Part 2

1.6K 107 0
                                    

"Morning honey"

Satu kucupan singgah di bibir nipis Sehun sebaik sahaja di mencelikkan mata.

Sehun tersenyum.

"Morning"

"Amacam ? best tak 'game' semalam ? Your body is woww! Damn beautiful!"

Kata Sehun pada Keisha. Keisha tersenyum. Dia menghulurkan seluar jeans yang dipakai Sehun semalam.

"Nah. Seluar you"

Kata Keisha.

Sehun mencapai lalu diletakkan disebelahnya.

"I nak buat breakfast jap"

Langkah Keisha terhenti apabila Sehun menarik lengannya m



"Maaf saya lambat tuan"

Kata MinRa. Mesyuarat sudah pun habis. Selalunya dia akan cuti kerana ingin membersihkan kubur omma dan appanya.

MinRa hanya menunduk. Tidak berani ingin memandang muka bosnya itu.

Sehun tersenyum sinis. Dia bangun dan menghampiri MinRa.

"Lantai tu lagi handsome dari aku ke ?"

Tanya Sehun. Geram dengan sikap MinRa.

MinRa mendongakkan kepalanya. Membukat mata Sehun.

'Ni perempuan yang aku langgar semalam'

Kata Sehun dalam hati.

"Saya minta maaf"

"Disebabkan kau lambat,aku pecat kau!"

Tengking Sehun. MinRa memandang muka Sehun.

"Tolonglah jangan berhentikan saya tuan. Saya sanggup buat apa pun asalkan tuan tak berhentikan saya"

"Betul ni ?"

Tanya Sehun. Dalam fikirannya sudah bermacam² dia ingin menghukum gadis itu.

"Ya,tuan"

"Aku nak kau jadi orang gaji aku.
Start from now!"

MinRa memandang muka Sehun. Air mata hampir mengalir tetapi ditahan.

"Aku nak kau ikut kemana saja aku pergi faham ?!"

MinRa kembali menunduk apabila air mata mula menitis.

"Faham tak ?!"

Bentak Sehun. Bahu MinRa terhinjut sedikit akibat bentakkan Sehun.

"Fa-Faham tuan"

--

"Tuan boleh tak saya nak balik ? Sebab saya tak biasa keluar malam"

Tanya MinRa lembut. Sudah masuk tiga mall mereka 'teroka'.

Pertanyaan MinRa membuatkan Sehun terhenti. Dipusing badanyan menghadap MinRa.

"No!"

Sehun merentap pergelangan tangan MinRa kasar lalu dibawa MinRa masuk ke keretanya.

Kereta ferrari milik Sehun laju meluncur di atas jalan. Sehun memakirkan keretanya di garaj sebuah rumah banglo.

"Turun"

Kata Sehun dingin. MinRa hanya mengikut kata Sehun.

Sehun membuka kunci rumahnya lalu masuk ke dalam. MinRa hanya tercegat di luar. Tidak berani ingin masuk.

"Kau buat apa lagi kat luar tu?! Masuk!"

Tengking Sehun. Perlahan² MinRa masuk. Sehun sedang merebahkan dirinya di atas sofa sambil matanya terpejam.

"Tutup and kunci pintu tu"

Kata Sehun dengan mata terpejam. MinRa sudah mula gelisah. Tetapi tangannya masih lincah mengunci pintu.

Sehun bangun lalu berjalan naik ke atas.

"Ikut aku"

Kata Sehun. Perlahan² MinRa mendaki tangga mengikut Sehun. Sehun memulas daun pintu bilik itu.

"Mulai sekarang,kau tinggal dengan aku. Aku tuan kau sekarang. Tentang baju kau,kau tak payah risau esok kita pergi beli."

Sehun berlalu pergi tetapi langkahnya terhenti apabila dia teringat sesuatu.

Dipusing balik dan mendekatkan dirinya dengan MinRa. Automatik MinRa undur ke belakang sehingga belakang badannya terlanggar dinding.

Sehun meletakkan kedua tangannya di dinding.

"One more thing...jangan berani nak lari dari rumah ni. Kau hanya boleh keluar jika aku keluar dengan kau."

Bisik Sehun ditelinga MinRa. MinRa memejamkan matanya kerana mukanya dan muka Sehun terlalu dekat.

"Good night little girl"

Sehun berlalu pergi dan menutup pintu bilik MinRa. MinRa membulatkan matanya. Baru dia ingat yang Sehun adalah lelaki yang melanggarnya tempoh hari.

"Dia ambil aku sebagai orang gaji dia sebab nak aku bayar hutang ke ? Ya,Tuhan. Aku mana ada duit sebanyak tu"

MinRa bercakap sendiri. Hampir menangis dia dibuatnya.

Thanks for vote amd read

[COMPLETED] Hurt (Sehun EXO fanfic)Where stories live. Discover now