Tävling på ridskolan

115 1 2
                                    

Kolla på han😍 har ni sätt nåt sötare?!?!hursomhelst, tillbaka till kapitlet.

Emmas perspektiv

Mamma hade frågat om jag ville hyra en transport, men orka slösa pengar när man kan rida dit på typ 15 min😜. Min outfit var en marinblå piké, röda ridbyxor, marinblå handskar, och ett rött shabrak. När jag ätit klart min frukost, och dragit på mig grejerna, plingade det plötsligt till från min telefon. På displayen stod det pappa, och ni kan ju gissa att jag blev förvånad. Senaste gången han hörde av sig var för att ställa in vår träff här i Stockholm. Det var tydligen "mycket med jobbet" eller nåt sånt. Hursomhelst, till meddelandet:

"Hej gumman! Jag har fått ledigt från jobbet i en månad och undrar om du vill komma hit till USA några veckor nu under jullovet?/Pappa"

Jag skickade snabbt iväg ett meddelande i stil med "ska tänka på det" . Jag kände att jag började få bråttom och ropade på mamma som körde med till stallet.

Hon hjälpte mig att borsta Drummer och hämtade sadeln och tränset medan jag lade ihop alla borstar,pälsglansen m.m.

När vi tillslut var klara körde mamma iväg mot ridskolan i våran lilla röda bubbla(tror man kallar dem så😂). Jag skänklade på Drummer och vi travade iväg mot ridskolan. När vi var framme hade mamma redan anmält mig och Drummer, och jag borstade och fixade lite på Drummer ända tills framhoppningen började. Jag hoppade upp på Drummer och styrde honom mot ett kryss på runt 60-70. Han skuttade lydigt över, och jag styrde mot nästa hinder, ett räcke på 70-80. Drummers bakhovar nuddade, men bommen satt kvar. Jag testade igen, och den här gången gick det bättre.

Jag gick banan en gång innan det var min tur. Den var lätt, i omhoppningen var det ganska snäva svängar, men dem är Drummer bra på. När dem tillslut ropade upp mitt namn i högtalarna gick jag in på banan och fattade galopp. "Emma, varsågod att rid". Jag styrde upp mot första hindret, ett kryss som han hoppade stort och luftigt. Nästa hinder var ett räcke som han kastade sig över, fina ponnyn. Vi fortsatte mot en mur som han såg lite osäker ut över, men jag styrde bestämt mot det och vi kom över. Nästa hinder bestod utav ännu ett räcke. Inget att prata om. Ett ord. FANTASTISK. Sista hindret var en oxer . Även här hoppade han bra, vi snuddade bommen, men den låg kvar på sin plats. När vi tillslut dundrade in i mål var jag överlycklig. "Emma Jonsson, felfri, leder härmed klassen" mamma och Malin kom och kramade om både mig och Drummer.

I ärevarvet hade jag en tjej som hette Cajsa bakom mig, som verkade sjukt sur över att hon inte ha kommit först. Min dröm har gått i uppfyllelse. Här rider jag nu, med en bukett i handen och ett stort leende på läpparna. Efter ärevarvet kom Cajsa fram till mig och sa att det bara var nybörjartur, och jag bara ryckte på axlarna. Jag var för glad och trött för att orka bry mig.

När vi kommit hem, efter att ha lämnat Drummer i stallet med massa morötter i boxen, hade 2 SMS kommit. Ett var från pappa, och ett från Ellie som undrade hur det gått. Jag svarade att det gått bra och öppnade meddelandet från pappa.

"Har du bestämt dig än?"

Jag svarade efter ett tag:

"Ja, jag kommer, ska prata med mamma om det/Emma"

Heeeej! Bestämde mig för att skriva ett längre kapitel, och det här är nog helt klart mitt rekord, 620 ord!

Nu har det ju dessutom kommit en ny person in i berättelsen, Cajsa, henne kommer ni säkert få läsa mer om.

❤️Love ya❤️

Drummer BoyOnde histórias criam vida. Descubra agora