'Hari ini aku akan menjadi isteri orang. Ya,tuhan..Kuatkanlah aku untuk menempuh dugaan yang akan menimpa diriku nanti'
MinRa memejamkan matanya. Niat dia ke Seoul hanya untuk mencari abangnya dan kerja. Tidak sangka pula dia akan kahwin.
Sampai sahaja di gereja,Baekhyun,abang angkat MinRa membuka pintu untuk MinRa.
"MinRa takut"
Bisik MinRa sebelum masuk ke pintu gereja. Air matanya sudah bergenang. Baekhyun hanya tersenyum.
Ibu jarinya menyeka air mata MinRa.
"Shuhh..Apa ni menangis ? Dah nak jadi isteri orang dah. Dah. Jangan menangis. Oppa tahu MinRa kuat. Right ? Dah jom."
Muzik mula bergema. Perlahan² MinRa dan Baekhyun melangkah.
[ Skip ]
"You may kiss the bride"
Kata paderi. Sehun memegang dagu MinRa dan mendongakkannya sedikit. Mata mereka bertembung.
Air mata ? Huh,Jangan ditanya. Air mata sudah bergenang di mata MinRa.
Tangan MinRa perlahan² memeluk leher Sehun dan Sehun mengucup lembut bibir MinRa.
Saat itulah,air mata MinRa mengalir.
--
Luhan melangkah masuk ke dalam gereja. Dia terlewat kerana jalan raya sangat sesak.
"Dah berlangsung agaknya"
Tiada angin,tiada ribut tiba² sahaja rakan baiknya Sehun memberitahu bahawa rakannya itu akan kahwin. Mana tak terkejut ?
Kata Luhan. Dia melangkah masuk ke pintu gereja. Matanya tertumpu pada perempuan yang sedang Sehun kucup.
"Min-MinRa"
Hampir menitis air matanya. Adik kandungnya yang dia cari selama 11 tahun. Akhirnya,jumpa di sini.
Tetapi,macam mana adiknya boleh berkahwin dengan Sehun?
--
"Kai kau nampak Han tak ?"
Tanya Sehun. MinRa disebelahnya hanya menunduk. Semua tetamu sudah pulang. Ibu dan ayah mentua juga sudah pulang. Kata mereka ingin memberi waktu untuk MinRa berkenalan dengan kawan Sehun.
"Entah. Dia tak sampai lagi kot. Btw,congrats bro. Aku balik dulu"
Kata Kai sambil menepuk bahu Sehun sebelum berlalu pergi.
"Hun"
MinRa menoleh ke arah suara itu. Alangkah terkejutnya dia,melihat lelaki itu.
Abang kandungnya!
"Han! Asal lambat !"
Sehun menepuk bahu Luhan. Luhan tersenyum pahit.
"Sorry ah. Congrats"
Luhan memberi hadiah pada Sehun.
"Sorry Hun"
Berkerut dahi Sehun. Luhan menarik MinRa ke dakapannya. MinRa membalas pelukan Luhan. Dia menangis.
"Hey. Jangan menangis lah. Oppa minta maaf sebab buat MinRa cari oppa sampai sini. Bila oppa tahu omma dengan appa meninggal,oppa jadi tak tentu arah. Maafkan oppa."
Kata Luhan sebaik pelukkannya dilepaskan. Sehun hanya melihat kedua²nya.
"Min...rindu oppa"
MinRa memegang erat tangan Luhan.
"Ya,oppa tahu. Maafkan oppa sayang.. Oppa tak berniat pun nak lakukan semua ni..Sekarang Min dah jadi isteri orang. Dengar cakap Sehun. Jangan melawan faham ?"
MinRa hanya diam. Air matanya tidak henti² mengalir.
"Sehun. Congrats. Jaga adik aku betul². Kalau apa² jadi kat dia. Siap kau! Aku kena cepat. Ada hal."
"Thanks bro. Aku akan jaga dia sebaik mungkin. Bawak kereta elok²"
"Min..Oppa balik dulu. Ingat pesan oppa."
Luhan memegang pipi MinRa dan mengucup ubun² MinRa. MinRa hanya menangguk.
"Bye"
Luhan melangkah keluar dari gereja.
"Kau ada nak pergi mana ² ke ?"
Tanya Sehun.
"Kubur omma"
Kata MinRa.
"Okay,jom"
Sehun menggenggam erat tangan MinRa dan menuju ke arah keretanya.
[Skip]
"Kau milik aku. Kau kena ingat tu"
Bisik Sehun sebelum bibirnya dan bibir MinRa bertaut. MinRa hanya menutup mata. Air matanya cuba ditahan.
Dibiarkan sahaja Sehun menindih badannya.
Dari alis mata hingga ke bibir Sehun mengucup wajah MinRa.
"Lets the game begin"
Bisik Sehun sebelum melakukan aktivitinya.
Sehun telah meragut 'mahkota' MinRa yang dijaga gadis itu selama 20 tahun.
Please read @AnisSyaRiz stories.
sorry for the slow update
YOU ARE READING
[COMPLETED] Hurt (Sehun EXO fanfic)
Fanfiction#125 on Fanfiction [070118] MinRa seorang gadis campuran korea dan china. Datang ke korea dengan harapan ingin mencari abangnya yang hilang 19 tahun lalu. Bekerja di sebuah syarikat. Namun,dia diberhentikan oleh Pengerusi Daejin Holdings iaitu Ooh S...