54

8.3K 166 23
                                    


"Hello, Assalammualaikum sapa ni?."

"Waalaikumsalam Mia. Ni abang Ayd. Mia ingat saya tak?."

"Abang Ayd?. Oh abang Ayd. Mestilah ingat, takkanlah Mel tak ingat orang yang tolong anak Mel. Btw boleh tak panggil Mel, Mel bukan Mia?. Bukan apa, cuma Mel tak rasa comfortable."

"Oh ok alright."

"Ni, ada apa call Mel?, Emergency ke?.."

"Takdelah, Abang cuma nak mintak tolong ni. Boleh tak Mel temankan abang beli hadiah untuk adik abang. Bukan apa, abang cuma nak mintak pendapat seorang perempuan."

"Oh boleh je. Tapikan bang, Mel kena bawa anak-anak Mel ni. Takpekn?."

"Takpe takpe. Abang tak kesah. Kat Sogo eh. Ni Mel dapat datang dalam pukul berapa eh?."

"Pukul 10.00 ni nak?. Lagipun Mel nak beli barang anak-anak jugak."

"Ok, tapikn Mel tak yah nak mintak izin ke ngan suami?."

"Eh...dia mesti tak kesah punyalah."

Tak kesah..tak kesah dia kata, nasib baik abang ipar sendiri kalau orang lain aku tak izinkan kaulah Mia. Huhu

"Okaylah, jumpa kul 10.00 eh. Assalammualaikum"

"Waalaikumsalam."

"Eh eh, kenapa muka kamu ni masam mencuka macam makan jeruk mangga ni?."

"Tu hah dia kata suami dia tak kesah. Bang Ayd betul ke dia dah kahwin?."

"Aduhh kamu ni, nanti jumpa dia kamu tanyalh."

Di Sogo,

"Abang Ayd, ada nampak Mia tak?."

"Tak."

"Hishh mana dia ni."

"Agaknya belum sampailah tu. Lagipun baru je masuk pukul 9.50. Kamu tu yang tak sabar-sabar."

"Alah lamanya masa nak bergerakk.. Oh ye abang okay tak baju Af hari ni?."

"Okay, okay. Yang kamu ni nak pakai cantik-cantik macam first date ni pehal?."

"Mestilah bang,takkanlah nak pakai baju selekeh jumpa Mia. Tak pasal-pasal kena reject terus."

"Yelah tu. Dulu ada kat depan mata tak dihargai."

"Alah bang, Af tahulah. Af rasa menyesal jugak, kalau boleh Af pulang balik ke masa dulu untuk bagi kesedaran kat diri Af sendiri. Af mintak maaf abang."

"Bukan kat abang yang kamu kena mintak maaf tapi kat Mia. Hah lagi satu, kamu kena panggil dia Mel nanti ye. Dia pesan jangan panggil dia Mia tapi Mel."

"Yelah,yelah." Di bibir je cakap yelah, dalam hati kata masih jugak nak panggil dia Mia.

Tepat pukul 10.00,

"Hah tu dia kut." Tunjuk abang Ayd

"Mana bang?."

"Tuu..kat sana hampir pintu masuk ngan 3 orang kanak-kanak tu."

Aku kemudiannya melihat tempat yang di tunjuk abang Ayd. Disana ku lihat seorang perempuan yang sangat cantik. Malah ternyata dia semakin cantik dan nampak mature.

Sebenarnya aku berasa sangat sedih bila aku nampak Mia ngan lelaki lain di apartmen ku 4 tahun yang lepas. Aku berasa marah lalu terlepaslah perkataan cerai. Kalau nak menyesal tak guna jugak sebab nasi dah menjadi bubur. Oleh itu aku akan berusaha bersungguh-sungguh kalau di beri peluang kedua.

Setelah asyik melihat Mia baru aku ternampak di sampingnya ada 3 orng kanak-kanak yang mungkin dalam umur yang sama. Muka kanak-kanak tu menyerupai Mialah. Mungkinkah kanak-kanak tu anak Mia ngan husband dia?. Tak mungkinlahkan, umur kanak-kanak tu dalam 3 tahun. Kira iddah lagi, apa lagi tak tak mungkinlah. Mungkin jugak anak aku kan....tak tak mungkin kan dia curang... Entah-entah anak tu anak luar nikah ...... .

Perginya membawa dukaWhere stories live. Discover now