Semua Kesepuluh pelajar yang disebutkan nama - nama mereka sebentar tadi membuat persiapan mengemas barang keperluan masing - masing di asrama dan rumah. Mereka akan bertolak ke sebuah pulau yang kering dan misteri pada esok hari untuk hidup di sana selama satu minggu. Hadiah yang ditawarkan kepada mereka merupakan jutaan not won Korea bagi setiap seorang.
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Do dorm Kara...
Young Ji memeluk Hara. Dia juga membantu Hara mengemas beg untuk esok hari.
GYURI: Hara, nanti sampai sana jaga diri tau.Pulau kering tu tak bagus untuk kulit kau.Pakai sunblock semua tu ya?
HARA: Aku tidak mahu sertai Survival Game ni!
^>^>^>^>
Di rumah Park Nami..
Park Jimin melihat adiknya Nami sedang sibuk bertungkus lumus mengemas beg. Dia menegur adik kesayangannya yang seorang itu.
JIMIN: Adik nak pergi mana ni? kenapa adik kemas beg ni?
NAMI: Ohh, Nami terpilih untuk sertai Survival Game.
JIMIN: Betulkah? Adik kena jaga diri ta. Bahaya tau Survival Game ni. Kawan oppa ada yang dah mati seorang.
NAMI: Jadi, sebab itulah hadiah yang ditawarkan itu lumayan?
Jimin menganggukkan kepalanya. Sungguh berat hati dia mahu melepaskan adiknya menyertai Survival Game itu.
*********
Di rumah Jin pula...
JIN: Omma, Jin akan menyertai Survival Game.
OMMA: Survival Game? Bukankah itu aktiviti yang merbahaya?
Jin cuba menenenangkan hati ommanya yang begitu risaukannya.
JIN: Hadiahnya lumayan omma. Duit yang kita dapat tu boleh buat perbelanjaan perubatan appa di hospital.
<><><><><><><><>
Di asrama Vixx...
N: Aku akan bawa pulang jutaan not won Korea tu. Tengoklah nanti!
HYUK: Hyung, hyung pasti ke hyung boleh survive?
N: Semestinya. Sebab itulah aku terpilih. Aku ini kuat. Setakat hidup kat hutan itu, apalah sangat.
N berkata angkuh. Dia mencapai begnya yang terletak di atas almari itu.
#######
Di rumah Hyung Sik...
Hyung Sik baru sahaja pulang dari gym. Dia mengelap peluh di dahinya. Dia merehatkan dirinya di atas katilnya sejenak memikirkan tentang Survival Game. Hyung Sik meletakkan beg yang telah siap dikemasnya di hadapan pintu bilik.
Hyung Sik melihat bilik ommannya yang kosong dan gelap. Sungguh dia rindu akan ommanya yang telah lama pergi meninggalkannya akibat sakit buah pinggang.
HYUNG SIK: Omma, i'm leaving...
^>^>^>^>^>Di rumah Sorn...
SORN: Omma, i'm going to join the Survival Game on tomorrow.
OMMA: What? Do you know what is a Survival Game? You must be out of your mind!
SORN: No, i'm not crazy mom. Yes, i know what is it. But please let me go!
OMMA: No Sorn! what if...
Sorn menahan mulut ommanya daripada terus berkata-kata lagi.
SORN: Its okay mom. I'll be home safely. Don't worry about me. I know how to take care of myself. I'm a smart student.
OMMA: Okay. Fine. But promise me that you'll be home safely?
SORN: Yeah mom. I'm promise!
Sorn memeluk ommanya dengan erat.
~~~~~~~~
Di asrama MyName...
Se Yong menepuk bahu Chae Jin dari belakang. Dia mentertawakan Chae Jin sepuas hatinya.
CHAE JIN: Kenapa hyung gelakkan saya? %#*-@$&!!!
SE YONG: Tak sangka pula kau boleh terpilih untuk sertai Survival Game tu.
CHAE JIN: Apa masalahnya?
JUN Q: Hyung tengok kau ni macam tak boleh je hidup kat pulau misteri tu.
IN SOO: Ha'ah la. Kau tu bukannya ada apa-apa kelebihan pun.
CHAE JUN: Eii.. Hyung! jangan pandang rendah pada saya eh. Kalau saya berjaya survive apa hyung akan bagi pada saya?
GUN WOO: Kami akan turuti segala permintaan maknae kami yang comel ini.
-_-_-_-_-_-_-_-
Di asrama Madtown...
Moos menendang pintu asrama dan terus pergi ke katilnya. Moos kelihatan dingin dan tidak banyak cakap. Kelakuan dan sikapnya menjadi tanda soal kepada rakan-rakan sebiliknya yang lain.
Moos mengunci pintu biliknya dan mendiamkan diri di dalam biliknya.
"_"_"_"_"_"_"_"
Di asrama B1A4...
JIN YOUNG: Hoi Baro, dah kemas beg ke belum?
BARO: Belum. Alah, pagi esok boleh kemas.
SANDEUL: Bukankah kau kena pergi awal esok?
BARO: Esok aku bangunlah awal. Lepas itu, aku kemaslah beg aku. Sempat punyalah!
GONGCHAN: Ye ke hyung bangun awal?
CNU: Kau tu dah la selalu bangun pukul 10. Kau kena pergi pukul 8 tahu tak?
+-+-+-+-+-+-
Di asrama iKon...
Goo Jun Hui mengemas beg tanpa banyak cakap. B.I menerpa ke arahnya.
B.I: Good luck bro untuk Survival Game.
JUN HUI: Aku sebenarnya tak mahu pergi. Aku dah jumpa pengetua supaya tarik balik nama aku dan masukkan nama pelajar lain tetapi permohonan aku ditolak.
B.I: Kat sana nanti, kau janganlah duduk seorang diri. Kau kenalah rajin bergaul dengan mereka. Aku risau bila kau seorang diri di sana. Pulau misteri tu berbahayalah.
JUN HUI: Tengoklah nanti macam mana.
Apa yang akan terjadi dekat mereka selepas ini???
Kalau nak cepat update vote and comment!!! ^-^
YOU ARE READING
SURVIVAL GAME
Horror10 orang pelajar dari Sekolah Korean Nation High School terpilih untuk menyertai survival game.Pelbagai kejadian yang telah berlaku apabila mereka ditempatkan disebuah pulau yang tidak berpenghuni dan hanya ada mahkluk halus sahaja.... #kalau nak t...