Dokud nás smrt...

216 38 4
                                    

"Jsi připravená?"

Zeptal se Koschei a otočil se na Dé. Ta pevně sevřela složku ve svých rukách a naposledy zkontrolovala svůj účes.

"Asi."

"Asi není odpověď."

"Koschi, ano, vezmu si tě, jen se bojím, že to spletu."

Muž se zasmál.

"To jsi celá ty. Pořád se něčeho bojíš. Už jako malá jsi se bála sundat nohy z postele, protože ses bála, že pod ní někdo je."

"Ale tam doopravdy někdo byl. Chytil mě za nohu a pak mi dal toho vojáčka co mám na okně."

Pán Času se jen ušklíbl a chytil ji za ruku.

"Dobře. Ale teď tě za nohu nikdo chytat nebude, to slibuji. Jenom to podepíšeš."

Upravil jí dlouhé červené šaty, které na sobě měla a ona mu na oplátku narovnala plášť. Ten měla i ona a patřil k němu i vysoký límec z velmi lehkého kovu, na kterém byly ornamenty. Tedy, pro laické oko by to určitě ornamenty byly, ve skutečnosti však šlo o cirkulární Gallifreyštinu.

Dé pevně stiskla ruku svého přítele a zhluboka se nadechla. Udělala rázný krok vpřed, stejně jako on. Uvnitř místnosti už stál jeden z úředníků Pánů Času a usmíval se. Tedy, on se neusmíval sám od sebe, měl to v popisu práce.

Dovolte mi malou odbočku, abych vám vysvětlila princip a platnost svateb na Gallifrey.

Stejně tak jako lidé, stvrzují i Páni Času svou lásku manželským svazkem, ovšem trochu jinak. U pozemšťanů to jde jednoduše, řekne se, že spolu budou dokud je smrt nerozdělí, ovšem na Gallifrey je smrt docela ošemetný pojem.

Po té spoustě rozvodů, které následovaly po regeneraci jednoho z manželů se legislativa trochu upravila a to do tohoto znění:

63890/127 z Ústavy planety Gallifrey, ze zákona o Manželství.

Každý manželský svazek je platný po dobu kdy mají oba zúčastnění tu podobu, ve které sňatek uzavřeli. Po uplynutí této doby musí být takovéto manželství znovuobnoveno v opačném případě bude anulováno.

To si zapamatujte, pro náš příběh to jednou bude důležité. Teď ale zpátky k samotnému aktu.

Páni Času na svých svatbách nepotřebují svědky, protože se jejich přísahy automaticky nahrávají na Kotouče Přiznání. Tam zůstanou až do konce času. To je jen tak mimochodem taky důležité, tak nezapomeňte.

"Já, Koschei, slibuji, že budu se svou milovanou sdílet útrapy i krásné věci, že budu dobrým manželem a správným Pánem Času."

Pronesl muž svou přísahu a sundal ruku z kotouče. Po něm pokračovala Dé.

"Já (Zde má být její jméno, ale z důvodu bezpečnosti vesmíru, času a tak vůbec nemůže být zveřejněno) slibuji, že budu se svým milovaným sdílet útrapy i krásné věci, že budu dobrou manželkou a správnou Paní Času."

Pak se zadívala do očí svého manžela. A pak ho podle tradic, které jsou pro Gallifrey a Zemi stejné, políbila.

___________

"Víš co je tohle?"

Zamávala Missy ve vzduchu lesklou věcí a mrkla na Doctora. Ten se zamračil.

"Samozřejmě, že vím. Je to kotouč přiznání, tvoje zpověď. Chystáš se zemřít?"

"To by se ti líbilo. A ne, tenhle není můj. Je náš."

Pán Času vykulil oči.

"Kde jsi to našla?"

"Někde."

"Nevím co s tím máš v plánu, protože už to stejně neplatí."

"Neplatí? A podle čeho? Podle zákonů planety, která už neexistuje?"

Deathless love (CZ Doctor Who)Kde žijí příběhy. Začni objevovat