Part 7

1.5K 86 8
                                    

"Bangun sayang. please"

Rintih Sehun. Dia mengenggam erat tangan MinRa.

Ring ~ Ring

Telefon Sehun berdering. Dia keluar untuk menjawab panggilan.

MinRa membuka matanya. Air matanya menitis. Dia berpura-pura tidak sedarkan diri. Dia mendengar luahan Sehun.

'Dia sayangkan aku ? Terima kasih tuhan. Sehun sudah berubah'

MinRa mengesat air matanya. Bunyi pintu dikuak menarik perhatiannya. Dia menoleh ke arah pintu.

"Are you okay ?"

Tanya Sehun lalu duduk di sofa yang disediakan . Bilik VVIP namanya pun.

"Yes"

Jawab MinRa pendek.

Sehun menekan butang untuk memanggil nurse. Seminit kemudian seorang nurse perempuan datang.

"Yes, encik ?"

"My wife dah sedar . So , bila dia boleh discharge ?"

"About that, I will panggil doktor untuk check balik wife encik."

"Okay, thanks"

Nurse itu keluar. Sehun membuka telefonnya. Tidak hiraukan MinRa.

--

4 bulan kemudian ,

Malam itu dia resah. Sehun masih belum pulang.

Dia tidur sebentar di bilik bawah.

--

MinRa menenyeh matanya. Dia melihat jam. Baru pukul 3 pagi. Dia naik ke atas.

Hasratnya ingin memulas tombol pintu terbatal apabila terdengar suara desahan perempuan.

"Oh My God! F*ck ! You're so ... ughhh"

Terdengar suara Sehun. Fahamlah MinRa apa yang berlaku di dalam bilik itu.

Dia menitiskan air mata. Hatinya hancur ! Hancur ! Sanggup Sehun curang dengannya di dalam bilik mereka sendiri !

Dia turun dan tidur di bilik bawah. Walaupun banyak bilik di atas dia tidak sanggup untuk mendegar desahan mereka.

---

"MinRa! MinRa!"

Sehun mengetuk pintu sambil memanggil MinRa. MinRa sudah bangun dan mandi jam 6 pagi tadi.

MinRa memeluk lututnya di atas katil. Dia menangis.

"Aku tahu kau dekat dalam ! Bukak!"

Sehun mengambil kunci pintu bilik itu dan membukanya.

MinRa terkejut . Lantas dia bangun dan turun dari katil.

Sehun menampar MinRa.

"Apa jenis isteri kau ni hah?! Aku panggil taknak sahut, sarapan tak sediakan. Sia-sia aku kahwin dengan kau! Bodoh!"

MinRa mengusap pipinya. Dia memandang Sehun dengan tajam.

"Habistu, awak tu jenis suami apa ? Sanggup tidur dengan perempuan lain dalam bilik kita sendiri ? Suami yang baik ?
Selama ni saya buat sarapan ada awak makan ? Takde kan. Saya tanya awak soalan ada awak jawab ? Saya ni isteri awak Sehun ! Bukannya hamba awak ! Awak tahu tak, selama ni saya pura-pura sakit sebab nakkan kasih sayang awak. Saya nak hidup macam isteri kat luar sana. Dikasihi , disayangi. Tapi apa yang saya dapat dari awak ? Hinaan,pukulan dan yang paling saya sedih awak 'guna' saya untuk puaskan nafsu awak. Saya nak disayangi macam isteri lain kat luar sana Sehun. Salahkah saya kalau saya mengemis cinta dari awak sedangkan saya isteri awak yang sah"

Air mata MinRa mengalir lagi. Sungguh dia sudah tidak tahan dengan penderitaan ini lagi.

Sehun benar benar rasa bersalah pada MinRa.

"MinRa. I am really sorry sayang."

Sehun cuba memegang tangan MinRa tetapi ditepis oleh MinRa.

" Saya ni menyusahkan awak dalam rumah ni. Takpe , saya akan keluar dari rumah ni."

MinRa sebernanya sudah standby baju-bajunya di dalam beg dari awal lagi. Memang dia letakkan di bilik bawah.

"Please. Don't leave me . Im really sorry MinRa"

"Too late Sehun."

MinRa melangkah keluar dari bilik itu. Dia berhenti seketika . MinRa meletakkan begnya di lantai dan berpatah balik. Dia mengucup pipi Sehun.

"Congratulation Sehun. You will be a father soon"

Bisik MinRa. Dia keluar dari rumah itu dengan menitiskan air mata.

Sehun terduduk di atas katil. Dia menangis. Ya! Air mata lelakinya tumpah. Dia meraup mukanya. Lampu yang terletak di atas meja tepi katil ditolaknya sehingga pecah.

"Arghhhhh."

Dia menjerit sekuat hati.

--

New update hereee. Thanks for vote and read !!

[COMPLETED] Hurt (Sehun EXO fanfic)Where stories live. Discover now