Kap 19

141 6 21
                                    

Emmas perspektiv
Knack knack(😂) jag öppnar den tunga dörren och Ellie kliver in med Matilda. Ellie sitter upp och börjar skritta med långa tyglar på fyrkantsspåret. Nu kan du samla tyglarna och börja trava! Ropar jag över ridhuset. Ellie trycker till Matilda men hon fortsätter lugnt att skritta. Jag ger Ellie ett spö och visar hur hon ska hålla. Nu går det lättare. Först trav, sen fick dem galoppera 2 varv. Nu styr du mot krysset där borta! Ropar jag och pekar på krysset. Okej flämtar Ellie och styr upp mot krysset som ligger på 20-30. Ellie fullkomligt flyger över hindret och likaså Matilda.

Högre! Säger Ellie och saktar av medan jag höjer. Hon tar ny satts och styr mot hindret som nu ligger på 50. Hon flyger över, sitsen var kanske inte det bästa, men det tränar vi på. Lite till! Säger nu Ellie och jag går och höjer igen. Jag lägger det på 65. Ellie for över igen som om hon aldrig gjort annat. Vet du vad det låg på? Flinar jag. 45? Frågar Ellie. 65,säger jag och ler stort. Det här kommer du klara super. Det ända vi behöver träna på är sitsen. Ellie sitter av och vi går ner mot stallet.

När vi var klara med Matildas skötsel kom Ellies mamma och hämtade oss. Innan jag hoppade ur bilen utanför mitt hus sa jag till Ellie: titta på filmer där dem hoppar och deras sits. Vi ses på stallet runt 2 då! Hejdå! Jag hoppar ut ur bilen och stänger dörren efter mig. Bilen kör iväg och jag går in.

Heeej! Känns som om kapitlen blir långa och tråkiga, ska skärpa mig. Är det någon som läser den här boken? Snälla, kommentera isåfall, jag blir alltid jätteglad när ni kommenterar och röstar❤️
❤️ stay turned❤️

Drummer BoyWhere stories live. Discover now