verloren kracht

28 0 1
  • Opgedragen aan Tom Hurkmans
                                    

'Goedemorgen' riep Laura zodra ze Rick zag zitten aan tafel. Rick reageerde niet maar bleef voor zich uitstaren. Laura bewoog haar hand voor zijn ogen langs maar er kwam nog steeds geen reactie. 'Meester Jordaan, kom snel' riep Laura in paniek. Meester Jordaan kwam snel aanrennen. 'Wat is er aan de hand? Weer een aanval?' vroeg Meester Jordaan. Laura schudde haar hoofd en wees naar Rick. 'Er is iets met Rick. Hij reageert niet meer' legde Laura een beetje paniekerig uit. Meester Jordaan keek naar Rick en pakte toen een boek. Hij las een stukje en sloot toen het oud uitziende boek. 'We hebben een probleem' zei Meester Jordaan op een kalme toon.

Even later zaten alle rangers aan tafel. Rick was weer bij zijn positieven gekomen maar voelde zich nog een beetje slap. 'Rangers, we hebben een groot probleem' sprak Meester Jordaan geduldig. De rangers zwegen stuk voor stuk. 'Onze vijand heeft een van haar grootste wapens gebruikt tegen Rick'. iedereen keek een beetje verbaast. 'Maar ze heeft gister helemaal geen wapens gebruikt' zei Tom. Meester Jordaan schudde zijn hoofd. 'Niet dat jij hebt gezien'. Iedereen keek elkaar verbaast aan. 'Luister, de tovernares Rita Repulsa had een wapen gemaakt wat ze nooit heeft kunnen gebruiken. Dit wapen had de kracht om een ranger te ontdoen van zijn krachten. het zijn kleine spijkers die oplossen als je er op trapt' legde Meester Jordaan uit. Iedereen hing aan de lippen van hun leermeester. 'Maar wat heeft dit nu te maken met Rick?' vroeg Cara-mae. Meester Jordaan zuchtte en keek Cara-mae aan. 'Rick is slachtoffer geworden van dit wapen'. Iedereen keek verschrikt naar Rick. 'Maar Rick kan dus nu niet meer morphen?' vroeg Tygo. Meester Jordaan schudde teleurgeestig zijn hoofd.

Iedereen was die dag teneergeslagen. Meester Jordaan deed dit keer geen poging ze op te vrolijken want hij wist dat het toch niet zou werken. 'Maar daarom moeten jullie die nieuwe krachten vinden' zei hij na een lang verhaal over de vreemde krachten. 'Deze krachten zijn bestand tegen de kracht ontrekkende wapens van Scorpina' legde de Meester uit. Tygo stond op en keek naar de rangers. 'Of Rick nu kan morphen of niet, we gaan hem helpen en die nieuwe krachten vinden' sprak hij zelfverzekerd. 'Ja' riepen alle ranger uit. Rick, die zich de hele dag al nutteloos voelde, werd ook opgepept door de rest van de rangers. De rangers gingen zich samen voorbereiden op een reis waar ze niks over wisten.

magic force power rangersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu