födelsedag

179 3 2
                                    

Emmas perspektiv

Jag låtsats sover i min säng. Jag hör mamma skramla nere i köket. Det känns som om väntan är oändlig innan jag tillslut hör mamma gå uppför trappan till mitt rum.

Hon öppnar dörren och sätter sig på min sängkant. Grattis gumman viskar hon och ger mig ett paket med ett rosa shabrak med matchande pike, och ett par tretorn ridstövlar som är svarta. Sen får jag ett paket som tydligen är från pappa. Han har glömt bort min födelsedag 3 år i rad så jag blev förvånad. Inuti paketet låg en guldig berlock med en bild på mig och pappa i. Det kom även ett brev där det stod att jag måste komma och hälsa på snart. Jag hade aldrig varit där men ville gärna se USA (och pappa såklart). Det sista paketet var STORT. När jag öppnade den baby blå lådan ser jag Shadow ligga och snusa i lådan. Jag tittar tårögt på mamma som lér. Jag tar upp Shadow och smeker hon om försiktigt. Plötsligt vaknar han till liv och skuttar runt i sängen, som att han förstår. Efter frukosten ringer jag direkt till Ellie.
El= Ellie
Em= Emma

El=hej det är Ellie!
Em= hej Ellie gissa vad, jag har fått Shadow!
El= åh lyllo dig, vet du, jag kanske ska börja på ridskola det var så kul när jag red Drummer.....
Em= juste Drummer, jag måste till stallet och fodra, vi hörs!
El= hörs!

Jag stänger av telefonen, sätter på mig ridkläder och joggar till bussen.

När jag går in i stallet hör jag Drummer gnägga och jag skyndar in till honom. Jag ger honom hö och borstar och kratsar dem leriga hovarna. Jag drar på tränset och går ut till paddocken. Det är lite dimmigt och halt så jag bestämmer mig för att träna inomhus i Pias ridhus.

Om drygt en månad är det hopptävling på en ridskola ganska nära där jag bor. Jag tänker träna så mycket det går. Eftersom det är min första tävling med Drummer satsar jag på en felfri runda. Sen är det en bonus om man blir placerad.

När vi kommer in i ridhuset står hindren från gårddagens lektion fortfarande framme. Jag värmer upp honom och travar runt på fyrkantsspåret. När han känns mjuk viker jag in mot ett kryss i kanske 70 cm. Han tar ett stort språng och jag blickar mot nästa hinder, en oxer. Han hoppar av lite försent och vi snuddar men som tur var låg bommen kvar. Vi forsätter vidare mot ett räcke som han hoppar fint. Jag tar en snäv sväng mellan några hinder mot trippelbarrensom var kanske 1 meter. Drummer hoppar hindret som om han aldrig gjort annat och vi tar ett sista räcke som avslut. Jag sitter av, och börjar gå ner mot stallet med Drummer. När jag gjort mina stallsysslor släpper jag ut Drummer i hagen och traskar ner mot busshållsplatsen.
Hej! Långt kapitel iallafall enligt mig, börjar känna att det inte händer något, så kommentera vad ni tycker ska hända!
stay turned
Kraaaaaam♥♥♥♥

Drummer BoyWhere stories live. Discover now