'Stay With Me'
Ding dong~
Loceng rumah MinRa berbunyi.
"Siapa pula yang datang pagi-pagi ni ? "
Kata MinRa. Dia ingin menuju ke pintu.
"Eh takpe , saya bukakkan" Taejoon menuju ke pintu.Selalunya pagi-pagi lagi Taejoon sudah datang ke rumah MinRa untuk menghantar sarapan. Dia sudah kenal MinRa lama.
Sejak sekolah rendah lagi dan dia pandai berbahasa china sebab itulah dia dan MinRa berkawan baik. Niatnya hanya mahu menolong MinRa dan mereka tiada apa apa hubungan selain kawan baik.
"Sehun"
"Kau siapa ?"
Tanya Sehun. Terkejut melihat lelaki keluar dari rumah MinRa.
Taejoon sudah kenal Sehun. Mereka pernah ke sekolah yang sama . Mungkin Sehun tidak perasannya semasa di sekolah memandangkan Taejoon seorang yang tidak suka bergaul.
Taejoon diam tidak menjawab.
"Siapa tu Taejoon ?"
Tanya MinRa sambil menuju ke pintu. Hampir dia pengsan melihat Sehun.
"Saya pergi kerja dulu"
Taejoon masuk ke dalam untuk mengambil coat dan begnya. Dia keluar meninggalkan Sehun dan MinRa.
"Masuklah Sehun. Ni rumah awak jugak kan"
Sehun masuk.
"Dudukla . Saya nak masuk bilik air sekejap"
MinRa berlalu ke bilik air. Dia menangis. Ditekap mulutnya menggunakan tangannya supaya tangisannya tidak didengari.
Dibasuh mukanya berkali-kali di singki. MinRa keluar dari bilik air dan terus ke dapur.
Sehun hanya melihat MinRa. Dia tahu MinRa menangis. Dilihat perut MinRa yang sudah membesar itu.
Sehun menuju ke dapur. Dipeluk MinRa dari belakang. Tangan MinRa terhenti mengacau air.
Sehun membenamkan kepalanya di leher MinRa. Sekali lagi MinRa menangis.
Sungguh dia amat rindu pelukan itu.
Segera Sehun lepaskan pelukan itu apabila teringat tentang lelaki yang membuka pintu itu tadi.
MinRa pusing menghadap Sehun.
"Rupanya kau dah ada orang baru. Tak sangka , tengah mengandung pun boleh layan lelaki lain lagi eh"
MinRa terkejut. Bukan ini yang disangkanya.
"Tak, saya dengan dia takde apa apa pun Sehun. Sumpah!"
"Dahla , saya penat dengan semua ni. Aku akan ceraikan kau , tapi bukan sekarang. Kau tunggu"
_____
Thanks for read and vote ! Next chapter will be updated soon , insyallah !
YOU ARE READING
[COMPLETED] Hurt (Sehun EXO fanfic)
Fanfiction#125 on Fanfiction [070118] MinRa seorang gadis campuran korea dan china. Datang ke korea dengan harapan ingin mencari abangnya yang hilang 19 tahun lalu. Bekerja di sebuah syarikat. Namun,dia diberhentikan oleh Pengerusi Daejin Holdings iaitu Ooh S...