Kosch pomohl svojí přítelkyni zpět do bot a objal ji.
"Teď následuje ta složitější část. Vrátit se zpátky jen vteřinu potom, co jsme odletěli."
"To zvládneš, zlato."
Poplácala ho Dé po rameni a opřela se o konzoli. Pán Času se usmál a cosi zadal do klávesnice.
"Tak teď, nebo nikdy."
Vydechl a zatáhl za startovací páku. Tahle část byla vždycky dramatická. Nikdy nevěděli, jestli se na to co tu provádějí nepřijde. Nejen, že to porušovalo všechny pravidla školy, ono to bylo i mírně nezákonné. No, spíš úplně.
Motory odstartovaly a stejně tiše i přistály.
Koschei položil dlaň na kliku. Trochu nervozně se usmál a otevřel dveře. Pomalu vykoukl ven a držíc svou přítelkyni za ruku a udělal váhavý krok vpřed.
"Kam si myslíte, že jdete?"
Ozval se přísný hlas a oběma došlo, že mají malér.
_________
"Uvědomujete si vůbec, kolik předpisů jste tím svým výletem porušili?"
Zeptal se Ředitel a zamračil se ještě víc. Popravdě, žádný ze studentů ho nikdy neviděl se smát. Dé sklopila pohled a odpověděla.
"Osm."
"Vy si očividně neuvědomujete závažnost svého provinění, slečno! Za tohle vás můžeme vyloučit. Oba."
Řekl a pohledem přejel ke Koschei, který pořád držel svou spolupachatelku za ruku a druhou dlaň ochranářsky položenou na jejím rameni.
"Spíš mě."
Oznámil prostě a pokračoval.
"Byl to můj nápad, ona s tím nemá nic společného."
"Ale houby. To já jsem ho do toho dostala, říkala jsem, že to určitě neudělá."
"Nechte toho oba!"
Přerušil jejich sebeobviňování Ředitel a zakroutil hlavou.
"Všichni víme, jak to bylo. Vždycky když se na téhle škole něco děje, můžete za to vy dva. Kdybyste nebyli nejlepší z ročníku, tak už tu dávno nejste."
Pár svorně zabodl pohled do země a Pán Času naproti nim pokračoval.
"TARDIS na této škole slouží na trénování jejich řízení, ne na romantické výlety po vesmíru. Když vám řeknu ať to už nikdy neděláte, stejně mě neposlechnete, že?"
Oba se ušklíbli a kývli. Muž protočil panenky a povzdechl si.
"Jestli vy dva jednou nevyhodíte Gallifrey do vzduchu, tak to bude zázrak."
Koschei se trochu zasmál.
"To ji ale nesmíte pustit do Časového trezoru."
"A jemu nesmíte dát politické postavení. Představte si ho ve vládě. Představte si ho v Radě."
Následoval výbuch smíchu obou obviněných, nehledě na to v jaké pozici se teď nacházeli. A to jim Ředitel musel připomenout.
"Být vámi tak se nesměji. Budu vás muset potrestat."
Oba zmlkli.
"Budete opravovat všechny rozbité fázory tady ze školy. Zrovna neumíme najít nikoho kdo by se o to postaral a vidím, že vy dva máte volného času a energie až moc."
"Fázory?!"
Vykřikla Dé a zamrkala.
"Vždyť se porouchaly všechny! To je možná čtyři sta přístrojů k opravě!"
"Však dvě stě pro každého. A teď už jděte, ať vás tu nevidím."
________
"Fázory."
Brblal Koschei a přitom si to rázoval dlouhou chodbou.
"Nic lepšího už vymyslet nemohl."
Dé ho jen mlčky následovala.
"Neboj, zlato. My dva to zvládneme. Snad."
"Toho se nebojím, ale budeme muset omezit naše výlety."
________
Missy se usmála a přešla blíž k vyděšenému Doctorovi stojícímu za konzolí.
"Jak ses sem dostala?"
"Dostala. Já se vždycky dostanu tam kam chci, Doctore."
Muž trochu couvl.
"Co po mě chceš?"
"Chci tě zpátky, Doctore. Chci zpátky to co jsme měli."
"Víš moc dobře, že to nejde."
"Jakto, že nejde?"
Usmála se a poposkočila blíž k němu.
"Teď je všechno tak jak předtím, ne?"
"Nikdy to nebude tak jako předtím."
Odporoval jí a obcházel konzoli tak, aby se s ní nestřetl. Missy se smutně usmála.
"Vážně? Vzpomínáš si, jak jsme opravovali fázory?"
ČTEŠ
Deathless love (CZ Doctor Who)
FanfictionVšichni známe příběh Doctora a Mastera, dvou Pánů Času, nepřátel na život a na smrt. Co ale způsobilo takto vyhrocený vztah osob, které si byly předtím tak blízké? Protože jak se říká, nenávist je pouze opačným pólem lásky a protiklady se přitahují...