Setelah beberapa minit,
Mia kembali dengan resit di tangan, ehh sangka ku panjang resitnya. Ni kenapa pendek je ni?.
"Mia cepatnya order."
"Ye, kenalah cepat tak sabar-sabar nak makan banyak ni."
"Hahaha, nak bayar awal ni ke lepas makan?."
"Mana aje, ikut Afwan."
"Kalau camtu lepas makanlh."
Selepas beberapa minit,
Nombor kami kena panggil , oleh itu Mia pergi ambil kat stesen yang sama yang dia order tu.
Mia kembali hanya dengan dua pinggan satu pinggan Mee goreng mamak, satu pinggan lagi Nasi goreng kampung. Mana yang lain ekk?, ahhh mungkin belum siap kut. Kan banyak Mia order tu macam tak makan setahun.
"Mia, makanan lain belum siap ehh?"
"Ahh, ye belum."
Mia kemudiannya pergi untuk ambil minuman. Lagi sekali dua minuman aje, satu Orange juice dan satu lagi Wintermelon juice. Ehmmmm, menghairankn ni. Mia kemudiannya duduk dan menghidangkn aku makanan yang aku order, ni yang buat aku makin sayang ni.
"Haa, baiklah selamat menjamu selera Afwan. Bismillahhirrahmannirrahim."
"Bismillah"
Kami senyap seketika untuk menjamu selera.
Setelah aku habis makan, aku bertanya Mia.
"Mia, mana makanan awak yang lain?, takkan tak siap kut?"
"Hahahahhahaha." Ketawa Mia sepuas-puasnya.
Aikk kenapa ketawa ni?, takkan kena sampuk kut. Nauzubillah, minta di jauhkn.
"Hahahahaah......tak....tak....sa..sangka Afwan percaya cakap Mia hahahahaha."
Aikk confuse aku dia ni.
"Maksud Mia?"
"Ahahahah, Maksud Mia sebenarnya hahahahha sebe...sebenarnya hahahha, Mia tipu jelah takkanlah Mia order banyak tu, tak laratlh hahahha."
"Ohh, kenakn Afwan ehh." Konon merajuklh ni dalam hati bersyukur sebab dapat simpan duit heheh. Syukran Mia, syukran.
"Takdelah, yang Afwan ni percaya sangat kenapa?"
"Lah, mana tahu Mia lapar sangat. Terkejut Afwan tau."
"Eleh, orang main-main jelah, hahahah"
"Bi, oh bi."
Ohh, aku kembali semula kepada dunia yang nyata apabila Marina panggil aku berulang-ulang kali.
"Ah ye sayang?."
"Bi ok tak ni?, Zone out aje sayang tengok."
"Ehh takdelh, ni Sayang nak cakap ape tadi?"
"Ohh, sayang nak cakap apa bi nak order ni? Sebab pelayan dah nak datang tu."
"Mee goreng Mamak jelah ye?"
"Alah bi ,Sayang dah makan kelmarin."
Aigoo susah nya nak pilih makanan si Marina ni.
"Habis nak makan apa?"
"Ahhh, apakata bi orderkn sayang Salad aje. Minuman orange juice."
Kan akhir-akhirnya dia jugak yang pilih. Kemudian setelah pelayan tu sampai aku orderlh salad dan Mee goreng mamak. Minuman pulak aku order orange juice dua.
Setelah selesai makan aku dan Marina pergi dari food court untuk pulang kerumah.
Since aku seorang yg gentleman cheh qlu hntr Marina hingga kedepan pintu bilik. Oppss Aha!! mulalah nak fikir bukan-bukan tuu, otak kuning/blue ehhh korang.
Takdelh, hntr depan pintu masuk jelah.
"Bye bi, sayang seronok sngt hari ni."
"Emm bi pun."
Kononlah tu nak ambil hati, aku yang susah-susah nak hold smua barang beliannya, lenguh tangan k.
Tapi takknlh aku nak bagitahu camtu kn kang merajuk kang susah merana hidup. Sudahlh perempuan ni susah nak pujuk, if tak pujuk semakin merajuk.
So instead of berterus terang baik diamkn ia tak?,
"Sayang bi."
"Bi sayang sayang jugak."
Marina kemudiannya mengucup pipiku dan seterusnya masuk kedalam, apa tak senonoh? Ihh tak apallh, lgipun kitaorang pernah buat lebih dripda tu.
Sebab itulh aku suka dengan Marina ni, one of the reason ialah sebab dia ni open minded bukan close minded atau kolot kata sesetengah orang macam Perempuan durjana tu.
×A
YOU ARE READING
Perginya membawa duka
RomanceMenjadi pasangan kekasih untuk masa yang lama dan seterusnya menjadi pasangan hidup tidak dapat menjanjikan bahagia. Perkahwinan itu satu janji dan bukan hanya sekadar 2 orang manusia yang hidup bersama sahaja tetapi juga perasaan jujur, setia, cin...