26

6.2K 136 0
                                    


Afwan pov

Setelah habis perbicaraan, (ingat tak time lepas kat court hari tu?, ah time Mia pegi Uk , ni pulak Afwan punya point of view pulak .)

"Alhamdulilah kamu bebas dari perempuan itu Afwan." Kata ummi.

"Ye ummi, alhamdulilah selesai lah jugak. Semuanya." Balas ku

"Ye Alhamdulilah , baiklah Zainab (nama mama Afwan) , Afiq , Afwan dan Marina , kami mintak diri dulu eh. Kami mintak maaf dari pihak dia. Memang tak kenang budi budaktu." Kata ayah.

"Yelah, kenapalah dia macamtu eh, jijik sungguh aku dengan dia, entah-entah anak dalam perut dia tu pun anak org lain. Malu aku ." Kata emak ( Fatmah).

"Yelah , Bi , sayang gembira bi lepas dari dia." Kata my girlfriend Marina.

"Aku tak sangka pulak dia buat macam tu , muka aje mcm perempuan muslimah yg baik ,isshhh , perangai macam setan. Entah -entah dia nak duit kamu tu aje Afwan." Kata Abah.

"Kami mintak maaf sekali lagi dari pihak dia eh. Tapi jangan risau sebab memang semenjak Afwan bagitahu tu kami memang tak anggap dia anak kami lagi. Mia memang dah hilang dari kamus hidup kami. Kami tak kenal dia lagi." Kata Ayah.

"Oh baguslh kalau mcmtu , tak pyh susah-susahlh kamu nak bela hantu mcm dia tu. Hahahah" kata Ummi.

Kami sebenarnya memang sengaja untuk bercakap sebesar-besarnya. Kalau boleh semua orang dengar. Tapi tak baik kn sebab mendedahkn aib orang lain. Mungkin  bagi korang aku jahat tapi aku tak begitu jahat sampai nak buka aib orang walaupun orang tu bekas isteri atau bekas orang yang di cintai aku. BEKAS okay!.

Aku kemudiannya pergi menuju perempuan tu sambil melemparkn senyuman sinis. Tapikn hairan jugak aku kenapa emak dan ayah si Mia tu tak bela dia ?. Bukn anak kesayangn ke? Sekurang-kurangnya kurangkn kesedihan ke apa ke.

Aisshhh, kenapalh aku sibuk-sibuk nak peduli dia. Kan dh tanam dalam hati dan dalam minda yg perempuan tu takkn muncul lagi. Akan aku simpan dan akan ku kunci semua memori kami bersama. Mulai hari ni , mulai hari ni.

Aku , Marina dan semua keluargaku berserta bekas keluarga isteri pergi ke parking lot untuk mengambil kenderaan masing-masing.

"Baiklah kami pergi dulu ye Zainab, Afiq, skali lagi kami nak mintak maaf ye. Ah~, Afwan mak ngan ayah minta maaf dari pihak Mia. Kami pun tak tahulh apa nak jadi dengan dia tu. Entah apa silap kami dapat anak camtu," kata ayah mengeluh.

"Takpe ayah bukan salah ayah." Kataku

Selepas tu emak , ayah pergi ke kereta mereka iaitu Toyota innova dan abah, ummi masuk ke dalam sebuah kereta Nissan. Mungkin nak pulang ke rumah masing-masing kut.

Hahh? Aku dan Marina pulak?. Hmm apalagi pergi berjolilah kami hehehee. Yelah meraikan aku jadi bujang semula walaupun berstatus duda.(a/n : duda ke? Tak tahulh pulak). Anyway kami merancang untuk pergi kat salah satu restoran yg sering kami kunjungi......dan mungkin ke kelab jugak kut. Huhuhuu, rindu kut dah lama tak pegi kat sana. Lagipun bolehlah cuci mata. Oh tapi  jangan salah sangka ye, walaupun aku agak liar tapi aku tak sentuh pun minuman tu. Minuman apa?, alah minuman yang kena anggap air kencing setan tu lah yang boleh bagi orang buat sesuatu yang di luar jangkaan tu lah

×A

Perginya membawa dukaWhere stories live. Discover now