Chapter 4

3.4K 352 23
                                    

-start-

Jhope berjalan di lorong gelap.. Dia melihat ke kiri dan ke kanan...

"Mana Jun Ri ni haish" keluhnya.. Tiba² dia terdengar seseorang menepuk tgn drp belakang..

"Hahaha... Bagus² kau dtg jugak akhirnya" kata lelaki itu.. Jhope memusingkan kepalanya ke belakang..

"Cepatlah cerita siapa yg bunuh Yujin !!" Jerit Jhope ..

"Hahaha.. Kau ingt senang² jer aku nak cerita?.. Kau kna racing dulu dgn aku .. Haha kata pelumba motosikal " kata Jun Ri sinis..

"Maaflah, aku x racing dgn cara haram" kata Jhope ..

"Hahaha.. Jhope².. So? Kau xnk tahu siapa yg buat girlfriend kau mcm tu?" Soal Jun Ri .. Jhope mngetap bibir..
'Klau Jungkook tahu aku racing dgn cara haram, mati aku.. Hmm tp.. Aku nk tahu pasal Yujin' fkir Jhope ..

"So.. Kau xnak tahu lar ni? .. Ok klau mcm tu aku blah dulu lar yer haha" kata Jun Ri, baru saja dia hendak beredar..

"Tggu" pggil Jhope .. Jun Ri terus memusingkan wajahnya..

"Aku join" kata Jhope dan Jun Ri hanya tersenyum..

Apabila tiba di garisan permulaan, Jun Ri menoleh sekilas ke arah Jhope..
'Aku xkan biarkan kau menang Jhope.. Aku akan bunuh kau' kata Jun Ri ...

PITTTT...

Apabila wisel dibunyikan, mereka terus memulakan perlumbaan.. Jhope berada di garisan depan tiba² seseorang mnyepak motosikalnya .. Motor Jhope trus terbabas ke tepi manakala Jhope terdampar di atas jalan raya dan tdk sedarkan diri..

********************************

Apabila Jhope tersedar drp pengsan, dia trus bngun drp pembaringannya sambil memicit² kepalanya yg terasa pening..

"Hah! Sedar pon.. Knp kau join perlumbaan haram hah?" marah Jungkook.. Jhope trus membukakan matanya apabila terdengar suara Jungkook yg memarahinya..

"Aku kt mna ni?" soal Jhope apabila dia membukakan matanya..

"Kau kt hospital.. Aish! Nasib baik Seokjin ikut kau td klau x hmm entahlah apa jadi kt kau" kata Taehyung..

"Soalan aku kau xjawab lagi, knp kau join mat rempit jalanan tu?" soal Jungkook.. Jhope termnung seketika..

"Sebenarnya aku dtg ke tempat tu sbb trpksa,dia yg suruh dtg.. Dia kata nk bagitahu punca kematian Yujin.. Aku xtahu pulak dia ada muslihat lain.. Dia suruh aku join dulu prlumbaan mlm tu hmm" jelas Jhope..

"Lps tu dia bagitahu kau x?" soal Rapmon ingin tahu.. Jhope hanya mnggelengkan kepalanya lalu melepaskan keluhan yg berat..

"Jhope.. Klau aku tanya kau jgn marah tau" Seokjin bertanya.. Jhope memandang ke arah Seokjin..

"Apa?" soal Jhope ..

"Blh kau cerita pasal sebelum kematian girlfriend kau x?.. Yelah mna tahu kitorang blh bantu.. " pinta Seokjin.. Jhope sekali lagi mngeluh..

"Sebenarnya masa tu..... " Jhope memulakan ceritanya..

-flashback-

Pov Jhope..

Masa tu aku bawak Yujin jalan² lps tu last sekali kitorang prgi restoran .. Masa aku hantar dia pulang ke rumah, aku rasa mcm ada org yg mngekori kitorang.. Aku pun x pasti siapa .. Setelah sampai ke rumah.. Yujin menyentuh pipiku dgn kdua² belah tgnnya.. Dia melihat ke mataku seperti xnak berpisah langsung dgn aku saat itu.. Dia tnya aku,adakah aku akan setia dgn dia.. Aku hnya trsenyum dan mnganggukkn kepalaku.. Sebelum aku beredar sempat lagi dia mencium pipiku dan itulah ciuman terakhir yg dihadiahkan padaku hmm.. Apabila aku beredar, aku mmg rasa x sedap hati.. Rsa mcm akan ada sesuatu yg buruk bakal berlaku.. Apabila aku tiba di persimpangan jalan, aku bru teringat yg helmet Suga yg aku pinjam tu trtinggal kt rumah Yujin, aku pon berpatah balik ke rumahnya.. Apabila aku sampai kt rumah dia hmm... Mayat dia dah terlentang di lantai tanpa kepala.. Aku trus menelefon polis hmm.. Aku masih x blh terima pemergian Yujin.. Dia amat bermkna bagi aku..

-end flashback-

"Bgitulah ceritanya" kata Jhope.. Matanya yg berkaca trus di lap dgn kain selimut yg mrnyelubungi tubuhnya..

"Oh .. Jadi mknanya kau x sempat melihat siapa yg melakukan pembunuhan ke atasnya?.. " soal Taehyung.. Jhope hanya mnganggukkn kepalanya..

"Kau kenal x musuh Yujin.. Yelah mna tahu dia ada musuh kan pastu musuh dia tu yg berniat nk bunuh dia" kata Taehyung..

"Hmm.. Dia x prnah bermusuh dgn sesiapa setahu aku, tapi ada seorang perempuan ni.. Dia adik kpd Jun Ri, dia mmg cemburu melihat aku bersama dgn Yujin.. Dia prnah cakap yg dia sukakan aku tp.. Aku x blh terima dia sbb aku sygkan Yujin" jelas Jhope ..

"Ouh.. Kau?.. Ada musuh x?" soal Jungkook..

"Musuh aku?. . siapa erk.. Oh ya! Ryu Hyun.. Dia prnh ckp kt aku yg dia akan rampas Yujin drp aku dan sorang lagi Kim Hye, dia Ex Yujin .. Tu je lah" kata Jhope ...

"Ouh.. Mcm tu, tp aku pelik knp kes ni ditutup.. Aku mmg x puas hati dgn polis² yg pangkat tggi ni huh! Berlagak!" omel Jungkook ..

"Klau x silap kes kematian Yujin dah seminggu kan?" soal Jimin dan Jungkook hanya mnganggukn kepalanya..

"Weh! Jhope, aku nk tanya... Betul ke helmet aku tu Yujin prnh pakai?" soal Suga.. Jhope hnya mnganggukn kepalanya..

"Er~ kau ambiklah helmet ni. Aku dah xnk" kata Suga lalu mnghulurkan helmetnya kpd Jhope..

"Aik knp pulak?" Soal Jhope blur..

"Xde apa², saja nk bg hdiah kt kau hihi" kata Suga seraya tersengih.. Rapmon mngerling ke arah Suga..

"Takot terkena badi mayat ke hahaha" Rapmon tergelak.. Suga trus mnyiku lengan Rapmon.

"Aniya! Diamlah kau" marah Suga.. Member lain trus mentertawakan Suga.. Tapi Jhope masih terdiam, entah knp dia rasa x mampu lagi untuk ketawa slps kematian Yujin..

********************************

"Unnie! Jisoo nk prgi sekolah dulu annyeong!" kata Jisoo lalu melambaikan tgnnya ke arah Mijoo dan Mijoo membalas lambaian Jisoo tiba² dia ternampak lembaga putih tanpa kepala turut melambaikan tgn ke arahnya.. Dia cepat² menutup pintu rumahnya ..
'Apa benda tu' Fikir Mijoo..

TOK TOK TOK...

Seseorang tlh mngetuk pintu rumahnya.. Hati Mijoo terasa berdebar² saat itu..
'Siapa tu' fikir Mijoo... Dia mngintai melalui lubang tombol pintu..
'Doktor Seokjin?.. Apa yg dia buat kt sini?.. Dan siapa org di sebelahnya' fikir Mijoo kmudian dia trus membukakan pintu rumah..

"Annyeonghaseyo.." ucap Seokjin dan Jimin..

"Apa yg korang buat kat sini?.. Er~ masuklah" pelawa Mijoo.. Tanpa berlengah, Seokjin dan Jimin trus melangkah masuk ke dlm rumah Mijoo..

"Duduklah, nanti sy buatkan air" kata Mijoo kmudian dia mnuju ke dapur dan kembali semula ke ruang tamu dgn menatang air dan diletakkn ke meja lalu melabuhkan punggung ke sofa..

"Kenalkan ini ialah profesor Park Jimin, dia ialah teman serumah sy" kata Seokjin..

"Annyeong profesor, sy Mijoo" mijoo memperkenalkan dirinya..

"Pggil saja sy jimin" kata Jimin

"Ouh. Nae hmm knp korang dtg rumah sy?" soal Mijoo.. Jimin trus menoleh ke arah Seokjin..

~bersambung~

KILLEDWhere stories live. Discover now