6

6.1K 153 1
                                    

Pada masa tu aku pergi membeli barang dapur di Giant. Aku pada masa itu ada firasat bahawa sesuatu buruk akan berlaku , tapi aku tidak peduli. Tiba- tiba aku ada terdengar suara seorang perempuan memanggil nama 'Afwan' . Biasalah common orang-orang cam kita , kita akan berpaling dan mencari arah suara tu kan ialah siapa yang tak nak tahu gerangan orang yang memanggil nama suami kita sama ada kebetulan nama sama atau orang yang sama. So aku berpusinglah. Alangkah terkejutnya aku melihat suamiku berpeluk sakan dengan perempuan yang hanya memakai dress separas lutut. Aku berasa kecewa kerana dia sanggup curang dibelakang aku. Aku cuba untuk menghampiri mereka kerana aku tidak percaya dia buat camtu, Mungkin itu adalah orang lain yang bermuka sama dengannya atau Mungkin itu hanya mainan ilusi yang dimainkan oleh mindaku.

Oh siapa yang aku nak tipu , itu memang dia sebab aku ada terdengar perbualan antara diorang.

"Sayang, dahlah cepatlah beli barang yang sayang mahu tu, Bi nak balik ni ,nak hampir malam dah ni. Nanti betina tu soal siasat lagi kang. Jenuh tau nak jawab soalannya."kata suamiku

"Lahh , Tengku Afwan bin Tengku Afiq. Bi ni kenapa awal masih kut, petang lagi ni. BIarlah lebih baik wife awak tu tahu ,tak payah BI nak sembunyi-sembunyi keluar dengan sayang."

"Tak dapat ,sebab kalau dia bagi tahu ummi, pasti ummi akan bebel dekat BI lah."

"Habis tu bila bi nak bagi tahu, nanti susahlah bi nak kawin dengan sayang."

"Nantlah bi bagitahu dalam 2 tahun lagi kut sebab, bi plan nak ceraikan betina tu dalam 5 tahun perkahwinan kitaorang, atleast ada sebab jugak pasai apa bi ceraikan dia."

"apa sebabnya?"

"Ialah betina tu takde gunanya pun nak di simpan bagi semak adalah, yelah dia tidak bagi anak pun pada bi..... Mungkin sayang boleh."

"Tengku Afwan, awak seduce saya eh?"

"Yelah , apa salahnyakan. Lagipun kita pernah buat apa."

"heheheh, diamlah."

"Betul apa, malam ni I nak boleh?"

"Emmm, nantilah I Fikir."

"Alah bolehlah sayang eh."

"Yelah tapi apa you nak jawab pada wife u too?"

"Alah BI bagitahu dia yang bi sibuklah apa lagi."

"Oh ye hahhaha, Bodoh betullah bini u too percaya jugak dia dekat u."

"Dia memang bodoh kerja pun tidak, berehat dia aja dirumah. Tapi apa-apapun lebih baik camtu . Kalau dia pandai sangat kang payah jugak tau."

"Hahhhaahh, jom lah."

Alangkah sedihnya aku, orang yang selama ini aku percaya melakukan itu dibelakang aku. Orang yang selama ini memanggil aku sayang menarik balik panggilan itu dengan sengaja tetapi sembunyi-sembunyi supaya tidak disedari oleh ku. Paling menyakitkan hati dia menggunakan panggilan itu untuk perempuan tak guna tu. Terhiris hatiku mendengar kata-katanya. Bayangkan isteri mana yang tidak sedih dan hiba mendengar kata-kata suaminya. Aku terasa ingin menangis tapi aku tahan sebab tak nak orang tahu kesedihan yang melanda diri ini. Aku cepat- cepat ke kaunter pembayaran untuk membayar barang belian dan terus pulang ke apartment kami.

×A

Perginya membawa dukaWhere stories live. Discover now