CHAPTER 4

346 37 3
                                    


Bas tiba di Jeti pulau misteri itu. Semua peserta mengangkat beg mereka dan turun dari bas tersebut. Park Hyung Sik sebagai ketua kumpulan ini memastikan anak-anak buahnya berjalan terlebih dahulu daripadanya. Mereka menaiki sebuah boat untuk ke sana.

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

Tiba di sana pulau misteri...

Topi yang dipakai Hara terbang jauh ke udara. Dia mengejar dan cuba untuk mencapai topinya itu tetapi tidak berjaya. N berlari membantu Hara mendapatkan topinya semula.

Sorn pula, mengangkat barang yang banyak. Maka tertinggallah Sorn di belakang sendirian. Jun Hui yang pendiam itu memusingkan badannya menolong Sorn.

Sewaktu mereka hendak berbincang tentang pembahagian tugas, Nami diganggu lebah. Dia meronta-ronta meminta tolong. Kelakuan Nami pada waktu itu menarik perhatian mereka.

N: Kau ni dah kenapa Nami?

BARO: Nak berlakon comelkah kat sini?

NAMI: Tak. Lebah ni!

Jin, N dan Hyung Sik bangun menghampiri Nami untuk membunuh lebah tersebut.

H

YUNG SIK: Are you okay?

NAMI: Yeah. Thank you.

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
H

YUNG SIK: Guys, mari kita bahagikan tugasan.

JIN: Saya akan ambil bahagian dalam masakan.

HYUNG SIK: Baro dan Moos akan pergi cari kayu di hutan sana.

MOOS: Apa? aku dengan dia ni? Apahal pulak?

BARO: Aku tak nak dengan pendek ni!

HYUNG SIK: Hak Yeon dan Hara akan hidupkan api. Sediakan tapak perkemahan dan dirikan khemah.

HARA: Baik.

N: Okay.

HYUNG SIK: Nami akan bantu Jin dalam memasak dan cari bahan yang sepatutnya.
Sorn dan Jun Hui akan tangkap ikan di sana.

CHAE JIN: Saya pula macam mana?

HYUNG SIK: Kau akan pergi masuk ke dalam hutan... buru haiwan apa-apa yang patut.

Semua orang bersetuju dan mula bergerak ke tempat yang diarahkan. Chae Jin masih dalam dilema sama ada mahu mengikut Hyung Sik atau tidak.

HYUNG SIK: Hoi Chae Jin, sini masuk hutan ikut aku atau kau tak makan malam nanti.

CHAE JIN: Okay. Okay saya datang.

HYUNG SIK: Its okaylah. Aku ada. Kau nk takut apa?

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

Nami duduk bersebelahan dengan Jin yang sedang berehat itu. Dia menghulurkan beberap helai tisu kepada Jin. Jin menyambutnya dengan senyuman.

SURVIVAL GAMEWhere stories live. Discover now