I'm so sorry. Sepatutnya semalam saya publish. Tapi disebabkan masalah internet yang tidak dpt dielakkan. Saya publish harini. Enjoy :)
___________
Dari tadi mereka hanya berjalan dan berjalan. Mereka hanya mengikut sahaja jalan tar ini kemana. Harap harap jalan tar yang mereka ikut ni bukan jalan mati. Kalau tak, mereka terpaksa berpatah balik. Dengan nak papah Seohyun nya lagi, pikir senang?
"Hyo.. kau rasa lama lagi ke nak sampai ke jalan besar?" Soal Sooyoung.
"Urm, lagi sikit sampai lah kot" balas Hyoyeon ragu ragu. Dia sendiri tidak tahu bila ntah mereka akan sampai, Hyoyeon hanya ikut naluri nya saja.
"Lagi sikit ye? Betul ni? Aku dah penat berjalan dah ni" keluh Yuri. Kini giliran Jessica dan Tiffany memapah Seohyun
"Jalan jelah. Kot kot lah depan tu dah sampai jalan besar" gumam Taeyeon. Dia sendiri pun tidak pasti. Masing masing ikut gerak hati saja. Almaklumlah, negara yang dipijaknya sekarang ini bukan negara kelahirannya.
Jalan punya jalan punya jalan punya jalan. Lama kelamaan mereka bertujuh terdengar bunyi deruan enjin yang pasti tidak jauh dari mereka. Enjin KERETA! YA! Mereka pasti 100% bahawa jalan besar atau jalan raya kini berhampiran dengan mereka.
"Girls, you alls dengar apa yang aku dengar?" Soal Hyoyeon. Jelas terpacul riak gembiranya di muka.
"Yes! 100% dengar!" -Taeyeon
"Aku pun!" -Sooyoung
"Macam bunyi kereta banyak lalu lalang? Isn't it ? Hyo, am i right?" -Jessica
"Exactly Jess!" Balas Hyoyeon gembira
"Oh really?? Wahh" kata Yuri gembira.
"Jom.. aku tak tahan kalau kita terus kat sini" rungut Sooyoung seraya berlari anak ke arah timur. Ya, arah situ lah mereka semua terdengar bunyi deruan enjin.
Yang lain pun turut mengikut berlari lari anak. Jessica dan Tiffany yang memapah Seohyun juga memperlajukan pergerakan mereka agar tidak terlampau ketinggalan di belakang.
"Yah! Jangan lah laju sangat!" Bentak Jessica apabila dia, Tiffany dan Seohyun agak ketinggalan beberapa tapak. Actually Jessica tak suka aktiviti macam ni. Berlari lari. Walaupun hanya berlari anak. Dia tetap anti-LARI. Baginya, berlari hanya lah memenatkan kaki dan membuatkan badan berpeluh. Biar lah lambat asalkan selamat. Ni lah pepatah yang biasa diguna nya sejak zaman tadika lagi. Ada satu insiden yang menyebabkan Jessica tidak gemar berlari
~FLASHBACK~
"Krys! Siapa dapat masuk kereta omma dulu dia menang!" Jerit Jessica kepada adiknya Krystal. Mendengar jeritan kakaknya, Krystal berlari menuju ke kereta omma mereka yang terletak di seberang jalan.Pada waktu itu, sesi persekolahan sudah tamat. Macam biasa, omma mereka berdua akan ambil lambat 30 minit kerana tempat kerja nya agak jauh dari sekolah anak anak nya.
"Palli krys! Lambat nya. Nanti unnie menang!" Jerit Jessica lagi sambil melihat ke kiri dan ke kanan untuk melintas jalan. Sesekali sempat lagi dia menoleh kebelakang untuk memerhatikan bahawa adiknya tidak dapat menyaingi nya.
"Ahhh! Unnie Sica, tunggu krys!" Kata Krystal sambil berlari lari ke arah kakaknya. Kalau tak kerana beg yang dipikulnya berisi banyak buku, mesti dia dah masuk dalam kereta dah sekarang. Jessica tidak mempedulikan adiknya. Selepas melihat jalan raya clear, jessica melintas segera. Sempat lagi dia menoleh ke cermin kereta omma nya, kelihatan omma nya tengah menjawab panggilan seseorang. Hanya lagi 3 langkah, Jessica akan sampai ke seberang jalan. Tepat langkah yang terakhir . . .
VOUS LISEZ
THE HIGHLAND TOWER (SNSD FANFIC)
Mystère / Thriller"What's wrong ? Apa dah jadi ni?" Soal Taeyeon risau. Kelihatan air mata Hyoyeon bertakung, hanya tinggal sedikit waktu saja untuk melimpah "Kenapa ni? " soal Sooyoung "Hyo.. Tell us what happen" Tiffany "Yoo... yoona......." -Hyoyeon "Kenapa d...