Herään herätyskellon ärysttävään pirinään. Haparoin kädelläni kelloa ja painan sen sammuksiin. Avaan silmäni ja nousen ylös pehmeältä sängyltäni. Tallustelen vaatekaapilleni, joka pursuaa vaatteita. Kaivan sieltä mustat farkut ja mustan t-paidan. Laitan ne päälleni ja lisään vielä sukat. Laitan hiuslakkaa ja pakkaan reppuni. Menen alakertaan, keittiöön. Äiti ja isä ovat juomassa aamukahvia.
"Huomenta", isä sanoo sanomalehden takaa.
"Huomenta vaan.", vastaan ja otan kaapista kulhon. Laitan siihen muroja ja maitoa ja menen äidin viereen syömään.
"Louis tulee meille koulun jälkeen.", sanon heille ja lappaan suuhuni pari lusikallista muroja.
"Sehän on kiva. Sitä poikaa ei ole näkynyt ikuisuuksiin täällä.", äiti hihkaisee. Naurahdan ja syön loput muroni. Menen eteiseen ja laitan mustan nahkatakin päälle. Laitan vielä mustat conssit ja heitän reppuni selkään. Avaan oven ja huudan heipat, ennen kuin menen ulos.
Kävelen katua pitkin ja kuuntelen linnun laulua. Huokaan ja kaivan reppuni pikkutaskusta kuulokkeet. Kiinnitän ne puhelimeeni ja laitan napit korvilleni. Laitan spotifysta Niclas Sileyn musiikkia ja ajattelen mitä vittua olen tehnyt. Olen pilannut elämäni valehtelemalla ja esittämällä jotain toista. Olen tehnyt biisejä ja esittänyt niitä keikoilla, enkä ole edes ollut oma itseni.
Vauhdan soittolistan Ed Sheeraniin ja kävelen loppumatkan kouluun.
**
Kaivan kaapistani äikän kirjat ja menen äikän luokan oven eteen odottamaan opettajaa. Luokan edessä on pari muutakin oppilasta mukaan lukien Louis.
"Moi Louis.", sanon ja istun tuon viereen. Pussaan häntä poskelle ja laitan käteni tuon niskan taakse.
"Moi Ni-", Louis aloittaa, mutta Liam keskeyttää hänen lauseensa.
"Moi jätkät.", Liam sanoo virnuillen ja istuu viereeni. Heilautan kättäni tervehdykseksi.
"Vittu äikkää.", Liam mutisee ja alkaa tekemään äkkiä läksyjään. Tyrskähdämme Louisin kanssa.
"Onkos läksyt tekemättä?", kysyn virnistäen ja saan läpsäyksen takaraivooni. Liam näyttää minulle kieltä ja keskaria.
Samassa kuulen yskäyksen ja käännän katseeni luokan oven eteen. Opettaja seisoo siinä ja katsoo meitä kysyvästi.
"Tuletteko te?", hän ksyy pitäen ovea meille auki. Nousemme ylös ja nyökäten menemme luokkaan. Menen istumaan Louisin viereen ja Liam menee meidän taaksemme Harryn viereen.
"Ensin tarkistamme läksyt ja sitten jatkamme viime tunnilta jäänyttä esitelmää.", opettaja selostaa.
**
Vihdoin ja viimein! Avaan pääoven ja astun ulos raikkaaseen kesäilmaan. Ylihuomenna alkaisi kauan odotettu kesäloma. Sen takia minä ja Louis päätimme lähteä ostamaan asut kevätjuhliin.
Kaivan puhelimen repustani ja valitsen äidin numeron. Laitan puhelimen korvalleni ja annan puhelimen tuutata hetken. Pian hän jo vastaa iloisen kuuloisena.
"Moi! Voinks mä mennä Louisin kans ostaa kevätjuhliin asun?", kysyn. Äiti antaa positiivisen vastauksen ja kiitän tuota. Sitten lopetan puhelun ja nappaan Louisia kädestä kiinni.
"No niin. Pukukauppaanko?", kysyn ja saan nyökkäyksen. Kävelemme pari korttelia ja pian jo olemme pukukaupan edessä.
Astumme sisään ja näemme edessämme paljon erinmuotoisia, värisiä, tyylisiä ja mallisia pukuja."Hei!", kuulen äänen oikealta puoleltani. Käännän katseeni ja näen kassalla naisen joka hymyilee meille pienesti. Hänen nimikyltissään lukee "Emily".
"Hei. Totaah... Me tultiin kattoo kevätjuhla asua.", kerron naiselle joka nyökkää ja viittoo meitä seuraamaan häntä. Hän johdattaa meidät hyllylle josta ottaa mustat suorat housut, kengät ja valkoisen kauluspaidan.
"Tässä ois tällasta. Tää oli viime vuonna tosi suosittu.", myyjä kertoo ja heittää meille kummallekin asun. Sitten hän ottaa kaksi rasiaa ja antaa toisen minulle, toisen Loulle. Rasioissa on mustat rusetit.
"Käykää sovittamassa.", nainen hymyilee ja suuntaamme pukukoppiin.
"Tää on täydellinen.", mutisen ja vaidan vaatteeni taas omiini. Menen naisen luo ja Louis on jo hänen luonaan.
"Mä taidan ottaa tän.", sanon ja Louis ostaa asun myös. Sitten lähdemme pois kaupasta.
"Mennäänkö Starbucksiin?", Louis ehdottaa ja osoittaa kulmalla olevaan kahvilaan. Nyökkään ja menemme kotoisalta tuntuvaan kahvilaan.
"Moikka!", kassa nainen sanoo. Kerromme tilauksemme ja nainen tekee juomamme nopeasti ja taidokkaasti.
"Nimet?", hän kysyy pyörittäen mustaa tussia kädessään.
"Niall", sanon ja nainen kirjoittaa nimeni mukiin. Sitten hän kysyy Louisin nimen.
"Louis", sinisilmäinen vastaa ja pian saamme juomamme. Maksan kummankin juoman ja menemme ikkunan viereen.
"Onneks pian pääsee kesälomalle.", Louis sanoo.
"Niinpä!", vastaan.
Ensimmäinen viikkoni menee kuitenkin laulaessa. Kaksi ekaa iltaa on täällä, sitten kaksi seuraavaa on Pariisissa, sitten kolme seuraavaa on Irlannissa. Joskus ois kiva jos ois toosi pitkä loma.
"Voiks sä tulla sit meille yöks?", Louis kysyy hymyillen. Tällä kertaa en nyökkää. Väännän kasvoilleni surullisen ilmeen ja hörppään juomastani.
"Sori mä en voi. Oon ekan viikon reissussa.", kerron pahoittelevasti ja saan Louisinkin naamalle surullisen ilmeen.
"Aijaa.", tuo mutisee kääntäen katseensa ulos ikkunasta.
"No mihin sä sit meet?", Louis kysyy.
"Yhen kaverin kans.. Ööh... Amerikkaan.", kerron saaden Louisin naamalle vielä surullisemman ilmeen. Louis on aina halunnut käydä Amerikassa, mutta ei ole ikinä päässyt sinne. Minä, joka olen ollut siellä monta kertaa, esitän meneväni ensimmäisen kerran sinne.
"Mun pitäis mennä.", Louis sanoo ja nousee ylös. Hän ottaa mukinsa ja kääntyy vielä kerran puoleeni.
"Heippa."
"Heippa."
Sitten hän lähtee ja jättää minut siemailemaan juomaani yksin. Kuulen kellon kilahtavan sen merkiksi, että joku tuli sisään. Katson ja olen tukehtua juomaani. Poika kääntää katseensa minuun ja katsoo minua kummastuneena.
Justin.
-----
Heimoitervepäivää! Tässä uus luku hehehe ((: Tässä ei tapahtunu kyllä mitään, mutta ihan ku joskus tapahtuiski. No ei. Odotan innolla et tää alkaa silleen kunnolla kunnolla, u know. No mutta, toivottavasti kelpaa :)
xx Alwaysnouis
YOU ARE READING
Rock Me In Another World (Nouis) Finnish
FanfictionNiall Horan elää kaksoiselämää. Päivisin ja arkena hän on kuin kuka tahansa 17 vuotias opiskelija mutta iltaisin ja viikonloppuisin hänestä tulee supersuosittu popartisti Niclas Smiley. Voisi luulla Niallin elämän olevan yhtä juhlaa. Menestyksekäs...