Kap 20

130 3 3
                                    

Ellies perspektiv

Jag sitter framför datorn och tittar på modern family. Jag har blivit helt besatt, och jag är på säsong 3. Bredvid laptopen ligger en skål med ostbollar och en Fanta exotic. När jag kollat 4 avsnitt stänger jag av datorn och drar på mig ridkläderna. Det fick bli en röd outfit med ett rött shabrak, marinblå ridbyxor och en röd tröja. Jag drog på mig mina ridstövlar och tog hjälmen i handen. Ska vi åka snart! Skrek jag genom huset. Min pappa jobbar mycket, så det brukar bli mamma som skjutsar mig till ställen längre bort.
-Jag kommer!
Vi satte oss i bilen och jag sms:ade Emma:

"Vill du ha skjuts?"

Efter 2 minuter svarade Emma:

"Tack, men mamma kommer och tittar, hon ska testa Drummer medan du rider  Rose."

-Vi behöver inte hämta Emma, hon åker med sin mamma.
Okej, svarar mamma och startar motorn.
Jag sitter tyst i bilen enda fram till gården. Jag ser Emma stå och vinka med en glad Rose i handen på stallplanen och jag hoppar ut ur bilen. Jag går fram till Rose och hon buffar på min hand.
-jag kom hit lite tidigare än vanligt, så att jag kunde förbereda Rose åt dig. Tack så jättemycket! Vi börjar gå upp mot ridhuset och jag känner hur det pirrar i magen.

Heeej! Ganska kort kapitel, men vad föredrar ni? Flera korta, eller färre långa? Jag tycker det är lättare att läsa fler korta kapitel, men vad tycker ni?

stay turned

Drummer BoyWhere stories live. Discover now