CHAPTER 7

280 31 1
                                    

Nami telah menjumpai mayat baro yang tercucuk dengan dahan kayu yang tajam.

Semua menjauhkan diri daripada mayat Baro. Mereka kembali ke tempat perkhemahan mereka.

********

HARA: Hara ada bawa phone.

MOOS: Bawa pun tak guna juga Hara.

N: Kenapa pula?

MOOS: Korang dah lupa ke? Kita di pulau misteri. Pulau ni tak ada line!

Semua terdiam buat seketika.

=======

NAMI: Habis tu, kita nak buat apa sekarang ni dengan mayat Baro tu?

Chae Jin berlari tercungap-cungap ke arah mereka. Dia membawa sesuatu berita buruk kepada rakan-rakannya yang lain.

CHAE JIN: Guys, mayat Baro dah hilang!

HYUNG SIK: Hah? Hilang?


~"~"~""~"~~"~~~""~"~"~

Keadaan menjadi semakin panik. Hara, Nami dan Sorn semakin takut dengan apa yang berlaku.


Sorn menghampiri Nami dan Hara di dalam khemah. Dia menghulurkan beberapa helai tisu kepada Hara yang sedang menangis itu.

SORN: Hei, its okay. Semuanya akan berakhir tidak lama lagi.

HARA: Macam mana kalau Hara tak sempat survive?

NAMI: Jangan cakap macam tu.

HYUNG SIK: Semua bertenang. Kita semua akan cari mayat Baro nanti.

:::::::::::::::::::

Hari ke 4 mereka di Pulau Misteri...

MOOS: Dah 1 hari kita cari mayat Baro tetap tak jumpa. So, macam mana ni? tetap nak teruskan ke?

HYUNG SIK: Ya. Sebab dia kawan kita!

JUN HUI: Nak cari di mana lagi?

HYUNG SIK: Nanti kita semua akan berpecah cari Baro.

JIN: Okay.

#######

HARA: Oppa, i have to pee.

N: Bahaya kalau Hara pergi seorang diri.

HARA: Takkan la nak kejutkan Sofn dengan Nami? mereka tengah tidur.

N: Mari oppa teman!

HARA: Oppa janji tak intai?

N: Belakang sana tu ada jambanlah. Ada pintu lagi!

Semasa dalam perjalanan pulang ke khemah masing-masing Hara tiba-tiba pengsan.

Kira-kira 3 jam selepas itu Hara tersedar daripada pengsan. Dia terus mencekik leher Jin.

JIN: Hara?! kenapa cekik oppa macam ni?

HARA: You are the next after him!!

Jin menteriak meminta tolong. N, Chae Jin, Jun Hui dan Hyung Sik menahan Hara. Masing-masing memegang kaki dan tangan Hara supaya tidak bebas bergerak.

NAMI: Hara ni kena rasuklah. Cuba lihat pada matanya. Sangat lain daripada kita. Bibirnya pula pucat.

SORN: Iyalah. Betul tu.

JUN HUI: Cara terbaiknya, kita ikat je dia kat pokok sana. Sebab kita dah tak dapat buat apa-apa dah pada dia ni.

Hyung Sik mengikat Hara di pokok kelapa. Hara masih lagi bersifat liar dan meronta-ronta untuk dilepaskan.

JIN: Lepas Baro mayat hilang, Hara pula jadi macam ni.


LEPAS NI SIAPA YANG AKAN MATI??

JIN??

HARA??

TUNGGULAH CHAPTER SETERUSNYA!!!
JGN LUPE VOTE AND COMMENT SEKALI...^^

SURVIVAL GAMEWhere stories live. Discover now