In de basis was het rustig, niemand wilde wat zeggen. Meester Jordaan stond op en liep naar een groot boek. 'Rangers, het is duidelijk dat ze boze plannen heeft. Wat deze zijn is niet duidelijk maar wij moeten ze tegenhouden' zei Meester Jordaan rustig tegen de rangers. de rangers zeiden niets en luisterde naar hun leermeester. 'Jullie moeten de oude krachten van de heksen en tovenaars verkrijgen om Scorpina te kunnen verslaan'. Nu stond Jordy op en liep naar het boek. 'Wat is er?' vroeg Tygo een beetje geïriteerd aan Jordy. Deze zei niks maar begon in het boek te bladeren. 'Aha, hier is het' riep Jordy uit. Tygo stond nu ook op. 'Jordy, vertel op!'. Jordy liep naar de kop van de tafel. 'Nou, ik wist dat ik iets vergeten was. de rangers waren eerst gevestigd in Angel Grove maar die stad werd verwoest. Hierna zijn de rangers naar onze stad gekomen en hebben ze zich hier gevestigd'. 'Ja, wat is je punt dan?' vroeg Laura niet begrijpend wat het betekende. Nog voordat Jordy verder kon gaan vertelde Tygo verder. 'De stad werd waarschijnlijk verwoest door Scorpina' zei hij terwijl hij naar Jordy keek. Jordy knikte maar vervolgde toch zijn verhaal. 'Scorpina had van haar meesteres een wapen gekregen dat voorgoed met de rangers kon afrekenen. Dit waren speciale naalden die de krachten van rangers konden wegnemen. de ranger die dan werd getroffen verloor dan langzaam zijn krachten' legde hij uit. 'Maar waarom heeft zij ze niet tegen ons ingezet?' vroeg Tom. Jordy haalde zijn schouders op en ging weer zitten. 'Jongens gaan jullie maar rusten, we vragen ons dat later nog wel af' zei Meester Jordaan gebiedend.
die nacht sliepen alle rangers op één na. Rick kon niet slapen door een vreemde pijn aan zijn voet. elke keer als hij een stap zette of ook maar een beweging maakte met zijn voet deed het pijn. Hij had gekeken naar zijn voet maar kon niks ongewoons ontdekken. Niet wetende wat er zou gebeuren viel hij na lang wakker te zijn in slaap.