'Tom, hou je hoofd even erbij en concentreer je!' riep meester Jordaan. het was een rustige dag op het hoofdkwartier. de rangers waren bezig met hun training onder leiding van Meester Leo Jordaan. Tom was bezig om een spreuk onder de knie te krijgen en de rest trainde in vechtsporten. 'Tom concentreer je voor één keer volledig'. de spreuk die Tom probeerde te leren was van een hoog niveau. tot dan toe was het maar één ranger gelukt de spreuk uit te voeren. 'Jordy, zou jij Tom willen helpen met deze spreuk?' vroeg meester Jordaan aan een van de rangers. Jordy kwam meteen aanlopen om Tom te helpen. 'Luister Tom, denk eerst aan een gelukkig moment. wanneer voelde jij je zielsgelukkig. denk daar aan en probeer de spreuk te gebruiken' legde Jordy uit. Net op het moment dat Tom de spreuk wilde uitspreken klonk er een alarm. Meester Jordaan rende naar binnen en kwam er even later uit met een kaart. Het was een kaart van het gebied en ze konden daarop ook de monsters zien die op aarde kwamen. Op de kaart was er een monster aangegeven met een rode stip. 'Rangers, jullie moeten richting de Bikube' zei meester Jordaan. de rangers gingen meteen op pad. op skates gingen ze richting de school die net ver van de basis lag. al snel waren ze daar aangekomen maar er was geen monster te zien. Alle kinderen zaten al in de klas en er stond alleen een asiatische vrouw op het plein. Tygo, de rode ranger, stapte op de vrouw af. 'Mevrouw, heeft u toevallig iets abnormaals gezien net?' vroeg hij op een rustige toon. de vrouw keek hem aan en draaide zich daarna om. zie liep snel weg. 'Nou, dat was ook niet echt vriendelijk' zei Tygo. 'Trek het je niet aan Tyg, zij was gewoon niet in de stemming voor vragen van vreemden' zei Laura tegen Tygo. de ranger reden weer terug naar de basis.
de basis lag maar een paar straten verderop dus ze waren er zo. het was een klein gebouw maar van binnen was het heel groot. waarschijnlijk had meester Jordaan een vergrootspreuk er op uitgesproken. het hoofdkwartier was een high-tech ruimte vanwaar alles gevolgd kon worden wat er in de stad gebeurde. het was al eeuwen de basis van de power rangers. De rangers waren allemaal uitgekozen door het lot. allemaal hadden ze hun krachten gekregen door een magische ring die in hun bezit kwam. zodra ze de ring om hadden gedaan voor de eerste keer werden ze getransporteerd naar de basis. hier hadden ze meester Jordaan voor het eerst ontmoet en hadden ze te horen gekregen wie ze waren. ieder had ook een taak gekregen binnen het team. Tygo, de rode ranger, had de leiding gekregen over het team. Tom, de blauwe ranger, was de krachtpatser van het team. hij zat op boksen dus daar had hij geen problemen mee. Rick, de zwarte ranger, was eigenlijk de verzorger van het team maar hij werd vaak gebruikt als een soort scout. Laura was de gele ranger geworden en werd hiermee ook een van de veldwerkers. ze was altijd heel positief en vrolijk. ze kon ook goed plannen bedenken wat ze vaak samen met Tygo deed. Cara-mae was de roze ranger. zij was een freerunner en was bedreven in martial arts. hiermee werd zij de vechtexpert van het team. als laatste had je nog Jordy. toen hij de ring omdeed werd hij benoemd tot de groene ranger. hij was heel slim en ook handig met techniek. hij had grotendeels de basis ingericht met de technische snufjes.
alle rangers hadden hun kwaliteiten maar ook hun zwakheden. hierdoor maakte het een goed team. ze vulde elkaar aan in de vorm van kennen en kunnen. samen vormde ze een onverslaanbaar team.