Ting tong~
MinRa berlari kecil ke arah pintu apabila mendengar bunyi loceng.
Hari ini,Sehun tidak pergi ke mana². Jadi senanglah tugasnya. Hanya perlu masak sahaja.
MinRa membuka pintu.
"Yea ? Cari siapa yer puan,tuan ?"
"Ooh Sehun. Dia ada tak ?"
Sengaja Mrs.Oh berlakon. Dipandang MinRa dari atas ke bawah.
'Cantik'
Getusnya.
"Puan dan tuan masuk dulu. Saya panggilkan tuan Sehun"
Sopan sahaja cara percakapan MinRa. Mrs.Oh dan Mr.Oh terus ke sofa. MinRa pula naik ke atas untuk memanggil Sehun.
Sesampai di bilik Sehun,dia mengetuk pintu.
"Tuan. Tuan"
Panggil MinRa. Sehun membuka pintu bilik.
"Kau nak apa ?! Aku nak tidur pun tak boleh! Sh*t!!"
Baru sahaja tangannya ingin menampar MinRa seseorang merentap tangannya kasar.
"Ooh Sehun!"
Tengking si bapa. Mrs.Oh menarik MinRa ke dakapannya.
"A-appa"
Perlahan² tangannya diturunkan. Sehun meraup muka. Sudah lebih setahun dia tidak berjumpa dengan orang tuanya sejak mereka pindah ke United States atas urusan kerja.
"Pergi bersihkan diri kamu. Then,turun. Appa ada benda nak bincang"
Tegas sahaja suara Mr.Oh.
--
Perlahan² lelaki itu menurun tangga. Ibu bapannya sudah berada di ruang tamu dan yang peliknya mengapa MinRa ada sekali di situ.
Sehun duduk di sofa.
"MinRa. Pergi buat air dekat aku"
Arah Sehun.
"No"
Kata Mr.Oh tegas membuatkan langkah MinRa terhenti.
"Duduk"
MinRa kembali duduk di sofa.
"Apa yang kamu buat selama ni Sehun ?"
Sehun mengangkat mukanya. Sungguh dia terkejut. Bagaimana bapanya boleh tahu apa yang dia lakukan selama ini.
"Kamu tidur dengan perempuan. Beri duit dekat perempuan sana sini. Berfoya². Selalu clubbing. Itu yang kamu lakukan selam ini kan ?"
Sehun bangun dan melutut di hadapan bapanya. Baru kini,dia rasa bersalah.
"Mi-mianhae a-appa"
Pang!
Satu tamparan mendarat di pipi Sehun. Sungguh perit rasanya. Selama dia hiduo bersama ibu bapanya,tidak pernah sekali mereka pukulnya. Malahan jentik pun tidak.
"Yeobo..Sudahlah"
Mr.Oh bangun. Mrs Oh juga bangun. Diusap bahu suaminya bagi menenangkan lelaki itu.
"Selama ni appa dengan mummy silap didik kamu! Kami terlalu manjakan kamu hingga kamu jadi macam ni! Kenapa Sehun ? Kenapa kamu buat macam ni?!"
Ditarik kolar baju Sehun supaya anak lelakinya itu bangun. Ditumbuk muka anak lelakinya itu sehingga cecair pekat muka mengalir.
Sehun hanya membiarkan. Air matanya menitis.
"Yeobo! Sudah!"
Naik turun dada Mr.Oh. Dia memejamkan matanya seketika dan kembali membukanya.
"Sehun..Appa nak kamu kahwin dengan MinRa"
MinRa yang dari tadi menunduk terus mengangkat mukanya.
"Ta-tap-"
Tidak sempat Sehun menyempurnakan ayatnya.
"Muktamad"
"Mummy..."
"Sehun..please..listen to appa"
Mrs.Oh mendapatkan MinRa. Dipeluk tubuh MinRa.
"Maafkan mummy sebab buat macam ni...Ini untuk kebaikan Sehun. Maafkan mummy"
Air mata mula mengalir. Apakah dugaan yang menimpanya ?
Pelukan dilepaskan.
"Mummy balik dulu. Bincang elok² dengan Sehun yer sayang ?
Dah. Jangan nangis"Dikucup dahi MinRa lembut sebelum bangun dan pergi ke arah Sehun.
"Maafkan mummy Sehun"
Bisik Mrs.Oh.
YOU ARE READING
[COMPLETED] Hurt (Sehun EXO fanfic)
Fanfiction#125 on Fanfiction [070118] MinRa seorang gadis campuran korea dan china. Datang ke korea dengan harapan ingin mencari abangnya yang hilang 19 tahun lalu. Bekerja di sebuah syarikat. Namun,dia diberhentikan oleh Pengerusi Daejin Holdings iaitu Ooh S...