8

6.4K 133 4
                                    

Aku bangun dan melihat Afwan baru keluar dari bilik mandi. Aku merenungnya dengan pandangan yang tajam. Aku tak sangka dia melakukan itu terhadap aku. Ini bukan Afwan yang aku kenal. Entah-entah itu adalah alien yang menggunakan tubuhnya.

"Apa tengok-tengok, kau sepatutnya bersyukur sebab aku sudi tidur dengan kau." Katanya sambil ketawa.

"Awak jahat, gila." Tengking ku

"Cakaplah apa-apapun. Baiklah aku pergi dulu. N oh aku lupa bagitahu aku tidur di apartment girlfriend ku so kau tak payahlah risau eh, aku akan balik kalau aku nak."

Dia kemudiannya pergi meninggalkan aku. Aku menangis semahu-mahunya. Bahu ku terhenjut-henjut. Aku kemudiannya bangun dan pergi mandi dan berwudhu untuk menunaikan sembahyang.

Termasuk hari ni sudah masuk 14 hari aku muntah-muntah dan takde selera makan. Mungkin aku dijangkiti demam kut?. Apa-apapun aku pergi berjumpa doktor untuk memeriksa kesihatan aku. Aku kemudiannya menaiki keretaku dan pergi ke klinik yang berhampiran.

Aku kemudiannya bertanya dan memberi tahu doktor apa yang terjadi. Doktor itu pun memeriksa aku. Dia ada juga bertanya adakah aku sudah kawin. Aku berkata sudah . Aku berasa hairan kenapa dalam banyak-banyak soalan dia Tanya tu jugak?, Kan ada soalan lain lagi, Misalnya Mungkin Tanya apa yang aku makan ke , minum ke, siapa dari orang sekelilingku yang dijangkiti demam ke?. Ini tak itu jugak dia Tanya.

"OHH, tahniah puan Mia, puan mengandung. Tapi berhati-hati ya sebab kandungan puan baru berusia seminggu."

Aku berasa gembira kerana dikurniakan cahaya mata oleh Allah taala. Aku berasa tidak sabar untuk memberi tahu Afwan mungkin dia akan menukar fikirannya untuk berkahwin dengan perempuan tu. Aku kemudiannya mengucapkan terima kasih kepada doktor tersebut dan pulang kerumah dalam perasaan yang tidak sabar.

Kebetulan hari tu hari Isnin , so Afwan akan balik. OH ye lupa nak bagi tahu. Afwan balik setiap hari Isnin dan Rabu kerumh . So since today Monday aku dapatlah jumpa dengannya.

Tiba dirumah aku berasa hairan kerana pintu rumah tidak bertutup kencang sedangkan sebelum aku keluar aku dah tutup pintu dengan kencang. Pertanyaan ku itu terjawab apabila aku masuk bilik kami. Di bilik aku terlihat suamiku dan perempuan tersebut tidak berbaju. Oh semakin beraninya dia eh sehingga masuk kerumah kami.

"AFWAAAAAAAANN," tengkingku

Dia ku lihat terkejut tapi apabila dia melihat aku dia relax dan ketawa.

"Kau nak apa?, Tak nampak ke aku sibuk ni."

"KELUAR ,KELUAR." Arah ku kepada perempuantu

"EHH DIAMLAH KAU, suka hati akulah nak keluar ke tidak." Kata perempuan tersebut.

Dia kemudian berpaling kepada Afwan dan berkata

"BI, sayang keluar dulu eh, tak kuasa sayang nak layan perempuan gila tu." Katanya.

"KURANG AJAAARR." Kataku. Aku kemudiannya menarik rambut perempuan tu untuk memaksa dia keluar dari bilik.

"AuCCHH, sakitlah."

Kemudian ku lihat Afwan menghampiri kami dan menampar pipiku. Aku berasa terkejut.

"DIAMLAH KAU, berani kau ye. Aku sorang sja dapat mengarahkan sapa-sapa macamtu. Sayang keluar dulu eh, Bi nak uruskan perempuan ni jap."

"Baik bi, jangan lama eh. Nanti sayang rindu."

Ulat bulu dah naik daun .Rindu konon naik tekak aku dengar.

"EHh, kau dengar sini betina, jangan kau kacau aku atau girlfriend aku tu lagi, Dengar kau."

"Ta..taapi sayang pregnantkan anak bi."

"Yelah tu macamlah aku tak tahu kau reka-reka cerita macamtu supaya aku tinggalkan Marina."

OH Marina eh nama girlfriend dia, okay.

"Tak , betullah ."

"Yelah tu, kalau betul pun pasti anak orang lain yelah, macamlah aku tak tahu kau ada affair belakang aku."

"Tak betullah, demi allah ini anak kita."

"Diamlah kau, boleh tak kau jangan menyusahkan aku lagi. Kau dan anak dalam perut kau tu sama je. Menyusahkan hidup aku je. Kau dengar sini eh, kau tidak ada lagi dalam hati aku. SO BYE."

Dia kemudian keluar dari bilik dan menuju Marina.

"Jom sayang, Bi nak keluar dari neraka dunia ni. Tak kuasa bi nak lama-lama dekat rumah ni."

"Ok jugak tu lebih baik camtu, atleast SAYANG tak perlu hadap betina you too." Kata Marina.

OH kau sengaja eh nak sebut sayang tu betul-betul takpe, takpe aku akan buktikan yang aku betul.

×A

Perginya membawa dukaWhere stories live. Discover now