Sista kapitlet

126 2 1
                                    

Det här är då mitt sista kapitel på "Drummer Boy" har ingen aning om Lovisa har tänkt att publicera något kapitel mer, ska kolla upp det. Jag hade tänkt att skriva ungefär 500 ord med Emmas perspektiv, och likaså med Ellies.

Emmas perspektiv

Idag ska vi till en basket match, (inget jag är speciellt intresserad av) men efter det ska vi till en Ben&Jerry kiosk.

Jag drar trött på mig ett par slitna shorts, en vit t-shirt, och en jeans jacka. Eftersom jag vill vara lite fin tar jag ett lätt drag med mascara borsten och ett lager rosa läppglans. Jag blir inte riktigt helt nöjd, men vem bryr sig liksom!

Nere i köket var det full KAOS. När pappa försöker sig på att göra frukost, eller Laga mat i största allmänhet, brukar det oftast sluta såhär, KAOS. Det var trasiga tallrikar på golvet, brända pannkakor på stekpannorna, kolsvarta små klumpar inne i ugnen som jag misstänker skulle blivit vårt tebröd, och iskall gröt på bordet.

Efter katastrofen i köket och ca 1 timmes städande bestämde vi oss att äta ute istället. Vi hittade en trevlig buffé och det fick bli amerikanska pannkakor med massa chokladsås och jordgubbar, mums. Matchen började 13.00 och nu är klockan 11.24, så om en timme måste vi sitta i bilen.

Vi gick mest runt i stan innan vi skulle åka. Pappa fixade något i en klockaffär, medan jag var inne i affären bredvid och tittade på telefonskal. Sen gick vi även till någon staty där pappa träffade en bekant, innan vi satte oss i bilen påväg till matchen. Juste! Ni vet personen vi träffade vid statyn, han och hans son Kevin skulle också med på matchen. Kevin och jag är jämngamla och han har mörkt hår och blåa glittrande ögon.

Jag och Kevin har blivit bekanta väldigt snabbt, han är dessutom halv svensk, så vi kan prata svenska tillsammans. Det tog ca en halvtimme att åka till matchen, och under bilfärden snackade jag mest med Kevin.

I hallen köpte jag sockervadd och en varmkorv innan vi gick för att söka upp våra platser. Vi hamnade ungefär i mitten, jag bredvid Kevin och en skrikig gubbe. Typiskt tänkte jag, men det gjorde ingenting efter ett tag, för jag satt ändå bredvid Kevin.

När matchen var slut var klockan runt 15.00 på eftermiddagen, och vi skulle tillbringa resten av dagen med Kevin och hans pappa som förresten heter David.

Vi åt glass på Ben&Jerry kiosken och jag tog 3 kulor cinamon buns. Efter glassen släpade vi oss mätta till ett tivoli, David och pappa först, och efter dem jag och Kevin, hand i hand.

Vi börjar gå mot hoppborgen, men det var så mycket yngre barn att vi var rädda att vi skulle hoppa på dem, så vi gick till en vattenbana som bara killarna åkte, jag ville inte bli dy blöt. För det var precis vad killarna var när dem kom ur den lilla gummibåten. Jag var mycket nöjd över mitt val, ända tills jag fick annat att tänka på när Kevin rusade efter mig och försökte blöta ner mig. Vi avslutade med pariserhjulet, och det hade redan hunnit bli mörkt, så man såg bara massa lampor och ljus tända över vattnet. Den här gången tyckte jag inte det gjorde någonting att jag blev så blöt bredvid Kevin. Plötsligt frågar Kevin om jag vill vara tillsammans med honom, och jag svarar att jag ska tänka på det, för går det verkligen att ha ett förhållande med någon 11 timmar bort?

Ellies perspektiv

Idag är det Lördag och jag ska tillbringa den största delen av dagen i stallet. Drummer och Rose ska ridas, jag ska släppa ut några av hästarna i hagen, mocka och fylla på höpåsarna. Jag börjar med Rose.

Som vanligt sköter sig Rose finfint, man märker att hon varit ridskolehäst. Jag rider mest dressyr på henne nu i början, men snart ska vi nog börja hoppa. Sen är det dags att rida Drummer. Han är lite för känslig för min smak, men han har en väldigt fin personlighet, och jag förstår varför Emma är galen i honom. På Drummer rider jag ut, och det går också bra. Det var lite för halt för att jag skulle våga galoppera, men det gick iallafall att trava.

När jag kommit tillbaka till stallet suckar jag lite och går och hämtar första hästen som ska ut, Matilda. Matilda går snällt ut med mig och jag släpper henne i hagen. Första hästen, check. Både Drummer och Rose sköter sig fint, men det är lite större problem med Pias stor häst Mc Kee. Han stryker argt öronen bakåt när jag går in i boxen, och dessutom har han typ klistrat fast hovarna i marken och vägrar röra på sig. Efter ett tag är han precis som vanligt igen och jag släpper ut han i hagen.

När jag släppt ut mc Kee i hagen börjar jag att mocka. Det är tungt och jag får ta många pauser, men tillslut är alla 9 boxar färdigmockade.
(Pallar inte att skriva om när hon fyller höpåsarna, för hur kul är det att läsa om?😂)
När alla höpåsarna är fyllda är klockan 17.34 och jag börjar traska ner mot busshållplatsen ca 5 minuter från stallet. För en gångs skull är bussen i tid och jag sitter hemma i min säng ungefär 20 minuter därpå.

På kvällen skypar jag med Emma och hon berättar om vad dem har gjort och hur varmt det är. Jag är riktigt avundsjuk på henne. Här sitter jag i kalla Sverige med 3 lager jackor på mig, då vårat element inte funkar, medan Emma sitter i shorts och ett linne, fusk!

Vi pratade om allt mellan himmel och jord och Emma hade tydligen träffat någon snäll kille också. Inte för att jag bryr mig jättemycket, jag är ju glad för Emmas skull, men jag har ju lilla Rose. Förmodligen kommer vi komma ut på tävlingsbanorna efter nyår. Men innan det väntar träning. Träning, Träning och ännu mera träning.

Heeeej! Lovisa håller på med en epilog, som antagligen kommer upp ikväll. Här finns Lovisas del: LiiizyJ

Tänk att det här är sista kapitlet😱 Men jag kan lova att det kommer en uppföljare, så håll utkik.

❤️Tack för att du läst den här boken❤️
💗💗💗 Stay tuned 💗💗💗

Drummer BoyOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz