CHAPTER 14

266 30 12
                                    

+Firstly author happy sangat dapat 1k...thank for readers yang sudi baca ff ni (˚Y˚)

HYUNG SIK: Park Nami-ahh, Chae Jin Seok-ahh, Chonnasorn Sajakkul-ahh? Mana korang ni?

Hyung Sik melangkah masuk ke dalam hutan dengan lebih berhati-hati untuk mencari mereka yang terpisah.

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°


Nami menangis seketika sambil memeluk Sorn kerana dia benar-benar takut. Sorn cuba menenangkan Nami dengan menepuk-nepuk lembut belakang Nami.

SORN: Hey, sedar tak? kita tinggal esok sahaja lagi! Lepas pukul 1 petang, kita sudah dibenarkan pulang. Kita survive Nami!!!

Hati Nami berasa lega sedikit sebaik mendengar Sorn berkata begitu.

NAMI: Jimin oppa, omma, appa! I miss all of you.

Sorn tersenyum di sebelah Nami sebaik melihat rakannya itu kembali tersenyum.

SORN: Omma saya berharap sangat agar saya pulang dengan selamat. Saya juga telah berjanji dengannya untuk pulang dengan selamat.

Tidak lama itu, Hyung Sik berjaya menjumpai Nami dan Sorn.

HYUNG SIK: Chae Jin mana?

NAMI: Kami tidak tahu. Kami tersedar sahaja, dia sudah hilang.
Sorn: Apa kita nak buat sekarang ini?

H

YUNG SIK: Kita kena cari Chae Jin dengan walaumacam mana sekalipun. Sorn, biar aku angkat kau. Aku tahu badan kau masih lemah.

NAMI: Kita kena cari Chae Jin tengah malam macam ni ke?
Hyung Sik: Esok kita akan cari dia!

●○●○●○●○●○●○●○●○●

Sorn, Nami, Hyung Sik, Jun Hui dan Jin tidur di atas pasir pantai dengan tidak beralaskan apa-apa pun. Malam itu, masing-masing berada dalam kesejukan. Sorn yang demam itu pun menggigil menahan kesejukan. Jun Hui yang kasihankan Sorn itu terus memeluk Sorn supaya Sorn tidaklah berasa sejuk sangat.

Sinaran cahaya matahari terus memancar tepat ke arah mata Hyung Sik membuatkannya silau lalu terus bangun daripada tidurnya. Dia tidak mengejutkan mana-mana rakannya yang sedang tidur kerana dia tahu rakan-rakannya masing-masing kepenatan.

Hyung Sik berjalan masuk ke dalam hutan sambil membawa tali dan pisau. Sedang berjalan masuk makin ke dalam hutan, tiba-tiba Hyung Sik terasa seperti dia terpijak sesuatu. Matanya terus melirik ke tanah. Dia mendapati seutas rantai besi yang dipakai oleh Chae Jin. Rupanya, dia berada di tempat yang dia telah menjumpai Nami dan Sorn. Hyung Sik melihat juga tanah di tempat yang terjatuhnya rantai Chae Jin itu terdapat kesan seperti jari-jemari seseorang telah ditarik ke sesuatu tempat.

Tanpa banyak soal, Hyung Sik terus mengikuti kesan-kesan tersebut sehinggalah dia berjaya jumpa Chae Jin. Dia mendapati Chae Jin masih lagi bernyawa tetapi terdapat kesan cakaran pada mukanya, leher dan tangan. Badan Chae Jin juga lebam. Leher Chae Jin sedikit kebiruan. Hyung Sik terus menghampiri Chae Jin yang cedera itu.

HYUNG SIK: Chae Jin-ahh, kau okay ke tidak ni?

Terbatuk-batuk Chae Jin menjawab soalan Hyung Sik itu. Setelah itu, Hyung Sik terus mengangkat Chae Jin dan membawanya keluar.


◎»◎»◎»◎»◎»◎»◎»◎»

Nami merawat Chae Jin yang cedera itu sementara Jun Hui dan Hyung Sik sedang membina raket untuk keluar daripada pulau misteri ini. Sorn dan Jin berehat di bawah dahan pokok kelapa sambil memerhatikan rakan-rakannya yang lain.

Btw ff ni lagi satu chapter je lagi...^^.

Kalau nak tau SIAPA yang dapat survive benda ni sampai habis...

TUNGGU LAST CHAPTER! ^_*

VOTE AND COMMENTS SEKALI YE...

SURVIVAL GAMEWhere stories live. Discover now