'Er was niemand te zien, meester Jordaan'. de rangers waren ondertussen weer terug op de basis. ze hadden uitgelegt wat er aan de hand was. 'Er was wel degelijk een vijand daar maar jullie herkende haar niet' sprak Meester Jordaan rustig. de rangers keken elkaar verbaast aan. 'Haar?' was de eerste reactie van Tygo. 'Er was alleen maar een asiatische vrouw te zien daar' merkte Tom op. Meester Jordaan zuchtte. 'Mensen, dat was de vijand. ik had haar niet herkent in haar gewone vorm'' Zei Jordy. Meester Jordaan en Jordy wisselde een blik van begrip uit. 'Jordy, verklaar je nader' Vroeg Tygo twijfelend. 'Luister, in de verslagen van de eerste rangers op aarde staat iets over een vrouwelijke strijder. zij was eerst een onderdaan van de tovernares Rita Repulsa maar ze is nu voor zichzelf begonnen'' legde Jordy uit. 'Maar is zij dan niet vernietigd door de energiegolf van zordon?' zei Laura heel scherp. Nu was het even stil. niemand snapte waarom deze onderdaan wel was ontsnapt aan de golf. 'Waarschijnlijk was ze goed ten tijde van de golf' merkte Meester Jordaan op. 'Maar Meester Jordaan, hoe heet deze strijdster dan?' Vroeg Cara-mae. Meester Jordaan zweeg even maar zei al snel: Scorpina.
Die nacht sliep niemand in de basis. iedereen lag wakker en piekerde over deze nieuwe vijand. een intergalactische strijdster die ingehuurd was door rita repulsa. Iemand die daarna voor haarzelf was begonnen. Een gevaarlijke vrouw die de rangers wilde vernietigen. Vele generaties daarvoor hadden geprobeerd haar te stoppen. Het was niemand gelukt en zelfs Zordon, wie veel macht bezat, kreeg het niet voor mekaar. Hoe moesten de rangers dit gevaar te niet doen? Hoe zouden ze dit overleven? Het antwoordt leek eenvoudig, Waarschijnlijk niet tenzij ze nieuwe krachten kregen. Waar moesten ze die nieuwe krachten vandaan komen?