kapitel 15

120 2 1
                                    

Jag satt i soffan och skrev på mitt svar till Pia. Jag hade köpt en julmust som jag hade druckit upp och rapade högt. Jag suddade ut texten och började skriva igen.

Meddelandet

"hej! Ellie och jag kommer gärna förbi imorgon:-). Ellie har ridit i 4 år."

Nu gäller det. Jag ska lära Ellie att rida tills hon blir så duktig som dem som ridit i 4 år. Jag kastar mig mot telefonen och ringer till Ellie.

(Tror ni lärt er dethär med vem som pratar nu♥)
El: hej det är Ellie!
Em: hej Ellie, jag har sms:at Pia, och vi måste träna, NU.
El: Va, nu?
Em: ja jag har sagt till Pia att du ridit i 4 år så vi måste börja träna.
El: VA?!?!?
Em:jepp.
El: Okej, ses på stallet om 15 minuter.
Em: ok, hejdåå!!

Jag tryckte bort samtalet och drog på mig mina röda ridbyxor. Jag satte på mig en tjock vinterjacka, mina ridstövlar och en mössa och sprang till bussen. Den var försenad och jag frustade irriterat. Jag satt och frös i ca en kvart innan bussen svängde in framför mig. Jag blippade kortet och satte mig längst bak i bussen. Jag tryckte huvudet mot rutan och blundade. Jag tänkte på vad jag skulle träna Ellie i. De lättaste var nog hoppning, det var lite mer Ellie-style.

När bussen hjorde en snäv sväng ryckte jag till och såg att vi var vid stallet. När jag kom in hade redan Ellie sadlat och tränsat Drummer och stod redo i stallet. Jag berömde henne och vi gick tillsammans upp till ridhuset.

Hej! Såg att jag inte uppdaterat  sedan 30:onde november....... men nu, kommer jag börja uppdatera 1-2 gånger i veckan, promise. Men ni får påminna mig nu i början.
♥Love ya♥

Drummer BoyWhere stories live. Discover now