●Firstly author minta maaf sebab lambat update. Mian! ;'(
●Secondly cover tu saje je author letak sebab nak bagi korang gelak...hahaha! XD *wak doyok mean*
●Thirdly....back to story!
Park Hyung Sik menggunakan sedikit kayu yang terdapat di tepi pokok itu untuk menghidupkan api. Jin bersandar di pokok sementara Jun Hui sedang cuba membalut kaki Jin yang patah itu dengan menggunakan kain yang diberi oleh Hyung Sik yang prihatin.
JIN: Thank JUN HUI.JUN HUI: It okey!
Jun Hui tersenyum. Kemudian dia mengambil tempat duduk di sebelah Jin. Mereka berborak sedikit tentang persekolahan mereka.
JIN: Jun Hui, aku tak pernah sangka pula kau macam ni. Pada mulanya aku melihat kau, aku ingatkan kau sombong dan berlagak. Tu yang buat aku tidak minat untuk rapat dengan kau.
Jun Hui tergelak perlahan sebaik mendengar kata-kata yang keluar daripada mulut Jin, seorang senior sekolah mereka.
JUN HUI: Tidak. Aku cuma kurang berminat untuk bergaul dengan orang lain. Aku hanya bergaul dengan budak sebilik dengan aku saja. Di kelas, aku bukannya bergaul sangat.
Jin sekadar mendengar Jun Hui bercakap.
JUN HUI: Mungkin sebab ni la aku terpilih untuk menyertai Survival Game ini. Ketua aku, Han Bin ada cakap pada aku agar bergaul dengan orang lain. Baru kini aku tahu kenapa pergaulan itu amat penting. Aku dah dapat pengajarannya.
Jin menepuk perlahan bahu Jun Hui.
JIN: Kau suka Sorn bukan?
JUN HUI: Ehh? soalan apa pula ni Jin?
JIN: Mengaku sajalah.
Jun Hui agak terkejut sebaik dia dilempar soalan begitu. Mukanya merah menahan malu.
JUN HUI: Ya. Aku suka dia semenjak dia ambil berat tentang aku. Sorn itu lain daripada lain.
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Chae Jin, Nami dan Sorn akhirnya terlelap bersama-sama di dalam hutan itu diterangi sedikit cahaya bulan dan bintang di langit.
Tidak lama itu, Chae Jin ditarik oleh sesuatu ke tempat lain. Chae Jin cuba mencapai kaki Nami untuk meminta tolong tetapi malangnya, dia tidak sempat. Chae Jin juga cuba untuk menjerit tetapi dia tidak mampu bersuara kerana lehernya seakan-akan dicekik oleh sesuatu. Maka, Chae Jin pun hilang.
Kira-kira 20 minit selepas Chae Jin hilang, Park Nami tersedar daripada terlelap. Matanya meliar mencari kelibat Chae Jin. Nami mula mengejutkan Sorn disebelahnya.
NAMI: Chae Jin Seok-ahhh!!
Nami menjerit nama Chae Jin sekuat hatinya. Setelah itu, Sorn cepat-cepat menutup mulut Nami disebelahnya.
SORN: Nami, jangan menjerit. Nanti Hara datang.
Tangan Sorn yang semakin hangat dapat dirasakan oleh Nami di mulutnya setelah Sorn menyentuh mulutnya itu.
NAMI: Sorn yaa.. demam awak semakin teruk. Panasnya awak! saya boleh terasa habanya di sini.
●●●●●●●●●●●
Jeritan Nami sebentar tadi dapat didengari oleh Park Hyung Sik dan lain-lain.
JUN HUI: Itu suara Nami! Sorn dan Chae Jin pasti ada bersamanya.
Jun Hui terus bangkit daripada duduknya.
HYUNG SIK: Tak apa Jun Hui. Kau duduk situ dan awasi Jin. Aku akan ke sana cari mereka.
Dengan berbekalkan kayu dan api, Hyung Sik menjejakkan kaki ke dalam hutan mencari arah suara Nami yang mereka dengar.
ADAKAH HYUNG SIK DAPAT MENCARI NAMI DAN SORN???
KALAU NAK TAU TUNGGU CHAPTER SETERUSNYA!
JENG!! JENG!! JENG!! JENG!! JENG!! JENG!! JENG!! JENG!!
BTW VOTE AND COMMENTS ^-^
YOU ARE READING
SURVIVAL GAME
Horror10 orang pelajar dari Sekolah Korean Nation High School terpilih untuk menyertai survival game.Pelbagai kejadian yang telah berlaku apabila mereka ditempatkan disebuah pulau yang tidak berpenghuni dan hanya ada mahkluk halus sahaja.... #kalau nak t...