Aamulla herään jo viideltä enkä saa enään unta, joten päätän nousta ylös. Tänään on perjantai ja viikon päästä on kuulemma ne tanssijaiset. En ole varma haluanko mennä ollenkaan. Olen saanut tanssijaisista tarpeekseni.
Puen lenkkivaatteet, sillä koulukin alkaa vasta yhdeksältä ja minulla on aikaa vielä paljon. Laitan juoksu kenkäni jalkaan lähden ulos.
Ulkona vedän hiukseni poninhännälle ja laitan kuulokkeet korviin. Venyttelen vielä vähän, ennen kuin lähden hölkkäämään.
Kun tulen pihaan takaisin, huomaan olleeni yli tunnin lenkillä. Olin unohtanut ottaa matkamittarini mukaan, joten en tiennyt kuinka paljon olin hölkännyt.
Muuten aamu rutiinini meni normaalisti eli kävin suihkussa, laitoin kouluvaatteet, kuivasin hiukset, laitoin hiukset, meikkasin ja söin aamupalaksi omenan. Aamuisin minulla ei ole nälkä, mutta jos en syö saatan helposti pyörtyä.
Olimme sopineet Luken kanssa menevämme samaa matkaa, koska asumme lähekkäin. Pian ovikello soikin ja oletan sen olevan Luke. Laitan kengät jalkaan ja koululaukun olalle ja avaan oven. Oven takana onkin Luke, niin kuin arvasinkin.
"Meidän ei tartte kävellä, koska mun skootteri on tullu eilen tänne" huikkaan Lukelle samalla kun laitan kypärää päähäni ja tarjoan toista kypärää Lukelle. "Mä ajan nii tuu taakse istuu" sanon Lukelle, kun olen istuutunut valkoisen skootteriini. Luke nyökkää ja tulee taakseni ja ottaa vyötäröstäni kiinni samalla kun käynnistän skootteriani. Vatsassani alkaa lennellä perhosia Luken pitäessä vyötäröstäni kiinni. Hän on niin ihana.
Eikä! En voi olla ihastumassa poikaan, jota en tunne edes kunnolla! Ajattelen.
Olisimme joutuneet mennä bussilla, jos minulla ei olisi skootteriani täällä. Koulubussissa on ahdasta ja inhoan ahtaita paikkoja, joten olen vain iloinen skootterini tultua tänne.
Saavumme koulun pihaan ja nousemme pois skootteristani. Jätämme kypärät kypärän säilytys paikkaan ja lähdemme kohti Ashtonia, Calumia ja Michaelia kohti.
"Moii" tervehdin heitä, kun olemme heidän kohdalla. "Wow. Et oo kertonut et sul ois skootteri ja osaat ajaakkin sitä!" Mikey huudahtaa heti. "No ettepä oo kysynykkään" sanon naurahtaen. "Se tuli tänne vasta eilen" sanon vielä heille. "Okei" Cal sanoo hymyillen iloisesti.
Lähdemme ensimmäistä luokkaa kohti, kun juuri ennen luokkaa astumista Luke vetää minut sivuun. "Öhöm... haluisiks sä tulla mun kanssa tanssiaisiin viikon päästä?" Luke kysyy vaivautuneen oloisena. Minulla alkaa heti lennellä perhosia vatsassa. "Joo, miks ei" vastaan iloisena. Luke hymyilee minulle.
Ei! Mähän en enää haluu tanssiaisiin! Miks myönnyin! Soimaan itseäni päässäni. Olisi pitänyt ajatella kahdesti ennen kuin lupaudun menemään osittain tuntemattoman pojan kanssa tanssiaisiin!
Tunti menee hujauksessa ja lähdemmekin löntystämään seuraavaa luokkaa kohti. Ja kuka tulee vastaammekaan? Jack porukoineen.
Yritämme olla huomioimatta heitä, mutta Jack ottaa minua ranteesta kiinni, taas. "Hei vaa sullekki" tokaisen hänelle tylysti. En vain jaksaisi Jackia nytten, tai oikeastaan koskaan.
"Tulisit mun pariks tanssiaisiin" Jack maanittelee hunajaisella äänellä. Yök. "Oot myöhässä, meen Luken kans, joten etippä joku toine tyttö" sanon ja katson häntä suoraan silmiin.
Huomaan sivusilmässäni Luken punastuvan, kun kuulee kertoneeni menevän hänen kanssaan tanssiaisiin. Söpöä.
Mutta Jack se jaksaa yrittää, hän ei ihan ymmärtää ilmeisesti viime kerrasta, etten ole tulossa todellakaan hänen kanssaan tanssiaisiin.