Setelah Seokjin, Jimin dan Mijoo ke rumah sewa BTS.. Tiba² mereka terdengar suara seseorang yg mnjerit di dlm rumahnya.."Ehh! Kau dgr x apa yg aku dgr?" Soal Jimin.. Seokjin hanya menganggukan kepalanya..
"Jimin! Seokjin! Darah apa kt sini?" Soal Mijoo sambil mengarahkan jarinya ke lantai..
"Aigoo apa yg sudah berlaku kt diorg?.. Seokjin! Kau ada kunci pendua kan?.. Tolong bukak!" Arah Jimin.. Tanpa berlengah Seokjin trus mngambil kunci rumahnya dlm poket lalu membukanya.. Apabila mereka bertiga masuk ke dlm rumah, bertompok² darah di lantai..
"Eh! Apa dah jadi ni?.. Mana Jhope..rasanya dia sorang je ada kt rumah sebelum aku prgi td" Cemas Jimin sambil mencari kelibat Jhope ..
"Ni mcm... Kanta pembesar Taehyung... Dia tertinggal ke" soal Mijoo lalu mengambil kanta pembesar milik Taehyung ..
"Mungkin kot.. Tapi knp ada tompok² darah kt lantai ni?.." Omel Jimin sambil berjalan mngikut jejak tompok² darah di lantai itu...
" Tgn Jhope luka ke sampai menitik darah di lan--- Jhope????... Knp ni Jhope" jerit Jimin apabila dia ternampak kelibat Jhope yg telah pengsan berhampiran dgn peti sejuk, kepalanya kelihatan tlh hancur Dan mngeluarkan otak sepertinya dia tlh dicincang dgn mnggunàkn pisau yg berada di sebelahnya..
"Jhopeeeee!!" Jerit Jimin lalu berlari ke arah Jhope..
"Waeyo Jimin?" Soal Seokjin.."Jhope dah mati T^T " bls Jimin..
"Boooo?" Soal Seokjin... Mijoo dan Seokjin trus mendekati mayat yg terbaring di lantai.."Btul ke Jhope ni?" Kata Seokjin kmudian dia memusingkan badan mayat itu ..
"Boo?.. Siapa ni?.. Pencuri ke?.. Mcm mana blh masuk?.. Mana yg lain?" Soal Jimin bertubi²..
"Cuba kau call diorg" arah Seokjin.. Jimin mnyeluk poket seluarnya untuk mngambil telefon lalu mendail nombo Jungkook..
"Maaf nombor yg anda dail tidak terdapat dlm perkhidmatan kami"..
"Aigooo.. Kookie off telefon lar" keluh Jimin..
"Kau call lah Jhope ke Taehyung ke... Aku nk bawak mayat ni ke hospital.. " kata Seokjin ..
'Eeee .. Sampai terkeluar otak dibuatnya.. Mcm mana pembunuh tu buat... Kejam gila' kata Mijoo di dlm hatinya...
************************************
[Sebelum Seokjin,Jimin dan Mijoo ke rumah BTS ]
"Siapa pembunuh tu?.. " soal Suga..
"Aku mmg syak pegawai atasan aku tu .. Ryu Hyun.. " jwb Jungkook..
"Kalau bukan Kim Hye dgn Jun Ri krmungkinan dia tp .. Aku was² sbb dia kan polis.. Er~ mustahil lar kalau dia jadi pembunuh" kata Taehyung..
"Tidak ada yg mustahil kalau sbb cinta sggup buat apa saja Taehyung" kata Jungkook sambil tersenyum sinis...
"Hbis tu skrg ni kita nk buat apa?" Soal Jhope ..
"Hoi pabo! Tolong lepaskan aku lahhhh" jerit Jun Ri..
"Maaf.. Skrg kau tggu sini dulu.. Aku nk selesai kes ini... Kim hye dan Suga korang tolong jaga Jun Ri sekejap.. Biar aku, Jhope dgn Taehyung ke balai.. Aku nak laporkan kpd ktua pegawai mngenai kes ini... Jhope kau blh jadi saksi dan Jun Ri telefon ni aku pinjam.. Guys ! Kajja" arah Jungkook.. Taehyung dan Jhope hanya mngekori jungkook di belakangnya...
"Hei kau tolong lepaskan aku.. Kalau x kau akan mati" ugut Jun Ri ..
"Maaflah Jun Ri.. Kami diamanahkan untuk jaga kau... Aku x nak plak bersubahat dgn kau" kata Suga dan Kim Hye hanya mnganggukn kepalanya..
~ayo ladies and gentleman ooo~
Telefon Suga yg berdering pantas dijawabnya..
Suga : yeoboseyo..
Rapmon : tolong dtg ambik aku... Teksi dah Penuh ni
Suga : kau kat mana?
Rapmon : aku kat airport ni sbb aku-- alamak!
Suga : wait² kau kt airport??.. Kau buat apa kt sana?. . jgn ckp kau pilot pulak..
Rapmon : er~ rileks bro .. Skrg ni kau dtg ambik aku dulu
Tut..tut..
Talian dimatikan..
"Aigoo momon ni .. Aku ngap jugak kan.. Main letak je" bebel Suga..
"Knp tu?" Soal Kim Hye
"Ni hah.. Kwn aku call suruh ambik dia kt airport. . weh! Kau tolong jaga Jun Ri ni .. Aku blah dulu" kata Suga lalu beredar..
"Aigooo aku pulak" kata Kim Hye sendiri kmudian dia melihat ke arah Jun Ri yg memandg tajam ke arahnya...
"Er~ aku nk ke toilet dulu ok..." Kata Kim Hye... Setelah dia masuk ke dlm tandas... Kim Hye membersihkan wajahnya yg kelihatan agak berminyak kmudian mndongakkn kepala untuk melihat cermin...
"Hmm.. Yujin.. Btul ke kau dah mati" omel Kim Hye..
"To...long... sa...ya... Selamat...kan... Sa...ya..."
Kim Hye terdgr satu bisikan, dia menoleh ke kiri dan ke kanan untuk melihat siapakah yg sdg berckp dgnnya..
"Siapa tu?.. Yujin?.. Tu awak ke? "soal Kim Hye namun tidak ada sahutan tiba² Kim Hye tersentak apabila trdengar bnyi pisau yg jatuh ke lantai..
"Ommo!.. Jgn² Jun Ri nk bunuh aku andwaee!" Omel Kim Hye sendiri...
" Tak guna!.. Knp kau pabo sngt bagi video tu kat Jungkook hah?" Soal seseorang ..
"Siapa tu?" Soal Kim Hye sendiri lalu mngintip di dalam lubang tombol pintu.. 'Xde orang' desis hatinya.. Sebaik saja Kim Hye membuka pintu , alangkah terkejutnya dia apabila melihat Jun Ri tlh pom mati dibunuh dgn agak kejam..
'Aigooo... Baik aku lari nanti aku pulak yg kna bunuh.. Aku kna call suga skrg' kata Kim Hye di dlm hatinya ... Kmudian dia kluar drp rumah BTS melalui pintu dapur..~bersambung~
Siapakah yg membunuh Jun Ri sebenarnya?.. Tggu next chapter
YOU ARE READING
KILLED
FanfictionSinopsis : Mengisahkan seorang gadis yg menghidapi penyakit buah pinggang,apabila membuat pemeriksaan X-Tray trdapat sesuatu yg bergerak di dlm badannya.. kakitangan pembedahan terkejut apabila melihat kepala manusia yg berada di dlm badannya dan m...