. Seokjin melihat ke arah pintu..
'Entah knp aku rasa kes ni ada kaitan dgn girlfriend jhope' kata Seokjin di dlm hatinya..

********************************

Mijoo mnyediakan mkn mlm mnakala Jisoo sdg membuat kerja sekolah di ruang tamu..

    "Jisooo! Mari mkn" ajak Mijoo.. Jisoo trus berjln ke ruang dapur..

    "Mknlah, semua mknan favourite kamu" ujar Mijoo lalu mnyangkut apron pada dinding.. Kmudian dia menarik kerusi lalu duduk ..

    "Mcm mna sekolah baru?.. Okay x?.. Ramai kwn x?" soal Mijoo tp Jisoo hanya terdiam sambil menundukkn kepalanya, mknan yg dihidangkan di atas meja langsung tdk disentuh..

    "Jisoo?" pggil Mijoo.. Dgn perlahan² Jisoo mendongakkn kepalanya..

   "Tolong aku.... Sempurnakan mayat aku" kata Jisoo tiba² wajahnya bertukar mnjd perempuan yg selalu muncul di dlm mimpinya..

     "Arghhh!!!" jerit Mijoo..

    "Unnie?" pggil Jisoo, Mijoo menoleh ke belakang..

    "Knp jerit ni?.. Unnie ckp dgn siapa td?" Soal Jisoo.. Mijoo memusingkan kepala ke hadapan, prempuan td sudah tiada..

    "Jisoo.. Unnie takot huhuk T^T " kata Mijoo lalu memeluk adiknya..

    "Knp ni unnie?" Soal Jisoo kmudian dia memndg keadaan sekeliling..
'Xkan unnie pon kna kacau jugak' fikir Jisoo

~bersambung~

KILLEDWhere stories live. Discover now