GRAZY LOVE
PART 6
----
Belakang sekolah-"kenape kau cakap kat wooshin yg kau tinggal kat restoran?,"soaljoshua kepada aerin.
"errr...errr...se...bab aku taknak dorang pikir lain dan banyak soal,"balas Aerin memandang kebawah.
"dorang??sape dorang??,"tanyajoshua.
"umji ngan jisoo,dorang pun tanye soalan yg same tadi kat aku,"balas Aerin.menggigit bibir bawahnya.
"kenapa kau xjujur jer ngan dorang?,"tanya joshua
"eii...eiiii...yg kau ni banyak soalan kenapa,kang aku bagitau kat semua orang nanti yg aku tinggal kat umah kau,kalau dorang banyak tanyasoalan camne siapa yg nak jawap??,"balas Aerin
.joshua mengelipkan mata berkali-kali.sekali pikir...kenapa die tanya soalam.cam gitu kat Aerin?? lembap betol...
----
Malam-
selesai sahaja makan malam ,Aerin terus memasuki biliknya.dia asyik ulang-alik jer.sambil.berfikir ...macam mne die nak siapkan jawapan add math yg cikgu bagi...
"tadi makcik cakap,die busy,xdapat nak tolong aku,aisyyy serabutnya,xkanlah nak mintak tolong ngan budak sebelah...huhuhuhu Bobby oppa !!eottokkae¿¡¡," kata Aerin sambil mengusutkan.rambutnya.
"haih terpaksalah ...,"
---
Aerin membetulkan rambutnya di hadapan cermin.Lalu mengambil buku latihan add math bersama pencil case yg berbentuk Kucing yg dibelikan.oleh umji tadi.lalu die pun keluar dari biliknya dan mengetuk bilik joshua.disebalik dinding appa joshua dan eomma joshua sedang memerhati Aerin yg sedang berada di hadapan bilik joshua.ketika itu manse yg berada did alam bilik eomma dan appanya menarik baju eommanya.
"eomma manse nak tido...eomma tidokan manse,"kata manse menarik-narik baju eommanya.
"ne-ne chakkaman,mansegi baring atas katil dulu,"balas eommanya.
manse pun menggosok matanya lalu menaiki katil eomma dan appanya dan baring ditengah-tengah katil.
--
-pintu dibuka oleh joshua.
"nak ape?,"tanya joshuaaerin menghulurkan buku latihan add math sambil memandang bawah.
"ajarkan aku,bole?,"tanya Aerin.masih lagi memandang bawah.
"haih,yerlah,masuklah,"balas joshua memberikam ruang supaya aerin dapat masuk kedalam dengan selesa.
Aerin mengangkat kepalanya.
"Be...betol ke ni??,"tanya aerin sambil membulatkan matanya *hayoo kalau bambam tgk ni cair die nanti*
"iye...cepatlah masuk,"ujar joshua.
"ne,"Aerin pun memasuki biliknya.-
--
"Joshua,pakailah topeng spiderman adik kau punya,"ujar Aerin
."xnak,asal pulak aku kene pakai topeng tu,"tolak joshua mengambil tempat disebelah Aerin.
"Aq xleyh fokuslah tgk muke kau,muke bersinar-sinar sangat,"balas Aerin.
joshua memandang aerin
."bersinar-sinarker Kau dah jatuh cinta kat aku???," ujar joshua merapatkan lagi mukanya.
Aerin pula mengundurkan mukanya.
"eh manade aku su..ke kau,"nafi Aerin menolak kepala joshua jauh-jauh.joshua ketawa kecil.