9

83 7 1
                                    

~Pov Samuel~
'Pff, er is best wel veel gebeurd in deze 2 weken. Zoë in het ziekenhuis omdat ze door haar vader is geslagen, Kaj die eindelijk zijn meisje gevonden heeft en uiteindelijk in het ziekenhuis is beland door een vage ex van Iris, en ik die hopeloos verliefd is geworden op Romy.. alleen maar door een meeting.
Omdat Kaj vanmiddag uit het ziekenhuis komt wil ik een soort feestje voor hem organiseren en dit kan ik natuurlijk niet alleen, dus moet Romy mij wel helpen. Ik besluit haar gelijk te bellen: 'Heeyyy Roomsiee'. 'Hi Samiee' hoor ik haar verlegen lachen. 'Ik had dus zo een vraagje he, zou jij mij willen helpen met een soort van feestje te geven omdat er nu twee mensen van onze vriendenkring in het ziekenhuis hebben gelegen en er gelukkig allebei goed uit zijn gekomen?'
'Jaa tuurlijk lijkt me leuk!' zegt ze enthousiast, 'zal ik nu naar je toekomen?' vraagt ze. 'Is goed tot zo, I L..' ik val stil. 'Wat zei je Sam, ik hoorde je niet? zegt ze op de toon hoe alleen zij het kan. 'Niks ik.. eehh.. ik verslikte me' zeg ik maar gauw. 'Heel blijven tot ik bij je aan ben gekomen he gekkie' lacht ze. 'Tuurlijk tot zo!'.
*Ding Dong* 'Hey gekkie, heel gebleven zie ik!' zegt ze als ik de deur open doe en haar binnenlaat. Ze geeft me een knuffel en doet haar jas en schoenen uit. 'Let's begin!' zeg ik. 'Okey wat kunnen we allemaal gaan doen?' vraagt Romy. 'Eehm misschien van die spelletjes als twister met z'n allen?' stel ik voor. 'Hahha jaa dat is leuk!' schreeuwt ze. 'En misschien een leuke film kijken?' Ja dat is een goede, welke? vraag ik. 'Friends with benefits' antwoord ze met een rood hoofd. 'Haha is goed, regel jij de film? Dan regel ik wel twister en eten en drinken'. 'Wat allemaal? vraagt ze weer op de manier die alleen zij kan. 'Laten we ook piza gaan eten!' zeggen we in koor. We kijken elkaar aan, 'Doen we' zegt Romy en geeft me een knuffel. 'Jij gaat het eten en drinken halen, ik ga naar mijn huis, maak het klaar voor een feestje en dan zie ik je zo!' 'Byee babe' zeg ik, maar ze is al weg.

~In de supermarkt~
'Eehm zal ik drank halen?' Denk ik bij mezelf, 'die meisjes zijn nog maar 15 en 16..'. Ik stop Jilz, Bacardi, bier en Redbull in mijn karretje, dat is wel goed qua drank. Dan pak ik Arizona, Appelsap, Ice Tea en loop door naar het eten. Dorito's, borrelnootjes, eehm popcorn, wine gums en zure matten. Zo dat is wel voldoende denk ik. Nu naar de kassa en dan naar Romy.
Als ik betaald heb en naar Romy rijd kom ik langs een klein winkeltje met feestartikelen. Ik parkeer de auto en loop naar binnen. 'Goedemiddag, kan ik u ergens mee helpen?' een oude vrouw komt uit een hoekje gelopen. 'Ik wil graag 3 pakjes ballonnen en 4 grote slingers'. zeg ik haar. Ze loopt naar de slingers terwijl ik de ballonnen zoek. Ik loop naar de kassa en reken af. Als ik bij Romy ben bel ik aan bij de poort. 'Nooit gedacht dat ze zo groot zou wonen..' denk ik bij mezelf. De poort schiet open en de luidspreker begint te spreken. 'Parkeer je auto maar in de garage. Ik doe de voordeur wel open.' Ik stap weer in mijn auto en rij dan garage binnen.
'Heyy hey' hoor ik als ik de voordeur binnen stap. 'Heyy Rooms'. Ik loop naar haar toe en overhandig haar de slingers en ballonnen. 'Ik breng het eten en drinken wel naar de keuken.' Als ik daarna de woonkamer binnen kom lopen is het al aardig versierd. Op de grote eettafel staat een blad met kaarsjes. Op de bank liggen allemaal leuke kussentjes en op het kleine tafeltje staat ook een blad met kaarsjes. De vloer is bezaait met ballonnen en in de lucht hangen alle slingers. 'You go girll' zeg ik als ik de ruimte nog eens rondkijk. 'Nu moeten we alleen nog de pizza's' zegt Romy. 'Ik bel wel, ik pak mijn telefoon en het blaadje die ik had door gekregen. Ik bestel 9 pizza's, 3 pizza's Hawaii, 3 Salami, 3 Calzone. 'Over een uurtje worden de pizza's bezorgd' zegt het meisje en hangt op. 'Weet jij waarom Zoë eigenlijk niet mee komt, ik had haar wel graag ontmoet.' zegt Romy. 'Ik zou het niet weten..'

~Pov Romy~
*Ding Dong* de bel gaat weer dit keer zullen het Iris en Kaj wel zijn. De rest zit allemaal al binnen. Alleen de pizza's moeten nog komen, ik open de poort en de deur binnen één minuut staan Iris en Kaj in de woonkamer. 'Hey, wat leuk zo'n feestje!' zegt Kaj als hij Iris los laat. Ze gaan op de bank zitten en binnen twee minuten zijn de pizza's er al. 'Lekker, hier had ik nou eens zin in, beter dan al dat ziekenhuis voedsel' lacht hij. Tijdens het eten wordt er niet gepraat. Als we alle pizza's op hebben zetten we de film aan. Ik zie Kaj iets in Iris haar oor fluisteren, wat zal hij zeggen? T zal wel ik concentreer me weer op de film die nu alle voorstukjes heeft gehad. "FRIENDS WITH BENEFITS" verschijnt er op het scherm. Ik zie Iris en Kaj helemaal stuk gaan als ze merken dat ik hun aankijk kijken ze weer naar de film.

~Pov Jai~
Ik lig met Sterre tegen me aan in het ene hoekje van de bank, kijkend naar "Friends with benefits". Kaj zit met zijn armen om Iris geklemd in de andere hoek, Dioni zit met Zoë op schoot in de love seat, Cassius zit voor zich uit te staren zittend op het vloerkleed, Samuel zit naast Cassius en Romy zit op de bank. Ik kijk naar Cassius, hij ziet er redelijk verdrietig uit.. misschien is er iets met Zoë, zijn vriendin weet je wel.. Ik schud Sterre zachtjes van me af en zeg dat ik wel even voor het eten zorg. 'Cass ga je mee?' 'Joe' hoor ik hem zachtjes zeggen. Als we in de keuken staan vraag ik wat er is. 'Niks man, hoor' ik met een trilling in zijn stem. 'Jawel ik zie het toch?' 'Zoë heeft met een ander gezoend'. 'NEE! DAT MEEN JE NIET' schreeuw ik bijna. 'Jawel man, gisteren toen ik naar de dansschool liep kwam ik haar tegen. Ze stond met een jongen tegen de boom aan.' Ik zie tranen in zijn ogen. Ik loop naar hem toe en geef hem een knuffel. 'Maar we gaan nu niet treuren, we gaan er een leuk feestje van maken!' zegt hij.

Die ene meeting❤ ~With BBraveWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu